Orange podał swoje wyniki za II kw. 2023 r.
Zysk netto delikatnie zmalał do 239 mln.
Liczba kart SIM spadła o 2.1% do 17.45 mln. Spadek wynikał ze znacznego spadku bazy kart prepaid (o 16.1%).
Baza klientów usług przedpłaconych zmniejszyła się w drugim kwartale o 109 tys., do poziomu 4,7 mln. Wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych wzrósł do 13,9 zł, tj. o 11,2% w ujęciu rocznym.
Udział klientów usług światłowodowych w całkowitej bazie klientów internetu stacjonarnego osiągnął już 45%.
Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrósł w ujęciu rocznym o 4,4%, do poziomu 64,0 zł.
Liczba klientów komórkowych abonamentowych usług głosowych zwiększyła się w 2 kw. 2023 roku o 57 tys., tj. 2% rok-do-roku. Liczba aktywacji netto była wyższa niż w 1 kw. (kiedy wyniosła 40 tys.), ale znacznie niższa niż w 2 kw. 2022 roku, kiedy na liczbę aktywacji korzystnie wpłynął wyjątkowo duży popyt ze strony uchodźców wojennych z Ukrainy.
W 2 kw. 2023 roku wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych zwiększył się w ujęciu rocznym o 3,5% (wobec wzrostu o 3,2% r/r w 1 kw. 2023 roku), do poziomu 29,3 zł, co było efektem strategii cenowej ukierunkowanej na wartość.
W stacjonarnych usługach głosowych strata łączy netto w 2 kw. 2023 roku wyniosła 30 tys.