Siemens branża Information and Communication Mobile Networks podpisał z Polską Telefonią Cyfrową umowę ramową o współpracy w ramach prowadzonego przez PTC Programu Partnerskiego.
W oparciu o ustalenia tej umowy, obie firmy będą działać w celu opracowywania nowych rozwiązań i usług mobilnych na rynku polskim. Opracowane i wdrożone wspólnie rozwiązania będą oferowane klientom biznesowym PTC i Siemensa.
Umowa zakłada również opracowywanie nowych modeli biznesowych dla wprowadzanych usług tak, aby możliwie najlepiej spełniały one wymagania końcowych użytkowników. Pierwszą usługą realizowaną w ramach umowy ramowej jest Mobilny Pracownik. Usługa ta oparta jest na aplikacji Siemensa m.traction Resource Control, natomiast do udostępnienia informacji o lokalizacji karty SIM w sieci Era służy nowa usługa PTC - Platforma lokalizacyjna.
W oparciu o te podstawowe komponenty zbudowano usługę, która od 26 października znalazła się w portfelu Era Biznes i jest oferowana klientom biznesowym PTC.
Usługa znajduje zastosowanie w firmach, których pracownicy wykonują swoje zadania w terenie, nieustannie przemieszczając się z miejsca na miejsce, obsługując swoich klientów, dokonując napraw serwisowych oraz różnego typu instalacji itp.
Firmy mają do dyspozycji dwie grupy funkcjonalności
lokalizowanie użytkowników telefonów komórkowych oparte na informacji uzyskanej z sieci telefonii komórkowej wraz z wyświetlaniem pozycji na mapie stanowiska dyspozytorskiego
wygodne zarządzanie zadaniami poprzez WAP i SMS umożliwiające dyspozytorowi posiadanie zawsze aktualnej informacji o stanie zleconych pracownikom zadań.
Ponadto zarówno historia lokalizacji, jak i zadań jest archiwizowana w postaci plików wygodnych do dalszej analizy.
"Dotychczas wszystkie nasze aplikacje, które wdrożyliśmy w sieciach operatorów, były oferowane przez samych operatorów, natomiast w tym wypadku jest nieco inaczej. Po raz pierwszy Siemens występuje w roli dostawcy usługi. Klienci bezpośrednio z Siemensem podpisują umowę na korzystanie z usługi, to Siemens utrzymuje i zarządza usługą. Klienci nie są obciążani żadnymi instalacjami oprogramowania, ani utrzymaniem infrastruktury informatycznej, co oczywiście jest dla nich korzystniejsze finansowo. Wszystkim zajmują się specjaliści z Siemensa. Klienci mają zaś dostęp do usługi poprzez zwykłą przeglądarkę internetową. Jesteśmy przekonani, że taki model działania zachęci klientów do korzystania z usługi Mobilny Pracownik"- mówi Iwona Jagodzińska-Mazur Kierownik ds. Kluczowych Klientów, Rozwiązania Mobilne w Siemens Sp. z o.o., branża ICM N.