Obsługa kont poczty elektronicznej dostępna w ofercie polskich operatorów komórkowych cieszy się małym zainteresowaniem wśród klientów sieci. Według zapewnień przedstawicieli operatorów, usługi te mają jednak generować zyski.
W sieci Plus GSM takie usługi noszą nazwę Plusnet, w sieci Era - Eranet, a w Idei mBox.
"Z usług mBox korzysta obecnie, po miesiącu od startu, około 20 tys. osób. Usługę kierujemy do klientów, którzy cenią sobie dostęp do poczty elektronicznej za pośrednictwem różnorodnych urządzeń - komputerów PC, telefonów komórkowych lub urządzeń typu PDA" - informuje Jacek Kalinowski, rzecznik sieci Idea.
"Spośród ponad 40 tys. użytkowników Plusnetu, 40 proc. wybrało pakiet srebrny, a 30 proc. zielony. Pozostała część to użytkownicy telefonu na kartę" - informuje Ryszard Woronowicz, rzecznik prasowy Polkomtela.
Usługi prowadzenia elektronicznych kont pocztowych cieszą się umiarkowanym powodzeniem wśród klientów telefonii komórkowej. Z usług tego typu korzysta kilkadziesiąt tysięcy spośród ponad 4 mln klientów każdego z operatorów. Jednak przedstawiciele sieci komórkowych mówią o zyskach z tego wycinka działalności, a także zapowiadają w przyszłości rozwijanie tego segmentu usług.
- W odróżnieniu od usług darmowych kont pocztowych, usługa poczty elektronicznej świadczona przez nas jest dochodowa - generuje przychody z aktywacji, abonamentu oraz z ruchu w sieci. Z uwagi na łatwy dostęp do poczty z telefonu komórkowego znajduje uznanie u coraz większej grupy klientów - twierdzi Jacek Rekos, dyrektor departamentu mobilnych usług dla rynku prywatnego PTC, operatora sieci Era.
Przedstawiciel Idei nie wypowiada się o przychodach z usługi mBox. "Czas zwrotu z inwestycji w przypadku takiej usługi jest liczony w miesiącach, dlatego też dyskusja o dochodowości usługi po miesiącu od chwili jej uruchomienia byłaby mało merytoryczna" - uważa Jacek Kalinowski.