Mniej niż 1 % użytkowników GSM korzysta z GPRS

Newsy
Żródło: EMC
Opinie: 43

Według firmy badawczej EMC liczba użytkowników transmisji GPRS wzrosła w czwartym kwartale zeszłego roku o 47%. Liczba ta nie obejmuje użytkowników korzystających wyłącznie z usługi przesyłania wiadomości multimedialnych MMS. Nadal liczba korzystających z GPRS to zaledwie mniej niż 1 % całej bazy użytkowników systemu GSM na świecie. GPRS jest dostępny w 147 sieciach w 58 krajach. Korzysta z niego 6.4 mln abonentów. Wzrost liczby nowo uruchomionych sieci GPRS wynosił 9 % w IV kw. zeszłego roku i aż 19 % w III kw. zeszłego roku. Tak duży wzrost liczby sieci uruchamiających GPRS w III kw. 2002 r. wynika z tego, że wielu operatorów uruchomiło GPRS równolegle ze startem technologii MMS.

Opinie:

Opinie archiwalne (43):

Komentuj

Komentarze / 43

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-04 10:17
    ciekawe zawsze wydawalo mi sie ze wiecej ludu korzysta z GPRS a tutaj zaledwie 1% malo............;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2003-04-04 10:17
    Nic dziwnego, że ludzie z GPRSu nie korzystają...przy takich cenach?...choć opłaca się to zdaje się przy np. rozmowach na Gadu-Gadu....wg. statystyki 4 linijki tekstu zajmują tam 0,2kB....no ale będę to testował dopiero gdy zaopatrzę się w telefon z GPRS. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Kwiatek pisze: 2003-04-04 10:27
    co do tych cen to prwada za ZBYT WYSOKIE!!! ja jako urzytkownik Ery korzystam GPRSu i jak sie rozpedzie to miesiecznie potrafi mi przyjsc rachuneczek ze ta jedna usługę około 100!! bardzo dobre rozwiazanie było w Ideii o nazwie InterOptima!! szkoda ze nie ma!! 10 zł + vat wg mnie to bardzo dobra cena ja bezlimitowy dostep miesieczny!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    zdzichu pisze: 2003-04-04 10:28
    GPRS jest jeszcze trochę za drogi. Bawiłem się troszeczke a rachunak miałem gigantyczny
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-04 10:38
    Zgadzam sie ze ceny sa za wysokie, sam tego doswiadczylem na wlasnej skorze...wlasciwie nalezaloby zbadac czy przyczyna nieuzywania GPRSu jest brak aparatow czy wysokie ceny. Stawiam na to drugie. Wielu moich znajomych ma fony z GPRSem i po przyjsciu pierwszych paru rachunkow zrezygnowali z tej technologii. Tak opy skutecznie hamuja postep technologiczny :-).
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2003-04-04 11:35
    A jeśli chodzi o Polske to na pewno hamulcem do korzystania z GPRS-u był poczatkowo praktycznie brak aparatów obsługujacych ta technologie a potem cofniecie w Erze ryczałtu na pakietową transmisję.
    0
  • Users Avatars Mini
    SRA2 pisze: 2003-04-04 11:38
    ale jak ktoś wysyła sms-y za pomocą gprs to wychodzi troche taniej oczywiście przy wiekszej ich liczbie.
    0
  • Users Avatars Mini
    mac_777 pisze: 2003-04-04 12:09
    a ja mialem, promocje 3GB przez rok w Plusie za darmo, ale musialem za telefon motorola 260 zaplacic 700zl, i tak wyszlo taniej niz tpsa. Mimo to nie wykorzystalem calego pakietu. Przydalaby sie tak druga promocja!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-04 12:25
    Skoro GPRS jest taki drogi to wcale się nie dziwie..........
    0
  • Users Avatars Mini
    cap pisze: 2003-04-04 12:31
    Ja zrezygnowałem nawet z ryczałtu w Erze bo nie mam zasięgu ,dodam ze nie mieszkam gdzies na przedmiesciach tylko w centrum 40 tys osiedla a moja druga połowa pracuje w szkole na drugim tak samo dużym osiedlu i tez w tym czaie jest poza zaiegiem (Wałbrzych dzielnice P.Góra- Podzamcze)
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2003-04-04 12:49
    Powiem wam tak kochani, nie chodzi tu już o to, ze ceny są zaporowe. Nasza gospodarka a dokładniej etap w którym się znajdujemy hamuje rozwój tego typu technologii, mówiąc prościej to nie ceny są wysokie to my jesteśmy za biedni, a winić możemy tylko nas samych, bo to my wybieramy nasz rząd. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    rashka pisze: 2003-04-04 12:52
    a dl amnie to to jest usluga z ktorej mozna skorzystac raz na ruski..miesiąc :D zbyt drogie zeby weszlo w powszechne uzycie
    0
  • Users Avatars Mini
    marek995 pisze: 2003-04-04 13:11
    Przy tych cenach to i tak dużo!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2003-04-04 13:17
    !!!!!!!!!! Rozumiem, że ERA wycofała się z ryczałtu GPRS za 10 zeta/miesiąc, skoro w większości przypadków był on nadużywany do tunelowania www. Z pewnych rzeczy, myślę, trzeba umieć korzystać. Polak niestety to cwaniaczek, a nawet mistrz cwaniactwa. ERA podała nam dłoń udostępniając nam GPRS w ryczałcie (w cenie zresztą bardzo dobrej). Ale Polakowi to nie wystarcza - zatem sięgnął po całą rękę i już zaczął dobierać się do barków. Niestety...... Zatem nie dziwi mnie posunięcie ERY. A kto na tym traci - na przykład ja, kiedy GPRS jest mi potrzebny do czytania wiadomości gdy jestem w podróży, bo niestety tak się składa, że nie zawsze zdążę kupić gazetę czy obejrzeć FAKTY lub Wiadomości. Dziękuję Wam cwaniaczki !!! A miesięcznie potrzebuję góra jakieś 5 mb. Fajnie by było, gdyby właśnie w nowych taryfach było dostępne 5 mb właśnie za 10 zeta. Ale pewnie nie będzie.....
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2003-04-04 13:25
    wpe: 100% racji. Wlasnie tak powinno byc. Ja sam wykorzystuje rozne ilosci danych, ale gdyby byla opcja przejscia do nowych taryf z pakietem 5 mb, to bym sie nie zastanawial, bo rzadko kiedy wykorzystuje wiecej (chyba, ze na przyklad wyjade z domu na dwa tygodnie, wtedy pewnie przebijam ta ilosc). Gdyby wszyscy mieli umiar, to pewnie bysmy mogli miec wiecej uslug po dobrych cenach...
    0
  • Users Avatars Mini
    zeper pisze: 2003-04-04 13:37
    ja sielcze z gadu gadu przez gprs !!! za 1zl siedzie pare godzin na gg(bez sms) gdyby byl tanszy moze bym na www wchodzil ale za otwracie onetu- ok 100kb mam placic 1zl!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2003-04-04 13:40
    wpe: W idei teraz jest coś takiego jak InterOptimaWAP masz abo 10 zł miesięcznie i w tym abo masz 5 MB na połączenia z WAPem, może nie jest dużo ale do korzystania z najważniejszych rzeczy wystarczy
    0
  • Users Avatars Mini
    smichal pisze: 2003-04-04 14:37
    no wlasnie, ja mam wykupione to w Ideii i na miesiac 5 MB to calkiem wystarczajaca ilosc
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2003-04-04 14:44
    ***wpe: niestety masz racje i przez takich cwaniaków tracimy wszyscy...
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-04 15:46
    smichal ja tez mam i 5 mega za 10 zl to sie opyla kiedy nie bylo tej promocnji na miesiac wykorzystywalem tylko jakies 0,5 mega.......;)
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel_k pisze: 2003-04-04 16:12
    GPRS jest u nas bardzo drogi . jak na dzień dzisiejszy to nadaje sie tylko do korzystania z GG albo Tlen'a . (srednia cena 1MB to 6 zł brutto a byle jaki portal na dzien dobry "waży" od 100 do 200 kb , wiec sami widzicie ... ) , Jedyne co bylo dobre to InterOptima (tam po 22:00 1 MB kosztował 1,22 butto ) ale sie skonczylo i zaluje ze dalem sie na to skusic ... pzdr paweł
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-04 16:18
    wszystko co dobre sie szybko konczy.........:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-04-04 16:47
    Miejmy nadzije, że może coś operatorzy wymyslą w najbliżeszj przyszlości....
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-04-04 16:54
    Jak z GPRS-u ma korzstać więcej ludzi, jak gprs wychodzi drożej niz zwykle połączenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2003-04-04 17:10
    Kurcze, a może ERA rozważy taką opłatę 5 mb za 10 zeta. W naszym kraju trzeba się bardzo zastanowić zanim cokolwiek wprowadzi się za stałą opłatą umożliwiając tym samym nieograniczony dostęp do czegokolwiek. Ale 5 mb za 10 zeta? Jeśli coś takiego mi zaoferują - natychmiast przechodzę do nowych taryf !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    smichal pisze: 2003-04-04 17:22
    maciek603: GPRS wcale nie wychodzi drozej, bo za minute polaczenia placisz 15 gr w Ideii a przez ta minute duzo nie sciagniesz, powiedzmy, ze przez minute sciagniesz 10 KB to 100 KB kosztuje 1,5zl 1MB 15 zl a 5MB 75 zl + VAT a za 10 zl miesiecznie masz 5MB do sciagniecia - to sie chyba bardziej oplaca :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel pisze: 2003-04-04 19:03
    Używałem w PLUSIE Wap przez GPRS do 31 marca to jest do końca promocji głównie do odczytywania poczty i przegladania kilku stron. Wychdziło miesięcznie 3500 KB danych wysłanych i odczytanych. Ale teraz nie ma już tej promocji. Jest tylko w programie 5 Plus 300 Kb za 0,5 tyś punktów. Troche to mało. Może PLUS zrobi dla klientów indywidualnych jakieś pakiety na przykłąd takie jak są dla klientów korporacyjnych z przechodzeniem pakietów. Ale osobiście wątpie w to. Zobaczymy.
    0
  • Users Avatars Mini
    galerians pisze: 2003-04-04 19:38
    w idei jest usluga gprs5 to znaczy 5mb/mc za 30zl brutto.
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2003-04-04 22:14
    5 mb za 30 zeta - drogo strasznie. Gdyby GPRS był dużo tańszy to o wiele więcej osób by z tego korzystało, większe byłyby obroty, i większe zarobki. Chociaż jak na razie % fonów z GPRSem jest mały na rynku, a wiele osób co to ma - to nawet nie wie co to takiego. No w każdym razie wolę, żeby MMS kosztował teraz 4 zeta zamiast 50 gr, a GPRS wreszcie staniał.
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-04 23:31
    galerians zgadza sie a 5 mega wap 10 zl........;)
    0
  • Users Avatars Mini
    lukebor pisze: 2003-04-04 23:44
    wpe***: a może warto rozważyć propozycję Ery pt. Era MDA i pakiety GPRS??? tam zdaje się, krótko, bo krótko (6 miesięcy) masz 60 MB za 55zł albo 20 MB za 20,00zł w biznes 120 pro, biznes 60 pro i 15 start. tylko że to nowa promo, i musiałbyś wziąć fonik na firmę...więc nie wiem czy wchodzi w grę...pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-05 01:03
    lukebor ekstra sprawa z tego co mowisz ale to tylko w biznes??jak tak to kicha...................:(
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2003-04-05 12:49
    ****lukebor: szkoda, że to na firmę.....ale wychodzi nieźle - skoro 20 mb za 20 zeta, to 1 mb za zlotowke. Odpowiada mi. Chociaż mowie, nawet niech bedzie 5 mb za 10 zeta - juzmnie satysfakcjonuje, ale jako stala oferta a nie promo - bo promo sie skonczy i nie wiadomo co zostanie, moze nic........
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-04-05 13:14
    Mniej niż 1 % użytkowników GSM korzysta z GPRS,a na GOLu wszyscy krzyczą że telefon bez GPRS to badziewny złomik.
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-05 13:23
    No nie wszyscy, ja np. uzywam telefonu na co dzien a nie chwale sie tylko jego funkcjami przed kolegami, wiec na temat niektorych funkcji mam wlasne zdanie:-). Obecnie mam SE T68i i niektore funkcje sa mi zwyczajnie nieprzydatne np. wybieranie glosowe. Zamiast tego wole lepsze cechy uzytkowe jak jakosc dzwieku czy zowotnosc baterii.
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2003-04-05 19:13
    _CISCO_: często jest tak że z czegoś nie korzystamy ale nie widzę powodu by aparat nie posiadał tego czegoś nigdy nie wiadomo czy kiedyś będę korzystał.
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-05 19:25
    196906 w pelni sie zgadzam nawet "najgorszy", najstarszy telefon moze okazac sie dla danej osoby bardzo uzyteczny....:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2003-04-05 20:17
    ****wpe**** Co to znaczy "tunelowanie www" ???
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-06 02:32
    Czyli po ostatnich badaniach wynika ze nawet mms'y ciesza sie wieksza popularnoscia!
    0
  • Users Avatars Mini
    marpop pisze: 2003-04-06 15:35
    z biegiem czasu, predzej czy pozniej, gprs bedzie tanszy... ceny napewno spadna jak wszystkich innych uslug... to jest tylko kwestia czasu moim zdaniem... :) pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-06 18:57
    wszystko spada z biegiem czasu chyba tylko cyferki na kontach opow rosna.......:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-06 20:55
    Athlon - tunelowanie www w tym przypadku oznacza ze niby jest to WAP przez GPRS a w rzeczywistosci WWW przez GPRS. Gdy WAP jest zryczaltowany a WWW nie, to sie bardzo oplaca, ale w przeciwienstwie do wlo nie rozdzieralbym szat. Prawie kazdy biznesmen z laptopem i Opera na Zachodzie to robil, co stalo sie dodatkowym impulsem do obnizki cen WWW przez GPRS. U nas zapewne do podwyzki WAPu przez GPRS.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mat pisze: 2003-04-07 13:02
    Przede wszystkim: przedstawione dane dotyczą całego świata!!!!! Więc wyjaśnianie ich wysokimi cenami polskich operatorów świadczy o nierozumieniu słowa pisanego!!!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: