Spółka LOTOS Paliwa przygotowała nową usługę, która umożliwia płacenie za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze.
Od 30 grudnia br. aplikacja LOTOS Pay&Go będzie dostępna w wersji pilotażowej na 15 stacjach, by w II kwartale 2021 r. objąć większość obiektów LOTOSU.
Dzięki nowej usłudze, klienci tankujący paliwo nie będą mieli obowiązku regulowania płatności przy kasie. Od 30 grudnia br. wystarczy po zatankowaniu zeskanować kod QR znajdujący się na dystrybutorze, który zidentyfikuje stację oraz dystrybutor, z którego korzysta klient. W kolejnym kroku należy podać adres mailowy, na który zostanie wysłany 4-cyfrowy kod weryfikacyjny. Następnie użytkownik otrzyma wybór: płatność tradycyjna w kasie lub płatność mobilna (za pomocą BLIK-a). Docelowo spółka rozważa także możliwość użycia kart płatniczych lub na przykład wirtualnych portfeli takich jak Google Pay i Apple Pay.
Aplikacja będzie dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą. Ewentualna faktura będzie wysyłana do klienta mailowo po zakończonej transakcji zdalnej.
Wprowadzenie aplikacji LOTOS Pay&Go będzie przebiegało etapami. W pierwszym, aplikacja będzie umożliwiała dokonywanie płatności za zakup paliwa na wybranych 15 stacjach LOTOS (lista poniżej). W II kwartale 2021 r. planowane jest, aby aplikacja objęła większość stacji sieci LOTOS. W kolejnych etapach aplikacja zostanie rozbudowana o dodatkowe moduły, m.in. nawigowanie do stacji LOTOS, nowe formy płatności czy zakup produktów sklepowych dostępnych „na podjeździe” (np. płynu do spryskiwaczy).
Do czasu pełnego uruchomienia nowej aplikacji LOTOS Pay&Go, planowanego na II kwartał 2021 r., funkcjonować będzie nadal dotychczasowa aplikacja „LOTOS dla Kierowcy”.
Lista stacji, na których zapłacisz przy pomocy aplikacji:
Mapę stacji znajdziesz też tutaj