Lenovo podaje, że od III kw. 2014 r. jest liderem polskiego rynku tabletów. Chińczycy wyznaczyli sobie kolejny cel: podbój polskiego rynku telefonów komórkowych.
Ruszamy od września — zapowiada w Pulsie Biznesu Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska. Firma chce w trzy kwartały zdobyć ponad 10 proc. udziałów w rynku, a za trzy lata pozycję lidera.
Lenovo chce do tego celu wykorzystać smartfony Motoroli. We wrześniu trafią do szerokiej sprzedaży w Polsce.
Telefony Motoroli będą dostępne zarówno w sklepach, jak i u operatorów komórkowych. Chcemy z nimi wejść na rynek szeroko i od razu wprowadzić całą dostępną paletę smartfonów — deklaruje w PB Andrzej Sowiński.
Sprzedażą telefonów zajmie się pion konsumencki Lenovo, który odpowiada także za komputery i tablety.
Andrzej Sowiński nie ujawnia kwot, jakie spółka planuje wydać na reklamę telefonów, ale zapewnia, że chodzi o duże pieniądze.
Lenovo produkuje także smartfony pod własną marką. Je także chcemy wprowadzić do sprzedaży w Polsce. Nie stanie się to jednak od razu — mówi Andrzej Sowiński.