mBank podał, że jego mobilna aplikacja jest najczęściej pobieraną aplikacją finansową w polskim Google Play. Łącznie z aplikacji mobilnych banku korzysta 150 tys. osób. Do mBanku w komórce loguje się 50 tys. użytkowników iPhone’ów i iPadów, a z aplikacji przeznaczonej na Androida korzysta obecnie 100 tys. osób.
- W przypadku aplikacji mobilnych kluczowe znaczenie ma nie tylko to, ilu klientów ich używa, ale także sposób, w jaki z nich korzystają, ponieważ wyznacza on kierunek dalszych modyfikacji w ramach tego kanału dostępu. – tłumaczy Rafał Borkowski, dyrektor departamentu promocji ds. klientów dojrzałych i studentów w mBanku - Obecnie aplikacja w telefonie nie służy wyłącznie do sprawdzenia salda rachunku. Jak wynika z badań (Fiserv, Consumer Trends Survey 2011), na zachodnich rynkach rokrocznie średnio o ok. 10 proc. zmniejsza się liczba osób wyłącznie sprawdzających stan rachunku w telefonie, podczas gdy o ok. 13 proc. rośnie grupa osób przelewających pieniądze czy opłacających rachunki przez komórkę. Dostrzegając ten trend, w mBanku umożliwiliśmy klientom zrealizowanie dowolnego przelewu za pośrednictwem telefonu. – dodaje Borkowski.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów.