Model abonamentowy hitem w Polsce - najczęściej wydajemy na pakiety od 51 do 100 zł miesięcznie

Newsy
Opinie: 0
Model abonamentowy hitem w Polsce - najczęściej wydajemy na pakiety od 51 do 100 zł miesięcznie

Santander Consumer Bank w swoim raporcie podał, że z co najmniej jednej subskrybcji korzysta już ponad 60 proc. Polaków.

Najczęściej wydajemy na pakiety od 51 do 100 zł miesięcznie – deklaruje tak 38 proc. badanych.

Największą popularnością cieszą się serwisy streamingowe, takie jak Netflix czy Max (86 proc.), a także usługi dostawy produktów, np. Allegro Smart (59 proc.).

23 proc. Polaków korzysta z wielu usług subskrypcyjnych, a 38 proc. ogranicza się do jednej lub dwóch.

24 proc. nie ma żadnego aktywnego pakietu i nie zamierza tego zmienić.

Z kolei 8 proc. badanych nie posiada obecnie, ale planuje wykupić w przyszłości.

38 proc. aktywnych użytkowników wydaje co miesiąc między 51 a 100 zł. Nieco mniejszy odsetek, bo 32 proc. wydaje między 10 a 50 zł. Prawie jedna piąta ankietowanych deklaruje, że wydaje od 101 do 150 zł. Z kolei koszt powyżej 150 zł ponosi tylko 7 proc. respondentów.

Najczęściej Polacy wybierają platformy streamingowe (86 proc.), takie jak Netflix, Spotify czy Max. Na drugim miejscu plasują się usługi dostawy produktów, np. Allegro Smart, które wskazuje 59 proc. respondentów. Mniejszą popularnością cieszą się aplikacje do zamawiania jedzenia, takie jak Uber Eats czy Wolt (18 proc.), oraz pakiety oprogramowania, np. Microsoft Office 365 (17 proc.).

Seniorzy najczęściej wybierają usługi dostawy produktów (74 proc.), podczas gdy czterdziestolatkowie chętniej korzystają z aplikacji do zamawiania jedzenia (21 proc.), a trzydziestolatkowi z usług przejazdów, takich jak Uber czy Bolt (15 proc.).

Subskrypcje przyciągają użytkowników licznymi zaletami, jednak najczęściej wskazywaną korzyścią jest stała, przewidywalna opłata – taką opinię wyraża 40 proc. z nas. W porównaniu do modeli tradycyjnych, abonamenty dla 36 proc. są także korzystniejsze ze względu na zniżki i promocje oraz korzystniejsze ceny (35 proc.). Użytkownicy doceniają także możliwość rezygnacji w dowolnym momencie (34 proc.), automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.), czy automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Według 17 proc. z nas pakiety usług są wygodniejsze, gdyż pozwalają uniknąć obowiązku regularnego zamawiania produktów i obaw, że ich zabraknie.

Osoby po 60 roku życia najbardziej cenią stałe opłaty (67 proc.), pięćdziesięciolatkowie wskazują na oszczędności wynikające z niższych kosztów (43 proc.), a czterdziestolatkowie doceniają promocje (41 proc.). Trzydziestolatkowie za największą zaletę uważają brak długoterminowych zobowiązań i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie (45%), a najmłodsi użytkownicy (18–29 lat) wskazują na przewidywalność kosztów (37%).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 10-14 listopada 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków robiących zakupy online. Próba n = 1000.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: