Lucent Technologies realizuje drugą fazę wielousługowej sieci ATM dla Netii. Pierwszy etap, realizowany także przez Lucenta, zakończony został w 2002 roku.
Lucent dostarczy i zainstaluje w szerokopasmowej sieci ATM Netii najnowocześniejsze przełączniki wielousługowe WAN CBX 500(R). Dzięki rozbudowie sieci Netia będzie mogła znacznie efektywniej oferować klientom biznesowym usługi transmisji danych (takie jak Synchronous Digital Subscriber Line (SDSL) oraz Advanced Frame Relay).
W ramach poprzedniego kontraktu podpisanego w lipcu 2000 roku, Netia zainstalowała przełączniki wielousługowe WAN CBX 500(R) oraz B-STDX 9000(R), koncentratory cyfrowych linii abonenckich DSL MAX(TM) 20 oraz urządzenia abonenckie DSLPipe(TM) Lucent Technologies. Nadzór i zarządzanie zapewniane są przez oprogramowanie do zarządzania siecią NavisCore(TM) i NavisXtend(TM), będące częścią oferty Navis(R) iOperations. Dodanie do sieci przełączników WAN CBX 500(R) z nowymi, 32-portowymi kartami E1 Frame Relay/IP oraz najnowszej wersji oprogramowania NavisCore(TM) i NavisXtend(TM) pozwoli Netii na wymianę istniejących przełączników B-STDX 9000(R) bez zmiany parametrów, przy jednoczesnym znaczącym obniżeniu kosztów eksploatacji i zarządzania siecią.
Modernizacja sieci obejmuje również dostawę najnowszego oprogramowania Multiservice Switch Operating Software (MXOS(TM)), które umożliwia operatorom dostarczanie nowych dochodowych usług IP, takich jak wirtualne sieci prywatne (VPN) oraz transmisja głosu poprzez IP (VoIP), przy gwarancji jakości (QoS) na poziomie dostępnym w sieciach ATM. Oprogramowanie MXOS(TM) wykorzystuje doświadczenie Lucenta w budowie wysoce niezawodnych sieci głosowych i zawiera pewne funkcje utrzymania niezawodności, które zostały przystosowane do sieci transmisji danych.
"Bardzo się cieszymy, że dostarczamy Netii nowe rozwiązania i usługi, które pomogą jej dotrzeć ze swoją oferta do szerszego kręgu klientów" - powiedział Andrzej Dulka, Dyrektor INS w Lucent Technologies Poland. "Kontrakt ten dowodzi, że Netia w dalszym ciągu inwestuje w sieć i wdraża najnowsze rozwiązania, oferując swoim klientom nowe, dopasowane do ich potrzeb usługi o najwyższej jakości."
W ramach umowy dział Lucent Worldwide Services zapewni Netii usługę Remote Technical Support Advantage (RTSA(TM)), gwarantującą zdalne wsparcie techniczne, korekty i kolejne aktualizacje oprogramowania, w miarę ich dostępności, dla zainstalowanych elementów sieci Lucenta. Inżynierowie wsparcia technicznego z Lucent Technologies, przez telefon lub modem, będą w stanie udzielić natychmiastowej odpowiedzi na zgłoszony problem, zapewnią diagnostykę i rozwiązywanie problemów w systemie, odpowiedzą na pytania techniczne dotyczące produktów, oraz pomogą klientowi w identyfikacji i zastosowaniu dostępnych narzędzi do korekty i aktualizacji oprogramowania.