Mobile number portability - opis usługi w T-Mobile Austria

Newsy
Żródło: T-Mobile
Opinie: 34

T-Mobile Austria uruchomił usługę mobile number portability, czyli przenaszalność numeru. Klienci, którzy będą chcieli zmienić swojego operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru muszą skontaktować się tylko z jedną stroną całej procedury, czyli z nowym operatorem. Taką potrzebę można zgłosić w dowolnym punkcie sprzedaży. Wstępna procedura trwa około 1h, bo tyle trzeba czekać na odpowiedź dotychczasowego operatora klienta. Operator ten ma nie więcej niż 30 minut na transfer informacji numerze i dodatkowo 10 minut na potwierdzenie tego transferu. Cała procedura została określona przez dokument Austrian Number Transfer Ordinance (NÜV). Klient musi wcześniej podpisać w punkcie T-Mobile specjalne upoważnienie na pozyskanie informacji o swoim numerze w innej sieci. Tak procedura kosztuje 4 euro. Po przekazaniu danych o numerze klient musi podpisać decyzję o przeniesieniu numeru - jeśli klient jest nadal w sklepie, to może on wyznaczyć dowolną datę, kiedy chce, aby numer został przeniesiony. Termin nie może przekroczyć 60 dni. Jeśli numer ma być przeniesiony niezwłocznie to cała procedura techniczna i tak trwa do 3 dni roboczych. Po zakończeniu przenosin klient otrzymuje SMS-a z informacją, że od danej chwili jest klientem T-Mobile. Zmiana jest przeprowadzana w godzinach 0.00 do 9.00.

Opinie:

Opinie archiwalne (34):

Komentuj

Komentarze / 34

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-22 11:07
    Coś dzisiaj T-Mobile z rana rządzi!
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-22 11:09
    A kedy u nas to udogodnienie? Słyszałem że dopiero za 2-3 lata! :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    xor pisze: 2004-10-22 11:43
    taaaak, bo u nas nie ma mozliwosci technicznych hahaha a powaznie to plakac sie chce... :(
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2004-10-22 11:46
    szkoda ze tak malo szczegolow jesli chodzi o rozwiazania techniczne... jak rozpoznac czy dzwonie wewnatrz sieci czy poza siec...
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2004-10-22 12:07
    A jednak się da... i to praktycznie w przeciągu 3 dni, a nie półtora roku :-) Ważne jest to że opłata to tylko 4 Euro. Jak znam życie, u nas operatorzy zaserwują 100 - 200 PLN... bo to strasznie skomplikowana usługa, i trzeba rów z kablem ułożyć, no i wypełnić 700 stron papierkowych dokumentów :-) Niestety, demoralizujący wpływ Telekomuny powoduje przejmowanie sposbu podejścia do klienta przez inne telekomy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 12:54
    ~~~ Don Pedro oj tak , niestety u nas opłata będzie koszmarna z winy koszmarnej nieprecyzyjnosci ustawy ..a nasi oczywiscie bezwzględnie to wykorzystają.
    0
  • Users Avatars Mini
    piotrq pisze: 2004-10-22 13:20
    Przychodzi Klient ERY do IDEI... chcialbym przenies numer. No wie Pan... prosze wypelnic wsniosek, czas rozpatrzenia do 31 dni.... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 13:47
    ~~~ piotrq Obawiam się ,że trawałoby to dłużej łącznie z koniecznościa doinformowania się przez konsultanta.. Finał sprawy byłby taki ,że nie może pan przenieść , bo nie ma Pan karty płatniczej Visa Classic, podanie trzeba przesłać faksem i wpłacić uprzednio ponad 600 zł rachunków by taka usługa była możliwa...a na dodatek miał pan w dzieciństwie płaskostopie, krzywy kręgosłup ,może pan przejść na rentę , która będzia za niska do spełnienia warunków umowy ...Mozemy się ewentualnie zgodzić na taki transfer, ale musi Pan zapomniec o nowym aparacie w promocyjnej cenie jak również o roamingu dopóki kwota wpłaconych rachunków nie wyniesie 199999.99 czyli za jakieś 20 lat... To tak a propos absurdów włączenia roamingu w Idei oraz tego ,że żadnemu operatorowi nie będą na rękę zmiany , jest im przeciez dobrze tak jak jest w segmencie postpaid.. po co się wzajemnie podgryzać...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 13:53
    Tu im raczej nie grozi wepchniecie wirtualnego zapychacza rynku , a więcej roboty byłoby przy transferze przy czym okazałoby się ,że po rotacji numerów i tak wyszliby na to samo...Po co zawracać sobie głowę? Zatrudniać i szkolić dodatkowych pracowników , którzy mieliby cały ten przenosinowy bajzel obsłużyć no i jeszcze chcieliby za to pobierać pensję ;-) Coś mi się wydaje ,że u nas przenoszenie numerów będzie fikcją . Operatorzy stworzą miliony regulaminowych przeszkód albo też po prostu warunki przenosin będą o niebo gorsze niż nowe promocje , zatem sens takiego zabiegu dla abonenta żaden i całość pozostanie papierową fikcją. Czarny humor...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mona23 pisze: 2004-10-22 14:12
    ***Alexandr25: Stary ale ty jesteś ztetryczały Jeszcze nic się nie zaczeło - a ty już narzekasz. Żal mi takich ludzi jak ty. Więcej optymizmu. A może będzie działać dobrze?
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzes_internauta pisze: 2004-10-22 15:02
    To zaiscei jak szajs......: tylko czemu trzeba czekac az 10 minut na potfierdzenie??/
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-10-22 15:21
    *Alexander25 - dobre :) i bliskie prawdy ;) *Mona23 - no właśnie o to chodzi że jeszcze się nie zaczęło i przez następne 1,5 roku się nic nie zacznie... ale przecież nie ma na co narzekać, nie ?
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-10-22 15:26
    Słuchajcie mam pytanie nie związane z tematem, przedwczoraj kupiłem starter simplusa za 18zł, na starcie miałem 3zł na koncie, a na stronie internetowej simplusteam piszą : "Kwota początkowa 3 zł z VAT. W ciągu 24 godzin od włączenia się do sieci otrzymasz dodatkowe 12zł z VAT, co łącznie z kwotą początkową daje 15 zł z VAT na Twoje połączenia i SMS-y." No i dawno już minęły 24 godziny a ja nadal mam na koncie 0.01 gr (bo wydzwoniłem te 3zł) wie ktoś o co chodzi, bo ponąć reklamacji nie mogę składać jeżeli się nie zarejestrowałem, a to chyba jest klasyczny przykład podpadający pod reklamację, a może czegoś nie zrozumiałem ? Z góry dzięki za pomoc :)
    0
  • Users Avatars Mini
    biker pisze: 2004-10-22 15:51
    Jak to możliwe, że w Polsce nie ma mozliwości technicznych na przenoszenie numeru telefonu do innego operatora skoro technologia jest taka sama jak na zachodzie, a do T-Mobibe należy ERA. Operatorzy w Polsce są w posiadaniu takich samych możliwości technicznych jak ich zachodni waściciele.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 16:19
    ~~ mona 23 "ztetryczały" nie piszemy przypadkiem przez "s" ? ~~~ lennox - no nie wiem czy sobie nie ociałeś tego doładowania wygadując te 3 zł...Czy przyszedł sms o zablokowaniu konta?
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 16:25
    Obciąłeś oczywiście, kolega zrobił podobnie i nie dostał 12 zł ( zablokowali konto) . Nie reklamował i wyrzucił ,a gdzieś na giełdzie kupił kolejny taki starter za 9 zł
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 16:32
    ~~~biker , oczywiście że mają techniczne możliwości , tylko chęci i dobrej woli zrobienia czegoś dla abonenta nie ma. Poza tym jak ognia boją się rozpoczęcia prawdziwej konkurencji cenowej postpaid i wydzierania sobie klientów. Jak teraz patrzę z perspektywy czasu na to wszystko co stało się w prepaidzie , to odnoszę wrażenie ,ze to był z góry napisany scenariusz niedopuszczenia jakiegoś wirtualnego operatora , woleli obniżyć stwarzając choćby pozory konkurencji, niż choćby okruszek z prepaidowego tortu miałby się dostać nowemu.Zaraz polecą na mnie baty o spiskową teorię dziejów , ale w tym przypadku to nie tak.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-10-22 16:38
    ehhh czyli właściwie wyrzuciłem 18 zł w błoto :( no naprawde "super" ten simplus, złożę jeszcze reklamację, ale i tak dzisiaj idę po TT, skoro tak... no nic dzięki za info, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 16:40
    Później chyba nieco ich zaskoczył sukces heyah , które jest produktem z cyklu "aby Polska nie zginęła". Karty sim słabiutkie , brak mms a cała oferta skierowana niby do młodych.. Tylko zadziwiające jest jedno - właśnie młodzież jest najbardziej chłonna na nowinki i kolorowe zabaweczki (mms, gry java i nie wspominając ,że najwiecej sms-ują ) a tu jałowa karta na 10 sms bez zapowiedzi na pojawienie się tych dodanych usług.. Zastanawiająca jest odpowiedź Polkomtel - sami swoi dokładnie w tym samym stylu , a brak usług dodanych tłumaczona tym,że to dla innej grupy odbiorców , którzy niezbyt chętnie z nowinek korzystają...przyjmując to rozumowanie to mamy jak na dłoni ,że mms nikomu niepotrzebny, więc wnioski chyba nasuwają się same.. Heyah i SS mają robic wrazenie tłoku na rynku co jest dotychczasowym graczom bardzo na rękę .
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-22 16:48
    Tak więc osiągnęli co zamierzali - równowagę i wrażenie tłoku... Dlatego też wyrywanie sobie klientów przenoszacych numery jest dla mnie dość nierealną wizją w polskich warukach. Na dodatek precyzyjna jak ślepy strzelający z łuku tresć ustawy ,że opłata nie może zniechęcać... pole do nadużyć i samowolki. Chociaż dziś już można śmiało założyć ,że ta opłata będzie jednakowo "niezniechęcająca" u wszystkich trzech. ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-10-22 17:15
    jak nie chorwacja to austria a Polske wszystko omija i ciagle jestesmy w tyle ze wszystkim :-((( a niby Unia!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    odka pisze: 2004-10-22 17:55
    do lennox: zasil swoje konto, a na pewno dostaniesz dodatkowo te 12 pln. Przy zerowym stanie konta nie dostaje się nic gratisowo na konto
    0
  • Users Avatars Mini
    peep pisze: 2004-10-22 18:26
    Nowomowa : PRZENASZALNOŚĆ - smiechu warte.
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-10-22 19:43
    ech, moze i dobre ale dla mnie to nie potrzebne
    0
  • Users Avatars Mini
    jargrab pisze: 2004-10-23 01:02
    Austri gratulujemy number portability, nam pozostaje żywiec:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-23 02:29
    ~~ odka a masz 100% pewnosci ,że dostanie? Regulamin przypadek kolegi jakoś przemilcza...
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-10-23 06:34
    moja kolezanka miała podobnie jak lennox ale nie moge na 100% jej wierzyc bo mocno zakręcona - np. miała wpisac numer swojaka to zmienila taryfe...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-10-23 14:27
    heh już sprawa jasna - polkomtel wprowadził mnie (i nie tylko zapewne...) w błąd, ponieważ na stronie jest informacja (którą już wcześniej cytowałem) "Kwota początkowa 3 zł z VAT. W ciągu 24 godzin od włączenia się do sieci otrzymasz dodatkowe 12zł z VAT, co łącznie z kwotą początkową daje 15 zł z VAT na Twoje połączenia i SMS-y." i obok jest malutkie zdjęcie pudełka od tego simplusa, kiedy dzwoniłem na BOK, babka (zresztą bardzo nieuprzejma) powiedziała : no przecież chyba pan widział jakie to było pudełko, na co ja mówie że nie zwracam na takie rzeczy uwagi, taryfa ta sama, cena ta sama (18zł) starter się nazywa tak samo, tylko rysunek na opakowaniu inny, a ja nie kieruje się grafiką na opakowaniu przy kupnie startera, a ona że trzeba było patrzeć jak wyglądało pudełko i nie każdy zestaw jest objęty promocją... nie muszę chyba dodawać, że składam reklamację i traktuję to jako sprawę honoru, poprstu nie odpuszczę złodziejom !
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-10-23 23:11
    JEST PROSTY SPOSÓB,ŻEBY klienci nie chcieli zmioeniać swoich numerów- obnizyć kosztyu rozmów,SMSów,MMSów,abonamentu itd o 65% i sprawa rozwiązana :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    lelo68 pisze: 2004-10-24 02:53
    *lennox spokojnie. mówisz ze na wyswietlaczu masz 0,01, jeśli tak to klasyczny przykład zablokowania simplusa przez debet na twoim koncie, poprostu sam jestes sobie winny, przekroczyłes 3PLN i tyle. Musisz doładowac konto i bedzie po krzyku. 12 PLN dostaniesz na pewno. Najlepiej gdybys odwiedził Salon Firmowy plusa, bo przy takim zablokowaniu konta mozesz miec problem z samodzielnym doładowaniem. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-10-24 03:24
    *lelo68 - upewniłem się że tak nie jest, bo już kupiłem doładowanie i kwota jaką mam na koncie to tylko tyle o ile doładowałem, a 12zł jak nie było tak nie ma. mimo wszystko dzięki, pozdrawiam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2004-10-24 13:28
    *lennox, podziwiam Cie, bo ja juz bym nie doładował konta...Nie wiem czy mi sie śniło, czy gdzieś czytałem ,ale prezes Kułakowski powiedział, że robia wszystko, aby nr telefonu mozna było przenosić w przyszłym roku i to juz na jego początku...nie wiem tylko czy do Ery, czy z Ery, ale to chyba logiczne...
    0
  • Users Avatars Mini
    bigwig pisze: 2004-10-24 19:07
    Skoro wszyscy jesteś nie zadowoleniu z obecnego stanu rzeczy (przenoszenie numeru), to dlaczego nie zaczniemy lobbować w kierunku zmian na lepsze. Przecież telekomy naciskają na "swoich" w kręgach władzy. Użytkowników GSM jest w naszym kochanym kraju już troszkę, a więc rodacy do dzieła. Może na poczatek skrypt na sronie GOL do automatcznego wysyłania email do parlamentarzystów w tej sprawie?
    0
  • Users Avatars Mini
    lelo68 pisze: 2004-10-25 01:27
    *lennox* dzieki za wyrozumialosc dla mojej zarozumialosci, ale mnie to zadziwilo, kupiles za 18PLN starter na ktorym bylo 3PLN i dupka? musze to sprawdzic w zaprzyjaznionym SF w moim miescie, ciekawe jak dawno kupiles ten starter moze jeszcze przed ta promocja... jesli wszystko bylo ok. to masz racje - reklamacja. pozdro
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: