Mobilny Internet 3G według Ericsson'a

Newsy
Opinie: 1

Ericsson Enterprise, firma wydzielona w ramach szwedzkiego koncernu, zaprezentowała możliwości wykorzystania systemów 3G przez użytkowników biznesowych. Zadaniem firmy jest wstępne zainteresowanie i późniejsze przekonanie partnerów i klientów do proponowanych rozwiązań. Według szefa EE - Larsa E.Svenssona - praca nie jest miejscem lecz procesem, a  dane i aplikacje firmowe powinny być dostępne z każdego miejsca i przekazywane z jakością podobną jak w sieciach stacjonarnych. Taki właśnie model pracy tzw. nomadic working, jest jednym z elementów, które mają zainteresować przedsiębiorstwa. Ericsson Enterprise zapowiedział także wprowadzenie produktów i aplikacji mobilnego Internetu. Oto zapowiedzi firmy:

  • Rozszerzenie o funkcje mobilne (GSM) centrali MD110 (dostępne od wiosny br.). Pozwoli to na podłączenie telefonów komórkowych bezpośrednio do central firmowych i korzystanie z podobnych funkcji jak w aparatach stacjonarnych.

  • Mobile Enterprise Communication System (ma się pojawić przed końcem br.) – wielousługowy system koroporacyjny, oparty na technologii IP, działający na platformach serwerowych i systemach operacyjnych, takich jak Unix, Solaris i Linux; połączony z centralą MD110 będzie udostępniał użytkownikom systemów GSM, 3G, IP oraz sieci telefonicznych (analogowych lub cyfrowych) usługi oferowane w ramach ogólnego firmowego systemu telefonicznego, takie jak np.: przekierowywanie rozmów, telekonferencje, skrócone numery.

  • Dialog 3413 IP Phone – ten telefon internetowy może współpracować z kilkoma systemami enterprise oferowanymi przez Ericssona: WebSwitch, MD110, BusinessPhone oraz GSM.

  • WebSwitch – platforma telefonii IP, umożliwiająca połączenie ze standardową siecią LAN; zapewnia zestaw funkcji PBX realizowanych przez terminale/klientów wykorzystujących protokół H.323 lub analogowe telefony. Kolejna wersja WebSwitch ma także oferować funkcje unified messaging oraz łącznicy operatorskiej na stacji roboczej.

  • Contact Center – rozszerzenie telefonicznego centrum obsługi i informacji klienta Solidus eCare (oferowane od października 2000) o dodatkowe kanały komunikacyjne, umożliwiające multimedialne przekazy zarówno przez linie telefoniczne, jak i Internet.

Nie wiadomo jednak, czy uda się znaleźć partnerów, którzy chcieliby współfinansować budowę tego bezprzewodowego świata przyszłości. (networld)

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-08-05 21:30
    wykorzystania systemów 3G przez użytkowników biznesowych. Zadaniem firmy jest wstępne zainteresowanie i późniejsze przekonanie partnerów i klientów do proponowanych rozwiązań. Według szefa EE - Larsa E.Svenssona - praca nie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: