Deutsche Telekom przygotował mocną kampanię ShareWithCare skierowaną do rodziców.
Telekom chce podnieść dzięki niej świadomość odpowiedzialnego publikowania zdjęć dzieci w Internecie.
W internecie rodzice lubią dzielić się wspólnymi doświadczeniami – to zdjęcia z wakacji, uroczystości rodzinnych, wycieczek szkolnych lub weekendowych, chwile, którymi chcemy podzielić się z przyjaciółmi i rodziną. Po opublikowaniu w Internecie zdjęcia i często inne dane osobowe są dostępne na całym świecie i bez ograniczeń. Sharenting stał się niebezpieczną plagą.
Komunikację rozpoczyna spot deepfake "A Message from Ella".
Na filmie widać, jak "dorosła Ella" zwraca się do zaskoczonych rodziców. Wysyła ostrzeżenie z przyszłości i konfrontuje matkę i ojca z konsekwencjami udostępniania zdjęć swoich dzieci w Internecie.
Badania pokazują, że w wieku pięciu lat przeciętne dziecko ma 1500 swoich zdjęć online - przesłanych bez jego zgody przez osoby, którym ufa najbardziej: rodziców.
Nieostrożnie udostępniając zdjęcia dzieci w Internecie, opiekunowie ryzykują nieumyślne narażenie dzieci na profilowanie przez brokerów danych, hakowanie, rozpoznawanie twarzy, pedofilię i inne zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa.