Lucent Technologies ogłosił, że podpisał z Polską Telefonią Cyfrową Sp. z o.o. kontrakty na audyt sieci 3G oraz na utrzymanie i wsparcie radiowej sieci szkieletowej SDH.
PTC zleciła Lucentowi przeprowadzenie audytu sieci pilotażowej 3G UMTS, która została uruchomiona w Warszawie i okolicach pod koniec sierpnia 2004, I porównanie jej funkcjonowania ze standardami branżowymi. W ramach kontraktu na audyt sieci UMTS dział usługowy Lucent Worldwide Services (LWS) przeprowadził testy pomiarowe w terenie, skontrolował pasmo częstotliwości PTC, zanalizował główne wskaźniki wydajności (KPI) oraz monitorował ilość przerwanych i nie zestawionych połączeń. Statystyki KPI, analiza przyczyn źródłowych i dalsze zalecenia zostały dostarczone PTC w formie szczegółowego i wszechstronnego raportu. Porównywanie działania sieci ze standardami branżowymi i innymi sieciami (benchmarking) jest integralną częścią oferty organizacji Radio Frequency (RF) Network Optimization LWS.
PTC i Lucent przedłużyły także istniejący kontrakt na utrzymanie i wsparcie radiowej sieci szkieletowej Nera SDH. Kontrakt został podpisany wiosną zeszłego roku.
W ramach kontraktu dział usługowy Lucent Worldwide Services w dalszym ciągu będzie zapewniał 24-godzinne wsparcie radiowej sieci szkieletowej Nera SDH, która umożliwia PTC obsługę dużego ruchu transmisji głosu i danych w sieci GSM, GPRS i, w przyszłości, w sieci UMTS. LWS zapewni zdalne wsparcie techniczne z centrum utrzymania sieci w Bydgoszczy.
"Te dwa kontrakty usługowe z PTC dowodzą, że Lucent jest znaczącym graczem na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce i w Europie" - powiedział Uwe Klingebiel, Wiceprezydent Lucent Worldwide Services na region EMEA.
"Potwierdzają strategię Lucenta, która zakłada oferowanie klientom usług profesjonalnych - takich jak audyt czy wsparcie sieci zawierającej produkty różnych dostawców - które pomagają klientom usprawniać funkcjonowanie, wydajność i niezawodność sieci i stanowią nowe źródło przychodów dla Lucenta".