Liczba klientów i przychody polskich operatorów komórkowych - analiza od końca 2006 r.

Newsy
Opinie: 25

Liczba klientów (podział prepaid - postpaid) oraz przychody polskich operatorów komórkowych od IV kw. 2006 r. do III kw. 2007 r.

  IV kw. 2006 I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007
PTK Centertel 12 521 000 12 781 000 (przyrost o 260 000) 13 056 000 (przyrost o 275 000) 13 487 000 (przyrost o 431 000)
Polkomtel 12 008 176 12 661 100 (przyrost o 652 824) 12 916 800 (przyrost o 256 000) 13 345 200 (przyrost o 428 400)
Polska Telefonia Cyfrowa 12 228 000 12 370 000 (przyrost o 142 000) 12 525 000 (przyrost o 155 000) 12 722 000 (przyrost o 197 000)
P4 nie dotyczy nie dotyczy 168 500 435 000 (przyrost o 266 500)
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych 53 500*
Suma aktywnych kart SIM - GUS 36 757 800 37 815 400 (przyrost o 1 057 600) 38 666 500 (przyrost o 851 100) 40 057 700 (przyrost o 1 391 200)**
Penetracja GUS 96,4% 99,2% (przyrost o 2,8 pp) 101,5% (przyrost o 2,3 pp) 105.07% (przyrost o 3.57 pp)

* wszyscy operatorzy wirtualni zadeklarowali GSMonline.pl przesłanie do GUS danych o liczbie swoich klientów za III kw. 2007 r. Operatorzy WPmobi oraz myAVON odmawiają podania danych o liczbie swoich użytkowników do publicznej wiadomości. mBank twierdzi, że pod koniec października miał około 35 tys. aktywnych klientów (sprzedano około 60 tys. starterów).

** Dane GUS za III kw. są zawyżone o około 15.000 klientów ze względu na błędy w danych przesłanych do Urzędu Statystycznego przez PLAY. PLAY podał do GUS liczbę 450 576, w tym prepaid: 299 763 i dopiero 14.11 przesłał do GUS korektę tych danych

Segment prepaid

  IV kw. 2006 I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007
PTK Centertel 7 719 000 7 794 000 (przyrost o 75 000) 7 867 000 (przyrost o 73 000) 8 119 000 (przyrost o 252 000)
Polkomtel 7 174 000 7 629 300 (przyrost o 455 300) 7 649 100 (przyrost o 19 800) 7 825 800 (przyrost o 176 700)
Polska Telefonia Cyfrowa 7 697 000 7 627 000 (spadek o 70 000) 7 611 000 (spadek o 16 000) 7 600 000 (spadek o 11 000)
P4 nie dotyczy nie dotyczy brak danych 300 000
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych 53 500

Segment postpaid

  IV kw. 2006 I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007
PTK Centertel 4 801 000 4 986 000 (przyrost o 185 000) 5 188 000 (przyrost o 202 000) 5 367 000 (przyrost o 179 000)
Polkomtel 4 835 000 5 031 800 (przyrost o 196 800) 5 267 800 (przyrost o 236 000) 5 519 400 (przyrost o 251 600)
Polska Telefonia Cyfrowa 4 531 000 4 746 000 (przyrost o 215 000) 4 914 000 (przyrost o 168 000) 5 122 000 (przyrost o 208 000)
P4 nie dotyczy nie dotyczy brak danych 135 000
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych 0

Przychody (mln zł)

  IV kw. 2006 2006 (suma) I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 2007 (suma po trzech kw.)
PTK Centertel 1 938 7 532 1 860 (spadek o 78) 1 964 (przyrost o 104) 2 118 (przyrost o 154) 5 942
Polkomtel 1 886 7 359 1 827 (spadek o 59) 1 931 (przyrost o 104) 2 003 (przyrost o 72) 5 762
Polska Telefonia Cyfrowa brak danych 7 132 1 666 1 775 (przyrost o 109) 1 849 (przyrost o 74) 5 290
P4 nie dotyczy nie dotyczy

0

55 (przyrost o 55) 93 (przyrost o 38) 148
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych brak danych brak danych brak danych

Informacje dodatkowe (format danego operatora):

PTK Centertel

ARPU w PTK Centertel (miesięcznie, w zł):

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane**

1 kw. 2006

26,9

95,6

54,7

2 kw. 2006

27,2

98,8

55,7

3 kw. 2006

27,1

103,4

57,0

4 kw. 2006

25,0

93,8

51,7

1 kw. 2007

20,9

89,7

47,5

2 kw. 2007

21,8

91,8

49,3

3 kw. 2007

23,6

93,2

51,5

** Nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

AUPU w PTK Centertel (miesięcznie, w min.)

Prepaid

Postpaid

Zagregowane**

1 kw. 2006

35,3

170,2

90,0

2 kw. 2006

38,2

182,2

95,5

3 kw. 2006

39,9

183,8

96,3

4 kw. 2006

38,8

189,6

97,3

1 kw. 2007

36,1

190,6

95,7

2 kw. 2007

44,5

196,7

104,4

3 kw. 2007

44,5

192,9

103,9

** Nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

SAC w PTK Centertel (w zł)

Prepaid

Postpaid

Zagregowane**

1 kw. 2006

19,1

497,7

153,2

2 kw. 2006

15,9

507,3

133,3

3 kw. 2006

18,3

438,0

124,2

4 kw. 2006

11,3

523,1

131,2

1 kw. 2007

14,7

502,0

136,8

2 kw. 2007

12,0

567,9

137,4

3 kw. 2007

13,0

546,3

125,8

** Nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

Wskaźnik odejść klientów PTK Centertel

Klienci postpaid

Klienci prepaid

Wskaźnik odejść

Wskaźnik odejść

1 kw. 2006

4,2%

8,2%

2 kw. 2006

3,1%

5,0%

3 kw. 2006

2,9%

9,0%

4 kw. 2006

2,8%

6,2%

1 kw. 2007

3,1%

11,2%

2 kw. 2007

2,6%

13,1%

3 kw. 2007

2,9%

12,3%

Polkomtel (dane bez III kw.)

Statystyki 1Q'06 1Q'07 Zmiana (%) 2Q'06 2Q'07 Zmiana (%) 1H'06 1H'07 Zmiana (%)
Churn średnioroczny – wskaźnik rezygnacji (%) 23,8% 34,8% 11,0 pkt. % 26,4% 31,0% 4,5 pkt. % 25,2% 32,8% 7,7 pkt. %
ARPU (PLN) 55,0 45,3  -17,6 55,3 46,8 -15,3 55,2 46,1 -16,5
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) 105,6 104,3 -1,2 113,6 127,1 11,8 109,6 113,8 3,9

Polska Telefonia Cyfrowa

SAC (zł)

  I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 3 kwartały 2006 3 kwartały 2007
SAC 110 87 94 110 97

CHURN POSTPAID (zł)

  I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 3 kwartały 2006 3 kwartały 2007
CHURN POSTPAID (średni miesięczny wskaźnik odłączeń) 0,5% 0,6% 0,7% 0,6% 0,6%

ARPU (zł)

  I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 3 kwartały 2006 3 kwartały 2007
ARPU (średni miesięczny) 45 48 49 53 47

P4 (PLAY)

Netia podała w raporcie za III kw. 2007 r.: "Przychody jednostkowe generowane przez użytkowników usług PLAY (ARPU) są zgodnie z założeniami strategicznymi wyższe od średniej rynkowej zarówno w segmencie usług abonamentowych jak i przedpłaconych."

Opinie:

Opinie archiwalne (25):

Komentuj

Komentarze / 25

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mikey pisze: 2007-11-08 15:23
    Hmm... chwalą się ilością SIM. A co z dochodami? Zwłaszcza Fundacja Charytatywna Obioru Klientów Konkurencji pod nazwą P4/Play?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2007-11-08 15:33
    już niedługo doczekamy sie zmiany na pozycji lidera bo takie promocje i dodatki muszą zaprocentować erze i już to widać chociaż w tym ze najmniej tracą ludzi przy jednoczesnym pozyskiwaniu nowych abonamentowców.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marco pisze: 2007-11-08 15:44
    Panowie i Panie z Plusa cos nie moga sie doliczyc.. Wszyscy podali a ci maja problem z rachunkami... Nic dziwnego, pewnie licza i kombinuja jak tu teraz policzyc by wyszlo ze sa liderem o czym tak ochoczo jakis czas temu mowili...
    0
  • Users Avatars Mini
    Merlin pisze: 2007-11-08 16:05
    Z tego co widac Polkomtel ma najwiekszy przyrost abonentów, nie ma sie czemu dziwic, Plusphon , Cafe Plus, Plus.pl robia swoje.
    0
  • Users Avatars Mini
    skalarek pisze: 2007-11-08 16:32
    @hubert mysle ze sie mylisz, te 197 000 klientw Ery w III kwartale to w znacznej wiekszosci pewnie "luzne gadki" w Heyach @mikey otoz niech przypomni sobie wol jak cieleciem byl... Play jak kazdy nowy operator musi dofinansowac aparaty w wyzszym stopniu od konkurencji, to samo pare lat temu robilo nawet twoje ukochane jak sadze Orange znane wtedy jeszcze jako Idea.
    0
  • Users Avatars Mini
    skalarek pisze: 2007-11-08 16:35
    @mikey Playem sie nie przejmuj zatem. Za kilka miesiecy Orange bedzie musial wylaczyc wreszcie te kilkaset tysiecy kart prepaid ktore maja az rok waznosci :) Ten przyrost w III kwartale Orange to Nowe Go. Zatem stare musialo najwyrazniej trafic do smietnika ;) Co za rok wykaza statystyki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mamuska pisze: 2007-11-08 17:13
    z tabelek widze: dane poszczegolnych operatorow sa baaaaaardzo zblizone do siebie (uwaga: Heyah jeszcze nie oglosila swoj wynik - a wiec to sa kolejne pare milionow Klientow). mocno pozycja na rynku :) ptc
    0
  • Users Avatars Mini
    bieszczadnik pisze: 2007-11-08 20:36
    Najciekawsze wyniki i tak beda z IV kw. 2007, szkoda ze nie ma danych MVNO, w sumie lacznie moga mieć pomiedzy 100-200 tys. klientow?
    0
  • Users Avatars Mini
    nataseva pisze: 2007-11-08 20:53
    @skalarek - z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że każdy operator ma taki a nie inny wynik bo ma czynne prepaidy, które nie są aktywne. A co z klientami postpaid? Z Twojej wypowiedzi wynika, że już niewiele osób ma abonamenty, co z mojego doświadczenia wygląda zupełnie inaczej bo sprzedaż idzie dobrze. Co do Playa musi się niedługo zmienić bo jak będą mieli dalej taką politykę a nie inną to pójdą z torbami. Na czymś trzeba zarabiać. Pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    bobas pisze: 2007-11-08 22:30
    Era pnie sie do gory i dobrze, przynajmniej uczciwie nie rozdaje zadnych badziewnych kart za free, klient idzie do niej bo chce a nie bo mu wtykaja:)
    0
  • Users Avatars Mini
    cami pisze: 2007-11-08 23:04
    *mamuśka!!! chyba mamy baaaardzo podobne poglądy :)))))))) Pozdro dla Ciebie
    0
  • Users Avatars Mini
    maxbike-1 pisze: 2007-11-08 23:25
    Jakim cudem Orange ma tyle klientów przy tak beznadziejnej ofercie? LUDZIE NIE MYŚLĄ CZY JAK? ERA górą! Musi zyskać bo ma świetne promocje!
    0
  • Users Avatars Mini
    mach pisze: 2007-11-09 10:53
    dla mnie takie rankingi są wyssane z palca, jesli wszyscy maja taka samą ilość abonentów to podobne proporcje powinny byc w naszych ksiazkach telefonicznych. Ja widze ze zdecydowana wiekszość numerów jest do ery troche mniej do idei, i duuuzo mniej do plusa. Sam miałem w plusie max profita, jest to chyba najlepsza oferta na rynku, ale co z tego jak najwieksze kozysci ma sie dzwoniac wewnatrz sieci, po przejsciu do ery mimo ze stawki sa wyzsze mam duzo nizsze rachunki, poniewaz wiekszas rozmow...
    0
  • Users Avatars Mini
    mach pisze: 2007-11-09 10:54
    ..., ponieważ większość rozmów mam do ery
    0
  • Users Avatars Mini
    hubcio pisze: 2007-11-09 13:03
    u mnie w rodzinie prawie wszyscy mają w erze abonament bo mają bardzo konkretne ofert dla stałych klientów i wykazują zainteresowanie wieloletnimi użytkownikami i w tym tkwi chyba sukces
    0
  • Users Avatars Mini
    len pisze: 2007-11-09 14:04
    no właśnie dużo zależy od tego w jakiej sieci bliscy mają komórki , u mnie maja w orange wiec gdyby przeszedł do innej sieci to tylko bym więcej płacił.takze polityka że w sieci najtaniej chyba sie sprawdza
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2007-11-10 09:32
    Ciekaw jestem jak się przedstawiają takie dane w poszczególnych województwach.
    0
  • Users Avatars Mini
    tekoraT pisze: 2007-11-10 16:20
    trzeba przyznac ze era o lojalnych klientow dba, a jednoczesnie dla nowych ma zawsze fajne oferty i fony
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2007-11-10 17:32
    jasne: znajoma dostala porpozycje za 45 zl 2h i 500 min do sieci. Teraz dostaje faktury za 90 zl. Nie widzialemtych dokumentow jeszcze, ale chyba ktos dal sie zrobic w bambuko. Podejrzewam. Tak czy inaczej era niezle dba o klientow. Dodam ze byal to opcja przedluzenia umowy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzysiek pisze: 2007-11-10 18:53
    Ja zdecydowaną większość numerów w książce telefonicznej mam w Orange (jakieś 2/3) więc jak ktoś mi powie, że Orange ma gorszą ofertę to powiem, że chyba liczyć nie umie, jak przeszedłbym na "lepszą ofertę" np ery, to bym płacił więcej więc czy to jest rzeczywiście lepsza oferta ? Każdy ma to co mu odpowiada najbardziej. Mi najbardziej pasuje nowe Orange GO więc właśnie je mam (jakby tak wszyscy mieli Orange to by mi sie najbardziej opłacało :P HEHEHE )
    0
  • Users Avatars Mini
    kamfro pisze: 2007-11-11 11:02
    akurat najlepsza oferte prepaidowa to ma era bez dwoch zdan. TakTak, Heyah nie maja sobie rownych i trzeba obiektywnie to powiedziec - niskie stawki, uczciwe podejscie do klienta. klienci to najwyrazniej widza bo era ma najmniejszy procent odejść. poza tym skoro orange ratuje sie takimi praktykami jak rozdawnictwo simow, to nie ma sie co dziwic ze w statystykach najlepiej wypada
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartosz pisze: 2007-11-13 00:29
    Witam Drobny kometarz do sieci Orange :) Moje 3 karty SIM czekają na wyłączenie a ja używam play to taki drobny komentarz to tych chwalipięt ile maja kart sim hehe :) pzdr PS-tak samo w końcu i liczba kart sim ponad 105% procent nasycenia rynku tez powinna z czasem się zmniejszyć :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Wojciech pisze: 2007-11-13 13:53
    LOL... Era dba o klientów i użytkowników? Kpina. 6 lat miałem non-stop aktywny numer w tak-taku i co z tego miałem? to samo co ci co "wytrzymali" w tym syfie przez 8 miesiecy. Przenioslem sie do Play, które ktoś nazwał Charytatywną Fundacją od czegoś-tam... - zazdrość, zawiść tobą człowieku kieruje? Play przynajmniej traktuje mnie normalnie a nie olewa jak to robiła era.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cradler pisze: 2007-11-13 17:30
    Gdybym na dzień dzisiejszy ponownie miał wybierać abo albo karte w tej drugiej opcji wybrałbym na 100% Play na abo bym się zastanawiał... na dzień dzisiejszy jednak mój abonament w Play jest zadowalający, szkoda tylko, że promocje pojawiają się tylko dla użytkowników na karte nie dla postpaid ale kto wie może się coś zmieni.
    0
  • Users Avatars Mini
    adriank pisze: 2007-11-20 10:50
    *mickey* nie pasuje ci to nie komentuj
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: