Z raportu Strategy Analytics wynika, że w pierwszej połowie 2022 r. rynek matryc do smartfonów odnotował spadek o ponad 5% rok do roku. Pierwsze miejsce zajmuje Sony z 44-procentowym udziałem w przychodach, a następne pozycje należą do Samsunga i OMNIVISION. Razem Sony, Samsung i OMNIVISION uzyskali prawie 83-procentowy udział w przychodach na światowym rynku czujników obrazu do smartfonów. Sprzedaż matryc Depth i Macro spadła do 26 procent udziału w rynku, a Ultrawide wzrosła do 20 procent.
Jeffrey Mathews, starszy analityk w Strategy Analytics, twierdzi, że rynek czujników obrazu do smartfonów doświadczył spowolnienia z powodu spadku popytu na smartfony. Sony zwiększyło swój udział w rynku dzięki partnerstwu z wiodącymi producentami smartfonów. Samsung nadal przewodził klientom w zakresie wysokiej rozdzielczości, dostarczając klientom produkty CIS o rozdzielczości 200 megapikseli, a Omnivision odnotowało utratę udziałów z powodu pandemii w Chinach.
Stephen Entwistle ze Strategy Analytics, dodał: „Wprowadzenie flagowych smartfonów z kamerami o wysokiej rozdzielczości zapewni krótkoterminową poprawę na rynku czujników obrazu do smartfonów”.