Nokia i IMG, firma zajmująca się międzynarodowym marketingiem sportowym, podpisały umowę o świadczeniu usług w zakresie przesyłania wiadomości multimedialnych.
Nokia i IMG powołały zespół, który ma opracować usługę MMS Essential Sports - serwis dostarczający do telefonów komórkowych kibiców sportowych obrazy, wiadomości, nowości i komentarze głosowe. Zamiarem twórców serwisu jest udowodnienie, że rynek jest gotowy na przyjęcie usług multimedialnych w telefonii komórkowej i że mogą one być nowym źródłem pokaźnych dochodów dla operatorów.
Serwis Essential Sports będzie sprofilowany tak, aby zaspokajał specyficzne gusta kibiców w różnych regionach - w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Dalekim Wschodzie. Serwis będzie dostępny dla operatorów będących klientami firmy Nokia; ci z kolei będą mogli nadać mu własną markę. Nokia, posiadając ok. 40 klientów i rosnącą liczbę uruchomionych systemów, ma największe w branży doświadczenie w dziedzinie MMS. Przesyłanie wiadomości multimedialnych staje się codziennością dla klientów, zaś dla Nokia i branży - obszarem strategicznego wzrostu.
"MMS rozwija się jak burza i cechuje się ogromnym wzrostem na takich rynkach jak choćby Włochy, gdzie wciągu dwóch tygodni od uruchomienia usługi przesłano ponad 180.000 wiadomości multimedialnych. Chcemy obserwować takie tempo rozwoju na wszystkich rynkach, u wszystkich klientów. Umowa z IMG jest po prostu jedną spośród wielu inicjatyw, jakie w tym kierunku podejmujemy - wyjaśnia Esa Harju, dyrektor ds. strategicznego marketingu w Nokia Networks. - Jako wiodąca firma promująca sport, IMG jest dobrym partnerem do współpracy, gdy chodzi o stworzenie łatwo powtarzalnych, opłacalnych ekonomicznie usług MMS."
"Uważamy w Nokia, że wiadomości MMS będą stanowiły następną falę danych przesyłanych w sieciach telefonii komórkowej, wypierając stopniowo tekst na rzecz obrazów i dźwięków. Wiadomości MMS przeżyją gwałtowny wzrost popularności i staną się pomostem do telefonii 3G, która przyniesie nam jeszcze bogatszą ofertę usług" - kontynuuje Harju.
"Firma IMG dostarcza treści do usług telefonii komórkowej od 1996 roku. Od tej pory ciągle przyglądamy się, jaki potencjał niosą ze sobą rozwijające się technologie. W usłudze MMS widzimy ten nośnik, który umożliwi nam stworzenie wszechstronnego, interesującego serwisu, który będzie w stanie przekazać emocje związane ze sportem. Ten wspólny z Nokia projekt o globalnym zasięgu jest idealną okazją, by sprawdzić, jaki jest potencjał usług medialnych w sieciach telefonii komórkowej" - mówi Mark Selby, szef Mobile Division w IMG.
"Sport jest popularny na całym świecie, zaś przeprowadzona przez IMG analiza wzorców zachowań użytkowników telefonów komórkowych wskazuje, że MMS jest doskonałym nośnikiem dla złożonych przekazów medialnych. Projekt Essential Sports umożliwi operatorom sieci komórkowych, Nokia i IMG zebranie niezbędnych doświadczeń w zakresie dostarczania treści ku zadowoleniu kibiców sportowych korzystających z multimedialnych telefonów" - dodaje Selby.