Nokia jest częściej wybierana przez mężczyzn, Motorola przez najmłodszych, zaś Siemens przez osoby stanu wolnego - wynika z badania TNS Telecoms Index* zrealizowanego w grudniu 2004 roku.
Na polskim rynku aparatów telefonów komórkowych niekwestionowanym liderem pozostaje Nokia. Z badań TNS OBOP wynika, że w grudniu 2004 roku aparaty tej marki używane były przez 47%** osób w wieku 15 lat i więcej, posiadających telefon komórkowy. Częściej z Nokii korzystają mężczyźni niż kobiety, prywatni przedsiębiorcy oraz osoby z gospodarstw domowych o dochodach miesięcznych powyżej 3 tysięcy złotych. Mniejszą popularnością ta marka cieszy się natomiast wśród osób z wykształceniem podstawowym, a także młodzieży w wieku 15 - 19.
Wykres. Najczęściej wykorzystywane marki telefonów komórkowych w Polsce.
Podstawa: Osoby posiadające telefon komórkowy, w wieku 15 lat i więcej.
Grudzień 2004, dane rolowane 3-miesięcznie.
Drugą pozycję na rynku zajmuje Siemens. Z telefonów tej marki korzysta 18% posiadaczy komórek w wieku 15 lat i więcej. Aparaty te częściej używane są przez uczniów i studentów oraz przez osoby stanu wolnego.
Zajmującą trzecią pozycję na rynku Motorolę wybrało 11% osób posiadających telefon komórkowy (w wieku 15+). Telefony tej marki częściej posiadają osoby młode, w wieku 15 - 19 lat, oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index realizowanego przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. TNS uruchamiając w 2002 roku badanie TNS Telecoms Index zdecydował się na ciągły monitoring rynku telekomunikacyjnego. Co miesiąc badanych jest 1000 gospodarstw domowych.
**Prezentowane wyniki dotyczą głównego telefonu komórkowego - w przypadku osób, które posiadają więcej niż jeden telefon komórkowy.