W drugim kwartale 2024 r. globalne dostawy zestawów VR spadły o 4% rok do roku i 28% kwartał do kwartału, głównie z powodu gwałtownego spadku dostaw Sony PlayStation VR2 (PSVR2).
Spadek ten był jednak mniej dotkliwy w porównaniu ze spadkiem o 29% r/r w poprzednim kwartale.
Dostawy Apple Vision Pro odnotowały znaczny spadek sekwencyjny w drugim kwartale 2024 r.
Meta zanotowała 37% wzrost rok do roku w drugim kwartale 2024 r. i zdobyła 80% udziału w globalnym rynku gogli VR, napędzanym silną dynamiką sprzedaży Meta Quest 3.
Trzech największych graczy ma ponad 90% udziału w rynku w drugim kwartale.
Globalne dostawy inteligentnego okularów AR spadły o 13% rok do roku i 23% kwartał do kwartału w 2. kwartale 2024 roku. Spadek ten oznacza koniec trzech kolejnych kwartałów wzrostu rok do roku od 3. kwartału 2023 r., wskazując na punkt zwrotny w rozwoju rynku inteligentnych okularów AR.
Global XR (VR & AR) Market Share | ||||||
Brands | Q1 2023 | Q2 2023 | Q3 2023 | Q4 2023 | Q1 2024 | Q2 2024 |
Meta | 51% | 51% | 52% | 78% | 64% | 74% |
Apple | - | - | - | - | 16% | 3% |
Pico | 7% | 6% | 9% | 5% | 7% | 8% |
Sony | 33% | 29% | 21% | 9% | 4% | 3% |
Others | 9% | 14% | 18% | 8% | 9% | 12% |