Polski producent telefonów Maxcom poinformował o swoich wynikach w 2017 r.
Przychody spółki urosły minimalnie do 111,5 mln zł (wzrost o 2 proc. w ujęciu rok do roku).
W analizowanym okresie spółka osiągnęła 9,1 mln zł zysku netto, wobec 12,2 mln zł rok wcześniej
Zarząd spodziewa się poprawy wyników w 2018 roku.
W 2017 roku sprzedaż krajowa odpowiadała za około 70% przychodów grupy. Wartość sprzedaży zagranicznej wzrosła o 46% do 33,4 mln zł w porównaniu do 2016 roku. Zarząd spodziewa się, że w związku z rozpoczynaniem działalności na kolejnych rynkach dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej będzie wyższa od krajowej również w kolejnych kwartałach.
|
2016 rok |
2017 rok |
Dynamika |
Przychody (mln zł) |
109,2 |
111,5 |
102% |
Zysk operacyjny (mln zł) |
16,9 |
11,6 |
68,6% |
Marża operacyjna |
15,5% |
10,4% |
67,1% |
EBITDA |
17,2 |
12 |
69,8% |
Marża EBITDA |
15,8% |
10,8% |
68,4% |
Zysk netto (mln zł) |
12,2 |
9,1 |
74,6% |
Marża netto |
11,2% |
8,2% |
73,2% |
W 2017 roku Grupa Maxcom zanotowała wzrost kosztów operacyjnych, co jest związane przede wszystkim ze zwiększeniem aktywności marketingowej oraz sprzedażowej. Dodatkowo negatywny wpływ na rentowność Grupy wywarł spadek USD w stosunku do złotego.
Zysk operacyjny Grupy Maxcom wyniósł w 2017 roku 11,6 mln zł. Niższy zysk operacyjny znalazł też odzwierciedlenie w obniżeniu zysku netto do 9,1 mln zł.
Na początku drugiego kwartału 2018 roku w ofercie Maxcom pojawi się nowa marka telefonów komórkowych Meizu, których Maxcom jest jedynym dystrybutorem w Polsce.
W 2018 roku działania spółki będą skierowane na pozyskanie nowych klientów oraz umacnianie pozycji na nowych rynkach m.in Ukraina, Portugalia, Francja i Wielka Brytania.