14 kwietnia br. w Warszawie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego uruchomiono pilotaż usługi moBILET. System dostępny jest we wszystkich sieciach komórkowych i umożliwia rozliczanie faktycznego czasu postoju przez komórkę, całkowicie niezależnie od parkomatów. System wymaga wcześniejszej rejestracji na stronie operatora usługi (Projekt & Parking Serwis Polska Sp. z o.o.). Klient musi także wcześniej przelać odpowiednią kwotę na konto usługi, zainstalować specjalną aplikację oraz odebrać specjalna winietę ,którą umieści za szybą.
Jak działa system moBILET ?
ROZPOCZĘCIE PARKOWANIA
wybierz opcję PARKOWANIE w telefonie i potwierdź dane. Program połączy się z serwerem. Twój status na serwerze aktywuje się i bilet zostaje otwarty. Od tej chwili naliczany jest czas parkowania.
szczegóły...
po zaparkowaniu uruchom w telefonie program moBILET
wybierz opcję PARKOWANIE
wybierz strefę - w przypadku miast, gdzie nie ma podziału
na podstrefy, wybierz "SPP"
wybierz okres ważności biletu (1h, 2h, 4h lub 24h) - w każdym momencie możesz wybrany czas przedłużyć lub skrócić, kończąc parkowanie. Opcja ta ma na celu zabezpieczenie na wypadek gdy po zakończeniu parkowania kierowca zapomni "wymeldować się" z systemu
potwierdź dane wyświetlone w podsumowaniu operacji; następuje "otwarcie" biletu
program na telefonie łączy się z serwerem i od tej chwili naliczany jest czas
otrzymujesz potwierdzenie otwarcia biletu i możesz zamknąć program
ZAKOŃCZENIE PARKOWANIA
przed opuszczeniem miejsca postojowego ponownie uruchom program i wybierz opcję ZAKOŃCZ PARKOWANIE
potwierdź operację zakończenia parkowania
program łączy się z serwerem; Twój status jest odtąd nieaktywny
bilet zostaje zamknięty
system oblicza czas parkowania i proporcjonalnie do obowiązujących stawek zmniejsza pozostały do wykorzystania limit na koncie.