MediaTel odnotował w drugim kwartale bieżącego roku przychód o 24 % większy niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. Operator oczekuje dalszego wzrostu w drugim półroczu.
Drugi kwartał 2005 r. dla MediaTel to początek odzyskiwania dynamiki wzrostu przychodów spółki oraz efektywności działania. Przychód w tym okresie wyniósł 3.6 mln zł podczas gdy w pierwszym kwartale tego roku osiągnął poziom 2.9 mln zł. Pod koniec drugiego kwartału widoczne jest wyraźnie zmniejszenie poziomu straty netto prawie o 100% porównując wyniki uzyskane w czerwcu i maju. Odnotowana strata w pierwszym półroczu jest krótkoterminowym efektem świadomej decyzji biznesowej, która spowodowała zmianę struktury przychodów w ruchu hurtowym. Spółka skoncentrowała się na odbiorcach krajowych zapewniających korzystniejsze warunki współpracy niż odbiorcy zagraniczni. Potwierdzeniem korzystnych tendencji jest fakt, że w czerwcu 2005 spółka praktycznie osiągnęła break even na poziomie EBITDA. Do odwrócenia niekorzystnych tendencji przyczyniło się zwiększenie wolumenu ruchu hurtowego dla odbiorców krajowych oraz duże tempo pozyskiwania nowych klientów w ruchu abonenckim przy wykorzystaniu dotychczasowej infrastruktury. Obserwowane trendy oraz korzystne dla MediaTel rozstrzygnięcia spraw spornych z TP S.A. przed sądami oraz URTiP pozwalają oczekiwać utrwalenia pozytywnych zjawisk w wynikach finansowych.
Planowane wkrótce udostępnienie nowego punktu styku siecią TP zlokalizowanego w centrali przy pl. Szembeka dla odbiorców hurtowych będzie źródłem dalszego wzrostu przychodów spółki. Zainstalowane tam urządzenia teletransmisyjne MediaTel SA obecnie znajdują się w fazie testów. Po przekazaniu do komercyjnej eksploatacji punktu styku nastąpi ponad dwukrotne zwiększenie przepustowości dla ruchu hurtowego w warszawskiej strefie numeracyjnej.
W mijającym kwartale liczba klientów korzystających z prefiksu operatora 1031 powiększyła się o 1135 nowych kontraktów. Stanowi to znakomity dowód sukcesu wiosennej kampanii reklamowej „Nie daj się doić”, której ciąg dalszy jest planowany na jesień a także intensywnego poszerzenia sieci dealerskej. Wśród pozyskiwanych klientów operatora dominują małe i średnie firmy oraz bardziej wymagający odbiorcy indywidualni.
MediaTel spodziewa się, że sukces rynkowy firmy w najbliższych kwartałach będzie w głównej mierze determinowany tempem pozyskiwania klientów oraz wprowadzeniem nowych wysokomarżowych usług, których termin wdrożenia zależy od prawomocnego zakończenia licznych postępowań przed sądami i URTiP.