Ministerstwo Cyfryzacji będzie współpracować z operatorami przy rozwijaniu e-usług w administracji. Pomóc w tym mają m.in. takie mechanizmy, jak Mobile Connect. To rozwiązanie techniczne, które po wdrożeniu może pozwolić na identyfikację obywateli w systemach administracji publicznej za pomocą telefonu. Dzięki temu mechanizmowi obywatel, który ma telefon będzie mógł skorzystać z dostępu do portali lub usług on-line za pomocą indywidualnego hasła (PIN) i dzięki temu na przykład załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu.
21 listopada br.) Anna Streżyńska, minister cyfryzacji, podpisała z operatorami komórkowymi porozumienie dotyczące współdziałania na rzecz rozwoju gospodarki elektronicznej, a w szczególności na rzecz e-usług w administracji publicznej.
Porozumienie z ministerstwem podpisali przedstawiciele Orange Polska, Polkomtela, T-Mobile Polska i P4.
Glad to cooperate in the process of making public services more digital and 'smarter' :) @AnnaStrezynska @MC_GOV_PL https://t.co/jacJ7iVkMq
— JF Fallacher (@fallacher) November 22, 2016
Our knowledge & experience may be a valuable input to future development of e-administration and digital services. We're glad to share it. pic.twitter.com/dt6X0UCJPX
— Adam Sawicki (@SawickiAd) November 21, 2016