Mobyland na razie nie wystartuje z telefonią komórkową

Newsy
Żródło: Parkiet
Opinie: 35

Mobyland poprosił UKE o więcej czasu na wywiązanie się z zobowiązań koncesyjnych – dowiedział się dziennik „Parkiet”. Zgodnie z licencją, spółka (kontroluje ją włoski operator Eutelia) miała zacząć wykorzystywać częstotliwości w ciągu 18 miesięcy od rezerwacji pasma. Termin ten mija 31 maja. Teoretycznie właśnie wtedy Mobyland powinien wejść na rynek z komercyjną ofertą i uruchomić choć jeden własny nadajnik. "Mobyland złożył wniosek o przesunięcie tego terminu do końca sierpnia" – przyznał Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE. To nie wszystko. Zgodnie z koncesją, do końca 2009 roku Mobyland miał pokryć własną siecią obszar Polski odpowiadający 15 proc. populacji. "Spółka wnioskuje tu o dodatkowy rok" – dodał rzecznik UKE.

Mobyland zdobył częstotliwości dzięki Centernetowi (zależny od NFI Midas), który zrezygnował z jednej wygranej wiązki. Anna Gołębicka z Centernetu, pytana, czy ta firma też planuje wystąpić do UKE o wydłużenie terminów, powiedziała: "Na razie nie zamierzamy."

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-16 14:21
    no to niech się skumają z centernetem. Ci mają 1800Mhz i CDMA i do tego dojdzie 900Mhz i mogą w szybkim tempie pokryć całą Polskę własną siecią i netem w CDMA w takich miejscach, gdzie żaden z operatorów W4 nie wejdzie bo mu sie nie opłaca!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-16 14:24
    do tego pogadać z UKE, żeby dostać asymetryczny MTR i szybko budować sieć. Dać konkurencyjną ofertę na poziomie np. 20gr za rozmowy do wszystkich (oprócz Play :) , ale z tym ograniczeniami jak Orange/Idea kiedyś, tzn. zasięg tylko w wybranych miejscach. Więc nie gwarantowaliby na początku przynajmniej zasięgu wszędzie (chyba, że zrobią opórczego roaming krajowy), ale za to najtańsza na rynku ofertę
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-16 16:00
    @tkubron: nie wiem czy ten plan ma szanse powodzenia. ludzie korzystali z Idei, poniewaz byla duzo tansza niz pozostali operatorzy, a roznica miedzy dajmy na to 19 groszy, a 29 groszy nie wyda sie ludziom az tak straszna, biorac pod uwage niedogodnosc braku roamingu wewnetrznego. wez tez pod uwage, ze Idea byla propozycja dla wielu ludzi ktorych w tamtym okresie nie bylo stac na oplaty za komorke u pozostalych operatorow...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-16 20:52
    ***sympatyczny: Masz racje, tylko jakies rozwiazanie musi byc znalezione. 6 operatorow z wlasna infrastruktura to troche za duzo. mobyland ma 900Mhz Centernet 1800 i teraz jeszcze CDMA. To pasuje do siebie znakomicie. Moga szybko zapewnic pokrycie sygnalem. Przydaloby sie jeszcze UMTS i moglby byc porzadny 4 operator typu Orange z wieloma czestotliwosciami, a nie jakies polsrodki jak PLAY 900/2100. To pasuje do siebie jak ulal. 19gr to oczywiscie tylko propozycja. Mysle jednak, ze w PL mozna
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-16 20:53
    jednak cena powalczyc. Nie interesowalby Cie abo za np.50zl i tam np. 1000min do wszystkich sieci, wymienne na tyle samo smsow lub 500 min do PLAY (moja fantazja) jesli sie poruszasz tylko we wlasnym miescie. Do tego super szybki net po CDMA w prawie calej Polsce, albo glos tez po CDMA. Rozwiazan jest wiele. Na razie jednak Centernet nic nie robi, mobyland tym bardziej. Czas najwyzszy to zmienic. 3 najwieksze sieci nie wyrabiaja z obsluga tak duzej ilosci klientow. I maja ceny zaporowe. Nie da
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-16 20:56
    sie swodobnie korzystac z komorki i dzwonic gdzie sie chce nie patrzac na koszty. Mysle, ze 5 sieci na kraj taki jak Polska to optymalnie + parunastu MVNO i moze robic sie ciekawie dla klientow. Jesli taka Austria ma 4 sieci, do niedawna 5 + MVNO to tym bardziej w Polsce jest to wskazane. Doszlo nawet do tego ze taki Orange, ktory w Polsce doi ile sie da tam dal ze wzgledu na konkurencje za 25EUR 1000 min do wszystkich sieci kom w AT i calej EU + NO i CH!!!!! 2,5ct za minute na polska komorke!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-16 20:56
    chcialbym taka cene miec w Polsce wreszcie, bo poki co bardziej oplaca sie dzwonic z innego kraju, gdzie jest rynek bardziej konkurencyjny do Polski niz bedac w Polsce na polskie numery. O roznicy w zarobkach nawet nie wspominam
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 00:37
    1) Masz bardzo bardzo duzo racji. Oferta ktora zaproponowales jest niewatpliwie bardzo ciekawa (1000 minut za 50 zl). Chocby dlatego ze ta magia liczb. 1000 minut za rozsadna cene nikt jeszcze w Polsce nie dawal. 2) Czy ja bym chcial taka oferte? Nie wiem. Chyba bylaby dla mnie duzo bardziej atrakcyjna gdyby bylo to polaczone z roamingiem krajowym. Tzn 1000 minut gdy dzwoni sie z wlasnej sieci, a jak sie wejdzie w dziure to minuta np. za 35 groszy. Plus mozliwosc odbierania telefonu w kazdym
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 00:42
    miejscu w Polsce. Rynek sie bardzo zmienil od czasu Idei. Play tez oferuje tanie rozmowy, a dziala wszedzie. Nie wiem czy w 2009 roku ludziom chcialoby sie bawic w walkie talkie, nawet jesli byloby to bardzo tanie walkie talkie... Ale koncepcja polaczenia moby i centernetu wydaje sie zeby stworzyc kolejnego powaznego gracza, a nie cos co moze bardziej przypominac mvno w praktyce mi sie podoba. Jedna czestotliwosc to rzeczywiscie troche malawo zeby zawalczyc.
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 00:46
    2) Nie zgadzam sie z Toba ze PLAY z czestotliwosciami 900/2100 to polsrodek. To calkiem niezla kombinacja. IMHO duzo lepsze to niz sztukowanie brakow w moby+cnet za pomoca CDMA. Widziales jakies sensowne terminale do CDMA? Ja mam w domu dwa ze sferii. Takie chinskie cos wyglad jakby sie mialo rozleciec, funkcje gorsze niz normalne lowendy sprzed paru lat. Niezawodnosc taka sobie. A tani internet po CDMA? Uwierze jak zobacze - Sferii cos od wielu lat nie udaje sie zaproponowac niczego co przypomi
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 00:50
    przypominaloby choc z daleka powazna oferte. Ogolnie w wszystkie te alternatywne technologie bezprzewodowe wydaja sie jakies lewe jak chodzi o dostep do sieci. Moim zdaniem duzo lepiej wychodzi UMTS - czy to w PLAY czy u trojki incumbentow. Do tego dostep do bardzo wielu terminali obecnych na rynku. Tak wiec przyszlosc bezprzewodowego Internetu to dla mnie UMTS, a w przyszlosci HSPA+ i UMTS 900, a ten CDMA to pozostanie wynalazek. Chocby dlatego ze nawet za pare lat nie spodziewam sie
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 00:55
    ze terminale hybrydowe gsm/cdma beda szczegolnie szeroko dostepne. *3)* Rozumiem, ze oferta miedzynarodowa w austriackim Orange wzorem polskich operatorow jak rowniez oferty miedzynarodowej heyah oferuje rozmowy w tej cenie na komorki w calej Europie z wylaczeniem polskiego play? (zart;) *4)* I wogole super ta oferta za 25 euro. Ale u nas operatorzy co jest dla mnie niezrozumiale robia sobie rynek od strony d.. Mialem telefony u wszystkich polskich operatorow z rachunkami 25-30 euro, czas
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 01:01
    czasem wiecej (sporadycznie w porywach 50-60 euro). I co? Nietypowe reklamacje zalatwiane czesto na "nie, bo nie". Rozmowy w takich samych cenach, a czesto drozsze(!) niz w prepaidzie gdzie ktos sobie zaladuje telefon za 10 zlotych i wykupi jakis pakiet. A cena telefonu sprzed roku ze sredniej polki w 'promocji' taka, ze juz lepiej wejsc na allegro i go sobie kupic za te 700-1000 zlotych samemu. Z reszta pal licho telefon - te ceny ostatecznie moga byc ale niech dadza jakies fajne taryfy dla
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 01:04
    osob ktore wydaja moze nie 500 zlotych, ale tez nie kupuja jedna zdrapke raz na 3 miesiace. Jakos w AT i Wielkiej Brytanii oplaca sie pokazac klientowi placacemu 30 euro miesiecznie abonamentu ze sie go ceni.
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 01:08
    PS. Pare lat temu jadac metrem patrzylem przez ramie dziewczynie siedzacej obok ktora wsiadla przy pl. Konstytucji i przegladala jakies wewnetrzne dokumenty Orange, jakas prezentacje wydrukowana na kartkach. Bylo to po angielsku i jedna z kartek miala tytul w stylu SKUTKI PRZYJETEJ STRATEGII ROZWOJU RYNKU W OSTATNICH 3 LATACH. I jeden z punktow: faktyczne zrownanie cen minuty rozmowy w usludze prepaid i abonamentach. PO CO, ja sie pytam?? (tzn teraz sie pytam, nie mialem odwagi spytac pani.;)
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 02:09
    ***sympatyczny: ta oferta w Orange AT to była rewolucja związana z rebrandingiem tam. Tzn. była siec One, która już wtedy oferowała za 25EUR 1000min do Austrii, ale że weszła globalna marka to dali to na całą EU, Norwegie i Szwajcarię i na komórki także. W prepaidzie także niezle stawki dali. Więc jak się chce to się da. Do tej pory T-Mobile, które łyknęło taniego zawsze teleringa także musiało się postarać i dali to samo po prostu i konkurują jakościa ze sobą. TMobile AT ma większa siec
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 02:12
    potem jak A1-Vodafone zaczął tracić klientów (najbardziej konserwatywna wtedy siec) dali to samo, ale za 35EUR + jakieś promocje że się nie płaci przez 7 miesięcy 24 miesięcznego kontraktu nic za abonament + 1000smów na cały świat! Nie do wiary, ale jak widać sieci grupy orange potrafią także namieszac gdzieniegdzie. U nas jednak Orange PL ma rodowód i pochodzenie po TP, więc przyzwyczajenia stare pozostają, a to jest doić ile się tylko da. Dlatego bardzo chciałbym, żeby się te dwie nowe sieci
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 02:14
    dogadały i UKE nie robiło problemów, bo może to nieźle namieszać. Jeszcze u nas wbrew obiegowym opiniom jest z czego opuścić i dać cenę np. 20gr za min w abo i dobry telefon, w dobrej cenie. Kwestia tylko wyników finansowych sieci, co też rozumiem. Play namieszał freshem, ale naprawdę są możliwości dać jeszcze taniej i lepiej. Kombinacja 900/2100 jest ok, ale brakuje tutaj 1800Mhz przynajmniej na razie, bo terminali UMTS nie każdy uzywa, a ci co maja gsm to może być pewien problem, bo w miastach
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 02:16
    na 900Mhz bardzo łatwo da się zapchać sieć. Kombinacja 900/1800 jest ok, ale w dzisiejszych czasach UMTS też jest bardzo ważny, chyba że będzie to 900/1800 i właśnie bardzo tanie. Masz rację jeśli chodzi o kombinacje GSM/CDMA to nie jest zbyt spotykane nigdzie, więc to CDMA to raczej na net (konkurencyjna usługa do Orange Freedom Pro) musiałoby być i tam gdzie nie da się po GSMie (np. EDGE 1Mbps) nic lepszego puścić. Jeśli byłby to prawdziwie mobilny net z jakimś rozsądnym limitem i transferem
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 02:20
    ok 1Mbps to można na tym zarobić. Raz tam gdzie nie dociera net z kabla (np. wiochy na Podkarpaciu), 2 tam gdzie ktoś chce mieć net naprawdę wszędzie i szybszy niż GPRS. Wydaje mi się, że model biznesowy Mobyland Centernet miałby super szanse powodzenia. Oczywiście pewnie na początku bez roamingu krajowego nie dałoby rady, ale to tylko kwestia czasu, bo btsów w 900Mhz nie trzeba tak gęsto stawiać jak UMTS (vide Play), więc od razu duża część ruchu poszłaby po własnej sieci. Tam gdzie np. TP
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 02:22
    wciska swój badziewny radiotelefon, można po CDMA zrobić elegancko substytut telefonu stacjonarnego bezprzewodowo (coś alla Era domowa), dać geograficzny nr stacjonarny, dobre taryfy i ostro konkurować z TP, Era, czy VoIPem nawet. Telefonicznych aparatów CDMA jest troche szczególnie w USA. Fakt w Europie nie jest to popularne, ale to się też da wykorzystać tam gdzie nie da się kabla, albo UMTSu doprowadzić
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 03:02
    ja nie mowie, ze sie nie da. ale jakos nikomu w Polsce sie nie kalkuluje dotychczas dac naprawde niezlej oferty. nie mowie dobrej w sensie 5 zlotych laduje i uzywam przez 365 dni, ale tak ze ilestam juz place - a jest to konkurencyjne z neo, chello lub umtsu w 3 duzych sieciach i Play. tylko ze Polska to taki kraj gdzie nikt nie chce zainwestowac duzo/doplacac duzo na poczatku... tak wiec mobi i cnet ktore przekladaja start i odwlekaja stawianie bts-ow co i raz nie napawaja wielkim entuzjazmem..
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 03:14
    a UKE tez tu nie jest bez winy IMO. zamiast sprzedac pakiety (albo umozliwic dokupic preferencyjnie operatorom ktorzy sie wywiazuja z obowiazkow inwestycyjnych) tak zeby powstala silna konkurencja dla wielkiej trojki w postaci dwoch operatorow ktorzy by mieli 900/1800/2100 to sprzedali to trzem operatorom w jakichs takich kawalkach. moge sie mylic ale play bylby chyba w lepszej sytuacji gdyby mial nawet nie jak 900/1800/2100 to chociaz 1800/2100, a jesli brakuje czestotliwosci to 900 dac innemu
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 04:14
    No ta strona ukraińska to niezła oferta jest. I widać nawet na Ukrainie, gdzie do niedawna płaciło się za odbieranie połączeń da radę dać coś sensownego. Oczywiście tam są jeszcze niższe zarobki niż u nas, ale mimo wszystko koszty operatorzy ponoszą na "europejskim" poziomie. Obnizkę cen wymusza konkrencja i dobra regulacja na zdrowo funkcjonującym rynku. U nas z konkurencja kiepsko, a z regulacją jeszcze gorzej. Nikomu nic się nie opłaca. I w sumie nie dziwię się skoro wywalisz kasę w błoto gdy
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 04:16
    nie masz pewnych częstotliwości i to takiego własnie "pakietu" który umożliwi stworzenie kompleksowej oferty i budowę porządnej sieci, a nie np. Centernet tylko 1800Mhz. To co oni z tym mają zrobić. Postawić Btsa na każdej ulicy. Bez sensu kompletnie. Oczywiście UKE uważa, że jest wszystko ok i jeszcze jak się nie wywiążą to im karę przywali. Idioci. To jest właśnie POLAND. Jeden z wielu wielu powodów, dla których nie mieszkam w tym państwie. Bezmyślność i jeszcze raz bezmyślność. To samo dotycz
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 04:18
    TPSA i operatorów pasożytów. Jaki problem, żeby w nowych sieciach, które wybuduje TP miała przez okres przejściowy wyłączność. Tak ma Deutsche Telekom w Niemczech i jakoś ten numer przeszedł. U nas nie, bo jesteśmy bardziej papiescy niż papież. Nikt nie bedzie inwestował z potężnym ryzykiem, żeby potem zarobić albo nie. Musi być konkretny biznesplan po prostu. Trzeba go zacząć robić od etapu planowania do wykonania
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 04:21
    W Polsce nie tyle się nie kalkuluje dać dobrej oferty co nie chcą dać dobrej oferty. teraz play sie wychylił trochę i już wielka rewolucja. Heyah z równą taryfą jest całkiem niezłą opcja, szczególnie w podwójnych, większych doładowaniach. 22gr brutto do EU na komy to już prawie jak w Austrii, choć i tak jeszcze do poziomu 2,5centa brakuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 04:37
    Masz racje, ze "w Polsce nie tyle sie nie kalkuluje dac dobrej oferty co nie chca dac dobrej oferty." No bo na przyklad ta Sferia. Mogliby to zrobic 100 razy lepiej. Maja maszty, maja czestotliwosci. No ale po co... :( I uwazam ze to jest generalnie nastawienie graczy ktorzy funkcjonuja na naszym rynku. A jak Pania Anie odwolaja (choc nie byla bez winy) to jeszcze za nia zatesknimy.
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 04:43
    Tak jak mowie nie idealizuje UKE. Ale pokaz mi prosze tych operatorow (poza PLAY) ktorzy probowali u nas cos realnie zrobic i przycieto im skrzydla pod rzadami Strezynskiej... Z mojego punktu widzenia jest wprost przeciwnie, klimat sie poprawil, a chetnych do wejscia, zarobienia godziej marzy i przedstawienia oferty na miare 21. wieku ktory mamy jakos nie widac. Wszyscy chcieliby tylko zarabiac na niedorozwoju naszego rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 11:57
    **sympatyczny: O sferii słyszałem już wiele niepochlebnych opinii. Niby mają sieć i duże mozliwości przynajmniej w Warszawie a działa to beznadziejnie. Tak słyszałem. Może jest inczaej. Musiałby sie jakiś użytkownik wypowiedzieć. Pani Ania jest oczywiście lepsza od swojego poprzednika. To jest oczywiste, ale robi to trochę nieprofesjonalnie. Polski rynek jest niedoinwestowany i brak porządnej infrastruktury. Regulacja powinna być taka, żeby maksymalnie zachęcic operatorów do inwestycji
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 12:00
    kiedy już wszystko będzie "w miarę" można wtedy wymagać, żeby wpuszczać innych operatorów itp. Potrzebna jest współpraca z TP, a nie ciągła z nimi walka. TP to prywatna firma i mimo, że ma obowiązki regulacyjne itp to oni najwięcej inwestują w kable. Tele2, Netia, GTS nie pociągnie mi na wieś kabla i telefonu. Nikt z tych pasożytów nie dorzucił się do nowej centrali Siemensa, która tam stoi i nikt nie przekopał miejscowości celem wymiany starego okablowania i dołożenia światłowodów. Niech będzie
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2009-04-17 12:01
    konkurencja, ale taka która wymaga także inwestycji. LLU jest tutaj dobrym rozwiązaniem. Tylko kto w to inwestuje. Netia nieśmiało. Reszta siedzi na dupie. Jak dla mnie UKE działa ok, ale to jeszcze nie jest to co powinno byc
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 13:14
    dd, oczywiscie wspolpraca to rzecz cenna, ale tp to specyficzna firma, wiec z dwojga zlego ja juz wole za malo niz za duzo wspolpracy. przy dobrej woli obu stron, ktorej wiem ze brakuje, moznaby to pewnie zrobic lepiej. ale z drugiej strony z mojego punktu widzenia zadowolenie tp naprawde nie jest konieczne. zwlaszcza ze przez tyle lat zyli w szklarni. co do infrastruktury to juz sporo jest, modernizowac mimo wszystko powoli beda we wlasnym interesie, a na terenach o mniejszym zaludnieniu costam
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 13:17
    mozna wymusic grozbami i karami jako od dominujacego operatora. moze to moje warszawskie skrzywienie, ale nawet jak sie karami nie uda zmusic tp do inwestowania we wszystkich mniejszych miejscowosciach to przeciez jest juz teraz duzo alternatyw bezprzewodowych i na to trzeba glownie stawiac. a tp i 'pasozyty' na jego sieci niech dalej dzialaja mniej wiecej tak jak teraz. sa siebie warci.
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2009-04-17 13:20
    a mobyland centernet niech moze wystartuja wreszcie laskawie. ile razy mozna plakac ze sie nic nie oplaca i przekladac start oraz prosic o zmiane terminow obowiazkowego pokrycia czesci kraju?? jak im sie nie oplacalo to po co wygrywali przetarg. a polaczyc sie zawsze zdaza jakby co...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: