Wkrótce pasażerowie Lufthansy i Austrian Airlines będą mogli korzystać z WiFi również na trasach krótkiego i średniego zasięgu – tak jak mogli to robić dotychczas na rejsach międzykontynentalnych.
Latem Lufthansa otrzymała tzw. Certyfikat Uzupełniający dla Airbusów A320, przyznawany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Etap niezbędnych prac wstępnych zakończył się sukcesem. Teraz Lufthansa i Austrian rozpoczną fazę testów, na początku każdy przewoźnik będzie testować po 5 maszyn. Pasażerowie, którzy znajdą się na ich pokładach, będą mogli skorzystać z usługi bezpłatnie.
W pierwszym kwartale 2017 roku, liczba maszyn Lufthansy wyposażonych w dostęp do Internetu wzrośnie do 20. Jeden samolot po drugim, w całej flocie A320 Lufthansy będzie zainstalowana najnowsza technologia – prace zakończą się w połowie 2018 roku. Koniec montażu urządzeń we wszystkich 31 maszynach Austrian Airlines jest zaplanowany na koniec kwietnia tego roku. Tak samo jak w przypadku Lufthansy i Austrian Airlines, również Eurowings planuje udostępnienie Internetu swoim pasażerom – wstępna data jest planowana na koniec pierwszego kwartału 2017 roku. Wszystkie 69 maszyn Eurowings będzie wyposażonych w Internet do końca lata tego roku.
Usługa powinna być dostępna w pierwszym kwartale tego roku. Użytkownicy będą mogli wybierać spośród trzech taryf: FlyNet Message za 3 euro, FlyNet Surf za 7 euro i FlyNet Stream za 12 euro (za jeden rejs). FlyNet Message pozwoli korzystać z maila, WhatsAppa czy iMessage, a FlyNet Surf również surfować po Internecie. Dzięki FlyNet Stream, będzie możliwy również streaming. Pakiety można opłacać przy użyciu karty kredytowej lub płatności typu PayPal.
Internet Lufthansy i jej partnera technologicznego Inmarsat korzysta z najnowszej szerokopasmowej technologii satelitarnej (Ka-band) i zapewnia nieprzerwany, niezawodny dostęp do Internetu na trasach krótkiego i średniego zasięgu poprzez sieć Inmarsat Global Xpress (GX). Deutsche Telekom, partner Inmarsat, będzie dostawcą serwisu dla pasażerów Lufthansy.
Lufthansa Technik odpowiada zarówno za wszystkie systemy i komponenty, jak również kontroluje wymagane regulacje instytucji lotniczych i wymagania prawne. Firma wyposaży całą flotę A320 przewoźników Lufthansa Group w nowoczesną technologię satelitarną Ka-band do końca wiosny tego roku. W maszynach zostaną równolegle zainstalowane anteny i rutery z dziesięciu linii produkcyjnych. Ze względu na małoinwazyjne zmiany niezbędne do wprowadzenia w strukturę maszyn, możliwy jest szybki montaż nawet w dużej flocie – maksymalny czas instalacji nie powinien przekroczyć 4 dni na samolot.
Lufthansa System dostarcza niezbędnej infrastruktury – obejmuje to wszystkie operacje w sieci, elementy konstrukcyjne oraz oprogramowanie umożliwiające korzystanie z portalu FlyNet.
W ramach globalnego partnerstwa, Lufthansa Systems i Lufthansa Technik, zapewniają dodatkowo platformę (BoardConnect), umożliwiającą dostęp do informacji, rozrywki i usług dodatkowych na pokładzie.