Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów twierdzi, że likwidacja od 1 czerwca tego roku kas w biurach obsługi klienta TP jest niezgodna z Ustawą Prawo telekomunikacyjne - wynika z listu przesłanego do Rzecznika Praw Obywatelskich.
TP zlikwidowała od 1 września kasy w biurach obsługi klienta.
"Napływało do nas bardzo dużo skarg. Ludzie skarżyli się, że nie mogą regulować bezpłatnie rachunków za usługi telekomunikacyjne. Dlatego zdecydowaliśmy się wszcząć postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. Jego wyniki przesądzą o wszczęciu lub nie postępowania antymonopolowego przeciwko TP SA" - twierdzi Elżbieta Anders z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK zwrócił się do szefa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witolda Grabosia jako posiadającego kompetencje w zakresie regulacji rynku telekomunikacyjnego o wyjaśnienie tej kwestii.
URTiP uważa, że likwidacja kas nie powinna mieć miejsca, bo nie wszedł w życie nowy regulamin TP SA, który pozwalałby na takie działanie. Urząd ustalił, że sprawę opłat za usługi operatora reguluje regulamin spółki z 1998 r. Wprawdzie próbowała ona zmienić jego zapisy, ale nie zgodził się na to prezes URTiP.
"Likwidacja kas nie naruszyła istniejącego regulaminu TP. Brak zgody prezesa URTiP na wprowadzenie nowego regulaminu nie ma związku ze sprawą. Likwidacja kas jest decyzją biznesową TPSA i nie wymaga niczyjej akceptacji z zewnątrz" - twierdzi Witold Rataj, rzecznik prasowy TP.