Likwidacja simlocków nie wszystkim się podoba

Newsy
Opinie: 35

"Zdejmowacze" simlocków rozpoczęli internetowy protest przeciwko ostatniej decyzji sieci Era o rozpoczęciu sprzedaży telefonów bez simlocka. Organizator protestu, Jacek Brodalka, namawia punkty serwisowe do wstrzymania sprzedaży starterów i doładowań Ery oraz zdjęcia reklam tej sieci. Na razie protest dotyczy tylko 35 punktów na terenie całego kraju. Strona internetowa akcji to tuniemaery.pl

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2009-01-25 22:34
    strona ruszyła bodajże w piątek (czyli 23/01/2009) i wtedy były 2 punkty. w trakcie weekendu liczba się zwiększyła - widać sporo osób się bulwersuje. czy taki bojkot ma rację bytu... jaki będzie efekt działań ery a jaki komisów? coż, pożyjemy - zobaczymy.
    0
  • Users Avatars Mini
    biotyt pisze: 2009-01-25 22:36
    Nie sądzę by protest zyskał duży rozgłos i uczestników, a Era przejęła się tym. Wiele punktów utrzymuje się nie tylko ze zdejmowania simlocków, ale także sprzedaży czy napraw. Dzięki temu może zaoszczędzą sobie pracy przed wystawieniem telefonu na sprzedaż. Era nie straciła by też za mocno, startery i doładowani można kupić praktycznie wszędzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    tom pisze: 2009-01-25 22:38
    besczelni!! jeszcze maja smialosc protestowac.Era dziala zgodnie z prawem a ze oni zarabiali kase a teraz im sie utnie.no coz ryxzyko tej pracy niech sie wezma za inna robote
    0
  • Users Avatars Mini
    Solos pisze: 2009-01-25 22:40
    Smieszne to troche :) Chyba Pan Jacek zapomnial, ze mamy wolny rynek. Nikt mu nie kaze prowadzic serwisu telefonow komorkowych. Jak on zdzieral z klientow kase za zdjecie simlocka (przypominam, ze do duzej ilosci Nokii Series 40 wystarczylo wygenerowac kod specjalnym kalkulatorem i nie byl wymagany zaden specjalistyczny sprzet), to bylo w porzadku. A teraz jak Era postanowila nie zakladac simlocka, to sie bulwersuje :))) Hehehe... cwaniaczek.
    0
  • Users Avatars Mini
    qgar pisze: 2009-01-25 23:38
    hehehe..jest simlock=jest źle, nie ma simlocka=jest źle. Skoro potrafią zdejmować simlocki różnymi sposobami to na pewno potrafią robić rozne operacje software'owe lub hardware'owe, niech sobie otworzą serwisy i zaczną działać a nie płakać, że Era jest be i obrażać się na cały świat... Ale przecież to Polska i tu się narzeka. Szacunek dla Ery za ruch, a płaczkom przypominam, ze jeszcze są inni operatorzy, którzy jeszcze zakładają blokady na telefony więc klienteli im aż tak bardzo nie ubędzie
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-01-26 00:23
    Era poczynila dobry ruch. :) Teraz sciagniecie simlocka to nie jest wielki koszt (gorzej jest z utrata gwarancji [wie ktos moze jak wyglada kwestia gwarancji telefonu w Erze jak nie ma simlocka?]) a poza tym to jeszcze jest cos takiego jak XSIM.. ;) I simlocka nie trzeba sciagac. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ATieQ pisze: 2009-01-26 00:31
    Eh ... Polska ... koleś się oburzył bo mu część dochodów spadnie i dobrze bo ceny za zdjęcie simlocka z niektórych telefonów to był absurd i rozbój w biały dzień nie podoba się to niech otwierają warzywniaki ... proste na marchewke czy ziemniaki nie ma simlocków i działają w każdym garnku
    0
  • Users Avatars Mini
    oli pisze: 2009-01-26 00:38
    hehe nie bedą żądać 100zł za sima...złodzieje i takie punkty padną!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    oli pisze: 2009-01-26 00:41
    a ta strona jest poprostu żałosna, doładować konto można w każdym bankomacie, przez internet czy też w punkcie ery... to nic nie da panowie
    0
  • Users Avatars Mini
    wally pisze: 2009-01-26 00:55
    hahahaha... żal, szkoda mi tych protestujących...
    0
  • Users Avatars Mini
    wally pisze: 2009-01-26 01:01
    teraz tylko czekać na odpowiedź plusa, orange i playa jak zaczną sprzedawać telefony bez blokad oraz za free je ściągać!!! ciekawe co wtedy zrobią te wszystkie komisy. pozbędą się kolejnych dochodów z reklam i sprzedaży starterów i doładowań tych sieci. nie dośc że przestaną zarabiać na simlokach to jeszcze sami na własne życzenie pozbędą się dodatkowych pieniędzy z prowizji. i bardzo dobrze!!! śmiechu warty ten prostest
    0
  • Users Avatars Mini
    wally pisze: 2009-01-26 01:06
    jak te "pseudo" serwisy chcą zarabiać niech się postarają o autoryzacje danej marki, a tak to jest dokładnie tak jak z warsztami samochodowymi i z przysłowiowym "panem Mieciem" który każdy samochód umie naprawić młotkiem i kluczem 13 w przydomowym garażu.
    0
  • Users Avatars Mini
    qgar pisze: 2009-01-26 01:46
    Ciekawe czy pan Brodalka ma już wykupione domeny tuniemaorange.pl, tuniemaplusa.pl i tuniemaplaya.pl... Wogole na stronie podanej w newsie już nie napiszesz w księdze gości nic co jest wbrew organizatorom protestu, bo po prostu tego nie zamieszczą. Paranoja.
    0
  • Users Avatars Mini
    krzysp pisze: 2009-01-26 03:32
    Ciekawe, ile kosztowałoby ściągnięcie simlocka z HTC G1 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    piotrek pisze: 2009-01-26 07:32
    i bardzo dobrze ze era nie daje simlockow! a panowie specjalisci z komisow niech ucza sie zasad wolnego rynku!
    0
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2009-01-26 07:56
    niech spadaaja.... zarabiali gruba kase na tych simlokach od 40 do 150 zl a moze iw iecej za lepsze telefony!!!!! masakra gdzie np z iphona biora 80zl a mozna go sciagnac za darmo!!! programem w ktorym pisze ze jest za darmo a nie do zarabiania na nim!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotraks pisze: 2009-01-26 08:07
    Dokopią Erze! ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciej pisze: 2009-01-26 10:14
    Ja uważam, że to głupota. Dobrze Era postąpiła. Punkty serwisowe nie tylko żyją ze ściągania simlocków. A co najważniejesze to jest to, że jak Era nam ściągnie simlocka to nie tracimy gwarancji, a w punkcie z automatu ja tracimy. Brawo Era.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jasiu pisze: 2009-01-26 10:22
    Jak ktos prowadzi serwis od 10 lat i to jest jego zrodlo utrzymania to jest mu nie do smiechu. Jesli kupujesz srednio telefon raz na rok i wydasz jakies 50zł to nie zbiedniejesz a od tego zalezy szyjs byt zwlasza jak sie na sprzet ostatnio wydalo jakies 8000zł i mieszka sie w miasteczku gdzie jest 25tys mieszkancow
    0
  • Users Avatars Mini
    pir pisze: 2009-01-26 10:52
    Ten lament przypomina panike lekarzy jak chcieli ich opodatkowac. Kazde nielegalne zródło zarabiania powinno być likwidowane. Albo wszyscy płacą podatki albo nikt. Jeszcze nigdy nie dostałem paragonu za usługę odblokowania telefonu. Kolejna sprawa to prawa konsumenta - już od trzech lat mówi się, że blokowanie i ograniczanie telefonów nie jest zgodne z prawem unijnym ale operatorzy nie chcieli polemizowac z klientem. Dodam, że w każdej sieci simlok jest ściągany bezpłatnie po zakończeniu umowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    lucas pisze: 2009-01-26 11:21
    Czizus, właśnie przeczytałem dwa komentarze użytkownika Alex Gsm, "klijet", "morze z 5 zł", "niechesz", "kturze" "kturzy", "morzna", "zdiac", "wesmie", "wlorzy", "jurz", "powiecmy", "ktury", "urzywany", "tygodiowego", "telfonu", "lerzy", "uwarzasz", "oddwusz", "swuj", "seriws", "wyłosz", "dziendoby", "urzedzene", "dajemu", "niebroni", "sprzedarz", "narazie", "jusz", "morzliwa", "kturych", wspominiałm, "nirzej", "jeen", "raci" Skąd się tacy ludzie biorą?
    0
  • Users Avatars Mini
    gerard pisze: 2009-01-26 11:24
    Ludzie z komisów próbują wymusić na nas obowiązek ich utrzymywania. Co to za argumenty, że dla mnie 50 pln to ponoć mało? Mogę nie płacić to nie płacę. Nauczyciele i lekarze gorzej zarabiają, a im nie pomagam. Błędna logika i mega porażka w mediach
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2009-01-26 11:45
    Niech sobie "zdejmowacze simlockow" zakładają je na swoje telefony:)
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2009-01-26 12:34
    A to czy zbiednieje, czy nie wydając 50zł, to jest moja sprawa i wole dać biednemu na jedzenie niż komuś kto uważa, że należą mu się moje pieniądze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymek pisze: 2009-01-26 13:35
    Proponuję by sobie założyli własną sieć wirtualną i zakładali w nie locki na wszystkie sieci. Płaczą nad rozlanym mlekiem - jakie to dziecinne i małostkowe,jak wszystko w naszym kraju.
    0
  • Users Avatars Mini
    pelikan pisze: 2009-01-26 14:28
    DObre sobie, wyglada na to że ktoś chce mieć wieczny monopol na sciaganie blokad sim.
    0
  • Users Avatars Mini
    sinus pisze: 2009-01-26 17:58
    Mam nadzieję że wszystkie sieci w PL będą sprzedawać fony bez simlocków (i bez logo operatora na obudowie, chociaż to raczej niemożliwe). A WŁAŚCICIELOM KOMISÓW BARDZO DOBRZE UKRÓCILI ZYSK! To było śmieszne, żeby za podpięcie kabelka i 2 kliknięcia myszką kasowali 50pln.
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2009-01-26 18:22
    Przez tą akcję ludzie zobaczą jakie sknery tam pracują:) A może my jako klienci zrobimy bojkot tych komisów?:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Nick pisze: 2009-01-26 22:53
    Heh, dzien po zalozeniu domeny tuniemaery.pl zostala zlozona tuniemaplusa.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    zorro12 pisze: 2009-01-27 00:05
    A ja jestem jak najbardziej za tym by nie było simlocków! Jeśli tak postąpiła Era, za jakiś czas inni operatorzy też tak zrobią, bo przecież będą musieli wytrącić Erze argument, a założę się, że nie mieli dużo chętnych na zdjęcie simlocka za kilkaset złotych, jak dwie uliczki dalej można zdjąc za 10 - 50 zł. A czemu serwisy simlockowe nie prostestują przeciwko sprzedaży telefonów bez simlocków w sklepach RTV i AGD??? A może zaprotestujmy przeciwko tym serwisom i załóżmy stronę NIE.DLA.SERWISÓW;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2009-01-27 11:05
    Z tego co mi wiadomo to takie zdejmowanie blokad SIM w komisach było procederem bezprawnym!!! To może dziuple kradzionych samochodów zaczną bojkotować prawo, że nie zezwala na przebijanie numerów nadwozia?! i sprzedawanie kradzionych części.... Idiotyzm polski. Pomijam fakt, że producent po takiej amatorskiej ingerencji w oprogramowanie telefonu mógł nie uznać gwarancji!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    kredips pisze: 2009-01-31 18:50
    Zgadzam się z Krisem. to co zrobili właściciele komisów to było małe przegięcie. ale już chyba poszli po rozum do głowy i zaczęli szukać nowego zajęcia bo siedzą cicho. pewnie sami pobiegli do salonów ery po nowe telefony bez simlocka:)
    0
  • Users Avatars Mini
    olimp pisze: 2009-02-04 07:01
    Popieram w komisach przesadzają, chciałem zdjąć z modemu simlocka no to najtańszy powiedział mi 60 zł, naszczęście jest internet i programem sam ściągłem za darmo i 60 zł w prezencie, zajęło mi to z 2 minuty.
    0
  • Users Avatars Mini
    klemens pisze: 2009-02-07 15:01
    no krótko trwała walka komisiarzy. i dobrze bo od samego początku byli na przegranej pozycji. minęło już trochę czasu, a tu ani widu ani słychu wieści od innych opów czy też zamierzają uwolnić swoje telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    moobydick pisze: 2009-02-08 18:32
    era skosiła tak konkurencję że chyba nie mogą nic konstruktywnego wymyśleć. byłem pewien że zaraz zareagują i też ogłoszą uwolnienie telefonów a tu cisza. pomyślałem że zaszaleją z ofertami, też cisza. no no konkurencja zdeklasowana śpi
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: