Użytkownicy nie muszą posiadać konta w banku ani karty płatniczej. Wystarczy być klientem Play (usługa przeznaczona jest dla klientów abonamentowych).
Przy pierwszym wejściu użytkownik zostaje poprowadzony przez konfigurację usługi, gdzie podaje numer rejestracyjny swojego samochodu, wybiera miasto / strefę parkowania oraz zamawia dostęp do usługi Mobilny Parking. Wszystko wysyłając proste komendy w treści SMS.
Przy kolejnych parkowaniach wystarczy szybkie START i STOP wysyłane na bezpłatny numer 80555 w celu zarządzania parkowaniem samochodu.
Opcjonalnie płatności można także dokonać za pomocą aplikacji Messenger. Wystarczy wyszukać Mobilny Parking, a następnie wpisać START. Następnie użytkownik zostanie poproszony przez mechanizm chatbota o konfigurację usługi, czyli podanie numeru rejestracyjnego, miasta / strefy parkowania oraz aktywację dostępu do usługi Mobilny Parking.
Przy kolejnych parkowaniach użytkownik wpisuje tylko START i STOP na chacie Mobilny Parking, aby rozpocząć i zatrzymać czas parkowania.
Opłaty za parkowania naliczane są do rachunku w Play.
Należy pamiętać, aby za szybą zaparkowanego samochodu znalazł się identyfikator mobiParking (do pobrania i wydrukowania ze strony SkyCash) lub po prostu kartka z napisem „mobiParking”.
Zastosowanie zryczałtowanego abonamentu umożliwia oferowanie mobilnych płatności za bilety parkingowe bez dodatkowych opłat.
Szczegóły usługi dostępne są tutaj
Partnerami Play są Digital Virgo (dostawca usług Direct Carrier Billing – DV Pass) oraz SkyCash (platforma usług mobilnych).
W kolejnym kroku planowane jest dodanie płatności w ciężar rachunku telekomunikacyjnego w aplikacji mobilnej SkyCash dla parkowań i biletów komunikacji miejskiej, a w przyszłości udostępnione zostaną inne usługi biletowe (np. bilety do kina).
Szczegółową listę miast można znaleźć pod adresem www.mobilnyparking.pl oraz na www.skycash.com w zakładce „Parkowanie”.