Serwis rpkom.pl przeprowadził kolejny wywiad z prezesem T-Mobile Polska, Miroslavem Rakowskim. Oto fragmenty tej rozmowy:
rpkom.pl: Nie rozważaliście inwestycji w pasywną część sieci Telekomunikacji Polskiej?
Rakowski: Nie, takiej inwestycji nie rozważaliśmy. (...)Sieć szkieletowa może i by miała sens, ale sieć TP składa się również z linii abonenckich różnej jakości...
rpkom.pl: Ponoć planujecie uruchomić coś na kształt własnego banku.
Rakowski: Nie chcemy uruchamiać banku. Nie jesteśmy bankowcami. Jesteśmy ekspertami od komunikacji mobilnej oraz obsługi klienta i na tym się skupiamy.
rpkom.pl: Wszyscy operatorzy wskazują, że sytuacja na rynku komórkowym nie jest łatwa. Czy wpłynie ona na poziom inwestycji T-Mobile? Ile zainwestujecie w tym roku?
Rakowski: Dużo. Podobnie jak w ubiegłym roku, czyli około 1 mld zł. Kwota może się zmienić plus minus o kilka milionów złotych, co zależy od upływu czasu i realizacji planu modernizacji naszej sieci przez NetWorks!
rpkom.pl: Mijają dwa lata od rebrandingu. Jakie są jego efekty?
Rakowski: Przychody spadają nam najmniej na rynku. Tak, jak to było założone. EBITDA trzyma się wysoko. Firma jest efektywna.
rpkom.pl: Rusza promocyjna kampania reklamowa ofert no-limits. T-Mobile nie obawia się tej wojny? Czy nie przełoży się negatywnie na rynek?
Rakowski: Nie. Przez lata ugruntowało się przekonanie, że jest jeden operator, który może być tani. Na tym budowany jest cały jego przekaz marketingowy. Orange zrobił swoje Nju Mobile i strzelił. Jak już strzelił – to my również będziemy strzelać tą samą amunicją. Jesteśmy przygotowani.
Swoją drogą to dla telekomów dobry test, aby sprawdzić, czy Polacy są gotowi kupować przez internet usługi. Ten kanał jeszcze raczkuje, ale kto wie? My dziś, dzięki ofercie Heyah non stop widzimy już prawie dwukrotny wzrost sprzedaży przez internet.
Pełna treść wywiadu z prezestem T-Mobile w serwisie rpkom.pl jest dostępna tutaj