Firma Informa Telecoms & Media obliczyła, że średnia światowa cena MMS 30 KB wynosiła w grudniu zeszłego roku 0.37 USD. Tylko trzech operatorów na świecie w III kw. zeszłego roku zanotowało ruch MMS na poziomie ponad 100 mln sztuk. MMS kosztuje obecnie 4.07 razy drożej od standardowej wiadomości SMS. Na koniec 2004 r. wskaźnik ten wynosił 4.19. Wysoka cena powoduje, że nadal ruch MMS jest niewielki. Informa uważa, że polityka cenowa jest najważniejszymh z czynników hamujących rozwój tej usługi. Ważna jest także penetracja terminali z obsługą wiadomości multimedialnych oraz rozwój usług dodanych opartych na MMS-ach. Pomimo wysokich cen ruch MMS zwiększył się na świecie czterokrotnie w ciągu 12 miesięcy do końca września zeszłego roku. Baza startowa była niewielka, więc tak duży procentowy wzrost zniekształca rzeczywistą dynamikę rozwoju tej usługi w sieciach komórkowych. MMS-y cieszyły się największą popularnością w trzech sieciach: Verizon Wireless (USA), Sprint Nextel (USA) i Telcel (Meksyk).
W China Mobile, największej światowej sieci komórkowej, przesłano w III kw. 2005 r. 62.8 mld SMS-ów i tylko 78.6 mln wiadomości multimedialnych (800 razy mniej). Cena za wysłanie SMS-a w tej sieci wynosiła 0.001 USD w porównaniu do 0.11 USD za jedną wiadomość MMS.