Lucasfilm i Nokia zawarły wieloletnią umowę o udostępnieniu przygodowej sagi Gwiezdne wojny członkom Club Nokia, będącego internetową społecznością posiadaczy telefonów Nokia a zarazem przeznaczonym dla nich programem lojalnościowym. Umowa ta przewiduje także wspólną kampanię promocyjną telefonów Nokia 3410 i 3510 skoncentrowaną wokół kinowej premiery filmu Gwiezdne wojny: Część II - Atak klonów. Usługi bezprzewodowe wykorzystujące motyw Gwiezdnych wojen będą dostępne na stronie www.club.nokia.com w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce w przeciągu najbliższych 2 tygodni, a w kwietniu pojawią się w większości krajów Azji.
Posiadacze telefonów Nokia będą mogli korzystać z usług interaktywnych i pobierać do swych telefonów, przez Club Nokia, materiały związane z Gwiezdnymi wojnami takie jak nieruchome i animowane grafiki (logo telefonu, graficzne symbole grup rozmówców, wiadomości obrazkowe i wygaszacze ekranów), a także standardowe i polifoniczne melodie dzwonka, usługi MMS i różne gry bezprzewodowe, w tym napisane w języku Java, opracowane we współpracy z Lucas Arts Enertainment Company LLC. LucasArts to jeden z największych na świecie twórców interaktywnego oprogramowania rozrywkowego, a zarazem jedna z czterech spółek grupy Lucasfilm. Dodatkowo, do niektórych typów telefonów Nokia, w tym modeli 3410, 3510 i 3300, dostępne będą obudowy Xpress-on(tm) z motywami zaczerpniętymi z Gwiezdnych wojen.
Howard Roffman, prezes Lucas Licensing, mówi: Cieszymy się, że będziemy współpracować z Nokia i wspólnie zaoferujemy użytkownikom telefonii komórkowej bogate, pasjonujące materiały związane z Gwiezdnymi wojnami. Nokia to lider branży, którą ożywia ten sam co George´a Lucasa pionierski duch w sferze komunikacji masowej.
"Umowa ta jest doskonałym przykładem tego, jakim potężnym kanałem dystrybucji jest dziś telefon komórkowy. Połączenie telefonu komórkowego z rozrywkową zawartością Gwiezdnych wojen stwarza nowe, ekscytujące możliwości rozszerzenia franszyzy przebojowego filmu o świat cyfrowych sieci komórkowych. Dzięki tej umowie Lucasfilm może zaoferować wspaniałe usługi oparte na Gwiezdnych wojnach bezpośrednio całej rzeszy fanów filmu na całym świecie, a Nokia może nadal dostarczać swym klientom wyśmienite materiały rozrywkowe. "Także dla operatorów sieci komórkowych otwierają się tu atrakcyjne możliwości, gdy będą mogli wraz z firmą Nokia, za pośrednictwem Club Nokia, przekazywać swym klientom to co najlepsze w Gwiezdnych wojnach, korzystając przy tym z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych takich jak MMS i język Java", powiedział Ilkka Raiskinen, wieceprezes działu aplikacji usług bezprzewodowych w Nokia Moblie Phones.
Starcut, współpracujący z Nokia dostawca usług rozrywkowych bazujących na filmach i udostępnianych przez telefony komórkowe, podzieli się swym doświadczeniem na polu publikacji i mediów, i przygotuje najwyższej klasy dział Gwiezdnych wojen w Club Nokia. Jego członkowie otrzymają pasjonujące i zabawne zarazem materiały, często aktualizowane i łatwe w użyciu.
"Starcut cieszy się mogąc pracować z Lucasfilm i Nokia nad premierowym, masowym udostępnieniem doznań związanych z sagą Gwiezdnych wojen w świecie telefonii komórkowej. Dzięki najnowszym aplikacjom bezprzewodowym takim jak Java, polifoniczne melodie dzwonka, wiadomości MMS i gry, Gwiezdne wojny stanowią wyjątkowy materiał do tworzenia atrakcyjnych usług bezprzewodowych. Zawarta umowa umacnia pozycję Starcut jako czołowego dostawcy zawartości usług rozrywkowych przeznaczonych dla konkretnych terminali komórkowych", powiedział Juha Tiihonen, dyrektor naczelny Starcut.