Lufthansa Group podała kolejne informacje dotyczące dostępu do internetu na pokładach samolotów tej linii na krótkich i średniodystansowych trasach.
Do tej pory 19 maszyn z rodziny A320 Lufthansy, 31 maszyn Austrian Airlines oraz 29 maszyn Eurowings było wyposażonych w niezbędną technologię WiFi oraz antenę satelitarną. Montaż odbywa się już w kolejnych trzech maszynach. Nowa technologia zapewniająca szybki dostęp do Internetu w ostatnich miesiącach została z powodzeniem przetestowana zarówno na pokładach Lufthansy, jak i Austrian Airlines.
Klienci mogą wybrać jeden z trzech pakietów. Na trasach Lufthansy do wyboru są pakiety FlyNet Message za 3 euro, FlyNet Surf za 7 euro oraz FlyNet Stream za 12 euro. Austrian Airlines będą oferować usługi w takich samych cenach, pod nazwami myAustrian FlyNet Message, myAustrian FlyNet Surf oraz myAustrian FlyNet Stream. Pasażerowie mogą za nie zapłacić za pomocą karty kredytowej lub usług płatniczych takich jak PayPal. Wkrótce zakupu będzie można również dokonać za pośrednictwem Air Miles lub za pośrednictwem partnerów roamingowych.
Usługa dostępu do Internetu oferowana przez Lufthansa Group i jej partnera technologicznego Inmarsat, oparta jest na najbardziej zaawansowanej szerokopasmowej technologii satelitarnej (Ka-Band). Niezawodne połączenie na krótko-i średniodystansowych trasach jest możliwe dzięki sieci Inmarsat Global Xpress (GX). Dostawcą Internetu i partnerem Inmarsat jest Deutsche Telekom. Lufthansa Technik jest odpowiedzialna za dopasowanie systemów i komponentów oraz spełnienie wymogów regulatorów lotniczych i zapewnienie ustawowych zezwoleń. Obecnie wyposaża całą flotę z rodziny A320 linii Lufthansa Group – Lufthansy, Austrian Airlines oraz Eurowings. Niezbędną infrastrukturę techniczną na pokładzie zapewnia Lufthansa Systems. Obejmuje ona operacje sieciowe w samolocie – wymogi techniczne dla WiFi na pokładzie – oraz zapewnienie odpowiedniego oprogramowania dla portalu internetowego każdej linii, przez którą pasażerowie łączą się z siecią.
Lufthansa zorganizowała pierwszy komercyjny długodystansowy rejs z dostępem do Internetu 15 stycznia 2003 roku. Pomimo rosnącej popularności wśród pasażerów, technicznie stabilna usługa musiała zostać wyłączona w 2006 roku z powodu zaprzestania komercyjnych operacji przez operatora satelity – „Connexion by Boeing”. Jednak od grudnia 2010 roku Lufthansa ponownie została pierwszą linią, która zaoferowała szerokopasmowy dostęp do Internetu na trasach międzykontynentalnych. Od czerwca 2015 roku, FlyNet był dostępny na pokładzie wszystkich 107 maszyn floty dalekiego zasięgu Lufthansy. Z końcem 2015 roku dostęp do Internetu był oferowany również we wszystkich samolotach dalekodystansowych Eurowings. Po włączeniu do floty Boeinga 777, dostęp do Internetu na trasach międzykontynentalnych zaoferował również SWISS. Od 2018 roku linia wprowadzi połączenie internetowe również na trasach krótko- i średniodystansowych.