Miroslav Rakowski o nju mobile, inwestycjach, sieci stacjonarnej Orange i rebrandingu

Newsy
Żródło: rpkom.pl
Opinie: 5

Serwis rpkom.pl przeprowadził kolejny wywiad z prezesem T-Mobile Polska, Miroslavem Rakowskim. Oto fragmenty tej rozmowy:

rpkom.pl: Nie rozważaliście inwestycji w pasywną część sieci Telekomunikacji Polskiej?
Rakowski: Nie, takiej inwestycji nie rozważaliśmy. (...)Sieć szkieletowa może i by miała sens, ale sieć TP składa się również z linii abonenckich różnej jakości...

rpkom.pl: Ponoć planujecie uruchomić coś na kształt własnego banku.
Rakowski: Nie chcemy uruchamiać banku. Nie jesteśmy bankowcami. Jesteśmy ekspertami od komunikacji mobilnej oraz obsługi klienta i na tym się skupiamy.

rpkom.pl: Wszyscy operatorzy wskazują, że sytuacja na rynku komórkowym nie jest łatwa. Czy wpłynie ona na poziom inwestycji T-Mobile? Ile zainwestujecie w tym roku?
Rakowski: Dużo. Podobnie jak w ubiegłym roku, czyli około 1 mld zł. Kwota może się zmienić plus minus o kilka milionów złotych, co zależy od upływu czasu i realizacji planu modernizacji naszej sieci przez NetWorks!

rpkom.pl: Mijają dwa lata od rebrandingu. Jakie są jego efekty?
Rakowski: Przychody spadają nam najmniej na rynku. Tak, jak to było założone. EBITDA trzyma się wysoko. Firma jest efektywna.

rpkom.pl: Rusza promocyjna kampania reklamowa ofert no-limits. T-Mobile nie obawia się tej wojny? Czy nie przełoży się negatywnie na rynek?
Rakowski: Nie. Przez lata ugruntowało się przekonanie, że jest jeden operator, który może być tani. Na tym budowany jest cały jego przekaz marketingowy. Orange zrobił swoje Nju Mobile i strzelił. Jak już strzelił – to my również będziemy strzelać tą samą amunicją. Jesteśmy przygotowani.
Swoją drogą to dla telekomów dobry test, aby sprawdzić, czy Polacy są gotowi kupować przez internet usługi. Ten kanał jeszcze raczkuje, ale kto wie? My dziś, dzięki ofercie Heyah non stop widzimy już prawie dwukrotny wzrost sprzedaży przez internet.

Pełna treść wywiadu z prezestem T-Mobile w serwisie rpkom.pl jest dostępna tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Tomasz Kwitkowski pisze: 2013-06-07 06:51
    No i super ostatnio działacie. 1000 minut międzynarodowych w abo bez tel i no limit za 119 minus 15% za przeniesienie . Niezłe niezłe . Do tego gdybyscie dołożyli to co w UK sieć 4gee za 5 funtow no limit roaming w EU i wielu innych krajach. Na play nie ma co liczyć bo oni ostatnio są już daleko za W3
    1
  • Users Avatars Mini
    tester pisze: 2013-06-07 11:17
    Jak zwykle pytania ułożone pod publikę. Polski T-Mobile myśli ze zmieni mentalność Polaków i będę w przyszłości kupować tylko przez internet. Orange miało przez chwile problem z połączeniem się TP i sprzedaży w pakiecie swoje usługi, ale się już ogarneli i tak naprawdę jest bardzo cieżko przejąć klientów z Orange do T. T bardzo duży kładzie nacisk na sprzedaż prodysku który nie działa poprawnie i kosztuje bardzo dużo np skydrive kosztuje 34 zł na 12 m-cy za 25GB a sama aplikacja jest dostępna na wszyskich systemach operacyjnych. T nie ma w tej dziedzinie doświadczenia i jest zbyt mało konkurencyjna. Pamietacie ze T w swoich założeniach nie chce być najtańszą siecią a próbuje wmówić klienta ze są najlepsza w tym co robi co im się nie udaje bo co do jakości niemieckiej jest im jeszcze bardzo dalego
    -2
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2013-06-09 01:30
    Tomasz: co ty za bzdury gadasz?
    0
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2013-06-09 01:33
    Tomasz: co ty za bzdury gadasz? Pomijając międzynarodowe minuty (dużo osób tak dzwoni?), 101,15 za no-limit bez słuchawki na 12 miesięcy to bardzo drogo.Do międzynarodowych polecam VoIPy..
    0
  • Users Avatars Mini
    konsultant T pisze: 2013-06-25 22:15
    "Rakowski: Przychody spadają nam najmniej na rynku. Tak, jak to było założone. EBITDA trzyma się wysoko. Firma jest efektywna." - to dziwne biorąc pod uwagę wyniki Q1 gdzie od T-Mobile odeszło najwięcej klientów a pozyskanie nowych nie jest imponujące. Firma jest efektywna bo "WYRYWACIE "pieniądze APS-om wymyślając coraz nowe metody pomniejszania prowizji. Ciekawe jak długo taka strategia utrzyma statek T na wodzie... Panie Rakowski strategia "zabrać najsłabszym (pracownikom) aby poprawić sytuację finansową kolosa(T) przy jednoczesnym traceniu ogromnej liczby klientów(pieniędzy)" to słaba strategia.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: