MNI zaprezentował dziś w Warszawie swoją wstępną strategię związaną z działalnością jako operator wirtualny. Operator chce rozpocząć działalność jako MVNO głównie z dwóch powodów - chce sprzedawać swoje usługi komórkowe pod znanymi markami, dzieląc się z tymi firmami marżą, ale przede wszystkim firma chce, aby jej dotychczasowi klienci usług dodanych Premium zaczęli korzystać z jego własnych kart SIM. Druga opcja pozwoli MNI na znaczne zwiększenie marży z usług Premium. Obecnie MNI dostaje od operatorów infrastruktury GSM (MNO) 55% całego przychodu z zamówionej usługi Premium. Według Piotra Majchrzaka z MNI, w przypadku usługi MVNO prowizja ta radykalnie wzrośnie. MNI nie chce bezpośrednio ostro walczyć o rynek prostych usług głosowych, a chce zarabiać głównie na usługach VAS Premium. Usługi będą oferowane głównie jako prepaid, choć MNI planuje także pozyskiwać klientów abonamentowych wśród użytkowników swojej telefonii stacjonarnej oraz w przyszłości wśród klientów TP, którzy będą korzystali w oferty BSA i WLR poprzez MNI. W przyszłym roku MNI chce posiadać około 10 tys. klientów abonamentowych oraz 60 tys. klientów prepaid.
MNI twierdzi, że z usług firmy rocznie korzysta ok. 10 mln klientów komórkowych płacących blisko 150 mln zł rocznie, w tym ok. 600 tys. „high user” o rocznej „wartości użycia” – 90 mln zł
Sprzedaż Grupy MNI za 4 kwartały 2006 roku wyniosła 162, 24 mln PLN a wynik EBITDA 40,21 mln PLN. Pozwoliło to na osiągniecie po 4 kwartałach roku marży na
poziomie EBITDA w wysokości 24,79%. Zysk netto spółki spadł z 33 mln w 2005 r. do 9 mln w roku ubiegłym.
Końcowe nakłady na uruchomienie projektu MVNO MNI, związane z budową podstawowych funkcjonalności do końca 2007 r. wyniosą nie więcej niż 10 mln zł, w tym mieści się "startowa" opłata dla Orange.
Cele:
70 tys. abonentów w 2008 r., 150 tys. w 2009 r., 250 tys. w 2010 r. oraz 500 tys. w 2012 r.
Przewagi MNI (informacje pochodzą od samego operatora):
Własna grupa abonentów
Niezbędna infrastruktura telekomunikacyjna
Duże doświadczenie w oferowaniu usług telekomunikacyjnych i dodanych
Wieloletnie doświadczenie we współpracy z operatorami mobilnymi
Doświadczenie w oferowaniu specjalizowanych telekomunikacyjnych produktów dodanych przy pomocy takich narzędzi, jak SMS, WAP, Internet, IVR
Usystematyzowana wiedza i doświadczenie w wykorzystywaniu narzędzi mobilnych w marketingu
Wieloletnie doświadczenie, niezbędna infrastruktura i praktyka w organizacji obsługi klienta call center
Znajomość narzędzi oraz metodologii definiowania PROFILU UŻYTKOWNIKA usług mobilnych
Wiarygodność na rynku telekomunikacyjnym oraz w środowisku instytucji finansowych
Przebieg negocjacji:
2006/2007 - List intencyjny, negocjacje umowy
27.04.2007 - parafowanie umowy z Centertelem
31.05.2007 - zawarcie właściwej umowy
Lipiec/sierpień 2007 - pierwsze testy
Wrzesień/Październik 2007 - komercyjny start usług