Interbrand opublikował ranking Best Global Brands 2023, ujawniając, że wiele ze 100 najlepszych marek na świecie znajduje się w stanie stagnacji.
Tempo wzrostu ogólnej wartości analizowanych marek gwałtownie spadło po znacznym wzroście w ubiegłym roku.
W tym roku tempo wynosiło 5,7% w porównaniu do zeszłorocznego wzrostu o 16%.
Wartość tych 100 marek zwiększyła się w sumie do 3,3 bln USD (3,1 bln USD w 2022 r.).
Amazon jest numerem 3, a Google nr 4. Samsung zajmuje wysoką 3 pozycję.
Według rankingu Interbrand takie marki jak CISCO, IBM, Orance, SAP są więcej warte niż np. marka Facebook. Marka IKEA jest niemal tyle samo warta co Accenture.
Gonzalo Brujó, globalny dyrektor generalny Interbrand, powiedział: "Po kilku latach silnego wzrostu marek, weszliśmy w okres stagnacji, z tegoroczną tabelą pokazującą umiarkowany wzrost ogólnej wartości marki wśród największych światowych marek".