Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska, udzielił wywiadu portalowi Wiadomości Handlowe.
Z całym wywiadem można zapoznać się tutaj
Oto kilka informacji, które podał szef MediaMarktSaturn Polska:
Cała grupa MediaMarktSaturn przechodziła proces transformacji, który miał na celu zoptymalizowanie naszych mocnych stron i wykorzystanie ich do dalszego rozwoju. Cała inicjatywa rozpoczęła się w 2018 roku i zakończyła w 2020.
W przyszłości struktura zarządzania w naszych sklepach będzie wszędzie taka sama, ujednolicony zostanie również format sklepów w całej Europie. Jeśli chcemy zaoferować naszym klientom jednolite i unikalne wrażenia zakupowe w każdym sklepie – od Warszawy po Zurych – potrzebujemy jednolitego systemu!
W tym roku planujemy wprowadzenie telefonów komórkowych do obsługi klientów, aby nasi pracownicy mogli ich obsługiwać i pracować z nimi bezpośrednio w dowolnym miejscu w sklepie, aby dać im najlepsze porady, rozwiązania, opcje płatności i usługi dostawy. Takie rozwiązanie zostało już wdrożone w innych krajach, my będziemy następni. Punkty obsługi w sklepach są dodatkowo kluczowe dla stworzenia indywidualnego rozwiązania dla każdego klienta.
Ogólnie rzecz biorąc, nie rozróżniamy już między sprzedażą internetową i stacjonarną. Oferujemy wszystkie stosowne rozwiązania, a nasi klienci mogą wybrać to, co jest dla nich najlepsze. Mogą kupić w jednym z naszych kanałów cyfrowych, odebrać w dowolnym sklepie lub skorzystać z obsługi sklepowej i zamówić wysyłkę do domu bezpośrednio ze sklepu. Nasze markety są jednocześnie hubami magazynowymi, więc mamy rozbudowaną sieć połączeń.
Jednym z elementów procesu transformacji jest optymalizacja powierzchni handlowej w celu zapewnienia dalszego rozwoju firmy. Mając to na uwadze, po dogłębnej analizie rynków lokalnych, podjęliśmy decyzję o zamknięciu niektórych sklepów, które nie przyczyniają się do naszego rozwoju.