Mobilny Pracownik - nowa usługa Ery w oparciu o rozwiązania Siemensa

Newsy
Żródło: Siemens
Opinie: 6

Siemens branża Information and Communication Mobile Networks podpisał z Polską Telefonią Cyfrową umowę ramową o współpracy w ramach prowadzonego przez PTC Programu Partnerskiego. 

W oparciu o ustalenia tej umowy, obie firmy będą działać w celu opracowywania nowych rozwiązań i usług mobilnych na rynku polskim. Opracowane i wdrożone wspólnie rozwiązania będą oferowane klientom biznesowym PTC i Siemensa.

Umowa zakłada również opracowywanie nowych modeli biznesowych dla wprowadzanych usług tak, aby możliwie najlepiej spełniały one wymagania końcowych użytkowników. Pierwszą usługą realizowaną w ramach umowy ramowej jest Mobilny Pracownik. Usługa ta oparta jest na aplikacji Siemensa m.traction Resource Control, natomiast do udostępnienia informacji o lokalizacji karty SIM w sieci Era służy nowa usługa PTC - Platforma lokalizacyjna.

W oparciu o te podstawowe komponenty zbudowano usługę, która od 26 października znalazła się w portfelu Era Biznes i jest oferowana klientom biznesowym PTC.

Usługa znajduje zastosowanie w firmach, których pracownicy wykonują swoje zadania w terenie, nieustannie przemieszczając się z miejsca na miejsce, obsługując swoich klientów, dokonując napraw serwisowych oraz różnego typu instalacji itp.
Firmy mają do dyspozycji dwie grupy funkcjonalności

  • lokalizowanie użytkowników telefonów komórkowych oparte na informacji uzyskanej z sieci telefonii komórkowej wraz z wyświetlaniem pozycji na mapie stanowiska dyspozytorskiego 

  • wygodne zarządzanie zadaniami poprzez WAP i SMS umożliwiające dyspozytorowi posiadanie zawsze aktualnej informacji o stanie zleconych pracownikom zadań. 

Ponadto zarówno historia lokalizacji, jak i zadań jest archiwizowana w postaci plików wygodnych do dalszej analizy.

"Dotychczas wszystkie nasze aplikacje, które wdrożyliśmy w sieciach operatorów, były oferowane przez samych operatorów, natomiast w tym wypadku jest nieco inaczej. Po raz pierwszy Siemens występuje w roli dostawcy usługi. Klienci bezpośrednio z Siemensem podpisują umowę na korzystanie z usługi, to Siemens utrzymuje i zarządza usługą. Klienci nie są obciążani żadnymi instalacjami oprogramowania, ani utrzymaniem infrastruktury informatycznej, co oczywiście jest dla nich korzystniejsze finansowo. Wszystkim zajmują się specjaliści z Siemensa. Klienci mają zaś dostęp do usługi poprzez zwykłą przeglądarkę internetową. Jesteśmy przekonani, że taki model działania zachęci klientów do korzystania z usługi Mobilny Pracownik"- mówi Iwona Jagodzińska-Mazur Kierownik ds. Kluczowych Klientów, Rozwiązania Mobilne w Siemens Sp. z o.o., branża ICM N.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tomekj9 pisze: 2003-11-06 13:30
    pierwszy!!! W Idei juz od dawno istnieje cos takiego :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-11-06 15:52
    Ilość wykrzykników świadczy o szczytowaniu :-)). Ale fakt faktem - w Idei jest już od dawna; podobnie jak i w Plusie. Jedna z treści newsa wynika, że chodzi to o innowacje i udoskonalanie mobilnej usługi (Wielkiego Brata).
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-11-06 18:56
    ciekawe ile będzie kosztować i czy będzie mogła z takiej usługi skorzystać mała firma zatrudniająca np. 2 handlowców
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2003-11-06 23:13
    ja tez bym chcial z tego korzystac dla indywidualnych, tzn. np. sprawdzac gdzie znajduja sie znajomi-usluga w idei nazywa sie chyba gdzie dziecko! kiedy zdziERA to zaproponuje??? pewnie bedzie i tak reklamowac, ze jako pierwsza wprowadza na swiecie i jako trzecia w Polsce......
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2003-11-06 23:14
    P.S. dodawani komentarzy od wczoraj bodajze duzo lepiej dziala niz zwykle!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-11-14 19:13
    PTC i Siemens, czyżby nowa konsolidacja?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: