Lucent Technologies wprowadził na rynek aplikację, która umożliwia abonentom sieci mobilnych i stacjonarnych wybieranie nagrań muzycznych lub innych wiadomości głosowych, które mają być odtwarzane, gdy inny, dzwoniący do nich abonent, oczekuje na połączenie. Telecom New Zealand oferuje obecnie usługę opartą na aplikacji MiRingBack Lucenta – w Nowej Zelandii usługa nazywać się będzie "Caller Tunes."
W przeciwieństwie do ogólnodostępnych sygnałów telefonicznych, MiRingBack odtwarza melodię lub wiadomość głosową abonentowi dzwoniącemu. Dzwoniący słyszą wybrane przez abonenta dźwięki – na przykład hit z list przebojów – aż do momentu, gdy telefon zostanie odebrany. Usługa umożliwia abonentom dopasowanie sygnału do swoich upodobań poprzez wybór jednej z wielu opcji, takich jak klipy muzyczne, efekty dźwiękowe, spersonalizowane komunikaty czy reklamy. MiRingBack to nie tylko usługi rozrywkowe dla abonentów indywidualnych – aplikacja umożliwia także przedsiębiorstwom wykorzystanie połączeń telefonicznych do reklamy swoich usług czy produktów.
"Usługa MiRingBack Lucenta to zupełnie nowy wymiar personalizacji procesu komunikacji – pozwala użytkownikom wyrazić swoją indywidualność, co jest bardzo ważne na przykład dla nastolatków. Także przedsiębiorstwa mogą w ten sposób przekazywać informacje firmowe swoim klientom czy partnerom biznesowym," powiedział J. J. Lhospital, wiceprezes działu aplikacji w Mobility Solutions Group Lucenta. "MiRingBack łączy w sobie nowe możliwości multimedialne z już istniejącą usługą, czyli w sumie daje nową usługę 'lifestyle', oferując w ten sposób operatorom sieci mobilnych i stacjonarnych nowe możliwości zwiększenia przychodów, a także przyciągnięcia nowych i utrzymania istniejących klientów." Telecom New Zealand będzie początkowo oferował usługę swoim abonentom mobilnym.
Każdy użytkownik usługi MiRingBack może stworzyć wiele profili dla osób dzwoniących i przypisać każdemu z nich inny sygnał. Usługa oferuje abonentom wiele ciekawych funkcji, takich jak możliwość wyboru różnych wiadomości w zależności od pory dnia czy konkretnej okazji, oraz opcja zdefiniowania pojedynczych osób lub grup osób. W Nowej Zelandii początkowo oferowana będzie jedna melodia, z czasem zostaną dodane kolejne.
W przeciwieństwie do ściąganych przez użytkowników 'dzwonków' telefonicznych, które zapisywane są w aparacie telefonicznym, zwrotne sygnały dzwonienia przechowywane są w sieci, dzięki czemu operatorzy mogą oferować je jako specjalną usługę.
Aplikacja MiRingBack działa w oparciu o Enhanced Media Resource Server (eMRS) Lucenta, serwer zasobów medialnych klasy operatorskiej.
W Polsce taką usługę testuje sieć Era, a platforma Lucenta wykorzystywana jest w ofercie prepaid PTK Centertel.