Monitoring aut - nowa usługa sieci Plus GSM

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 33

Plus GSM zaprezentował na KST w Bydgoszczy pierwszą w Polsce usługę monitoringu aut za pomocą specjalnie zaprojektowanego urządzenia: Lokalizator TM SAT. Urządzenie to zamontowane w samochodzie, w miejscu niedostępnym dla użytkownika, ustala pozycję auta za pomocą systemu GPS, po czym przesyła ją za pomocą usługi GPRS (Pakietowa Transmisja Danych) w sieci Plus GSM do Stacji Monitorującej. Dzięki wykorzystaniu technologii GPRS, w której opłatę ponosi się tylko za wysłane lub odebrane dane, koszt przesłania 4 tyś. pozycji pojazdu do Stacji Monitorującej wynosi zaledwie 1 zł !!. Miesięczny koszt monitoringu pojazdu wraz z abonamentem to opłaty rzędu 40,- do 55,- zł netto. Ponadto Lokalizator TM SAT umożliwia przesyłanie pozycji auta nawet co 1 sekundę (standartowo co 1 min.), co w efekcie daje możliwość śledzenia pojazdu w trybie on-line na terenie całego kraju, a po uruchomieniu roamingu GPRS, także poza jego granicami. 
Oprócz przesyłania przez Lokalizator TM SAT pozycji aut, Stacja Monitorująca informowana jest także o jego prędkości, kierunku poruszania się, napięciu akumulatora, ilości widzianych satelitów oraz stanie linii wejściowych i wyjściowych. Istnieje także możliwość przesłania do auta określonych
rozkazów, np. wyłączenia silnika.  Stacja Monitorująca to komputer z systemem Windows z zainstalowanym oprogramowaniem oraz zestawem map, podłączony bezpośrednio do sieci Plus GSM lub internetu.

Lokalizator TM SAT

Dotychczasowe rozwiązania stosowane do lokalizacji obiektów ruchomych pomimo zaawansowanej technologii miały ograniczony krąg odbiorców przede wszystkim ze względu na znaczny koszty eksploatacji. 
Zastosowana po raz pierwszy w urządzeniach tego typu dostępna w sieci PlusGSM pakietowa transmisja danych GPRS umożliwia monitorowanie pojazdu zarówno w czasie rzeczywistym jak i na zasadzie wyrywkowych odpytań. System umożliwia także zbieranie wielu informacji o pojeździe będącym w ruchu. 
Podstawową cechą urządzenia TM SAT jest możliwość lokalizowania obiektu na mapie, śledzenia go w ruchu (z odświeżaniem pozycji nawet co 1 sek.), przekazywaniem danych o kierunku i prędkości pojazdu, naruszeniu dowolnie zainstalowanych czujników itd. System umożliwia także bieżącą archiwizacje powyższych danych oraz ich wizualizację. 

W skład systemu wchodzą:

  • Lokalizator TM SAT zainstalowanie w samochodzie, opcjonalnie wyposażona w dodatkowe czujniki.

  • Stacja Monitorująca zainstalowana w centrali firmy

Lokalizator TM SAT zainstalowany w samochodzie przekazuje dane o kierunku jazdy, prędkości, dane z czujników i przesyła je za pomocą pakietowej transmisji danych GPRS do stacji monitorującej.
Dzięki wykorzystaniu usługi GPRS, w której płaci się za ilość przesłanych danych, koszt przekazania do centrali 4 tyś. pozycji pojazdu wynosi tylko 1 zł. Miesięczny koszt monitoringu auta z odświeżaniem pozycji co 1 min. wraz z abonamentem kosztuje tylko 55 zł. 
Lokalizator TM SAT jest tak montowany, aby kierowca nie był świadomy gdzie jest on zainstalowany, ani nie miał do niego dostępu. Nadzór nad wszystkimi jego funkcjami wykonuje się zdalnie z centrum monitoringu.
Do Lokalizatora TM SAT mogą być dołączone dodatkowe czujniki , dzięki czemu w Centrum Monitoringu możemy mieć bieżące informacje z pojazdu np. o naciśnięciu przycisku antynapadowego, otwarciu wlewu paliwa lub drzwi, temperaturze chłodni itp.

Stacja Monitorująca - jest to komputer z systemem Windows 98/NT/2000, z zainstalowanym oprogramowaniem oraz zestawem map. W zależności od wyboru Klienta i wymogów bezpieczeństwa, dane z Lokalizatorów TM SAT zamontowanych w samochodach do Stacji Monitoringu mogą trafiać poprzez wydzielone łącze - bezpośrednio z sieci Plus GSM, z telefonu komórkowy z usługą GPRS lub przez internet.

Możliwości Lokalizatora TM SAT oraz zakres jego zastosowań najłatwiej jest przybliżyć podając rodzaj danych przesyłanych w trakcie komunikacji ze stacją monitorującą. Standardowa przekaz zawiera następujące informacje:

  • Identyfikator układu nadawczego

  • Czas jaki upłynął od chwili zestawienia sesji GPRS

  • Czas jaki upłynął od chwili włączenia nadajnika

  • Czas jaki upłyną od chwili ostatniej reakcji czujnika ruchu

  • Pozycja geograficzna

  • Aktualna prędkość

  • Kierunek jazdy

  • Stan pomiarów sygnałów analogowych na poszczególnych liniach wejściowych

  • Stan linii wyjściowych

  • Stan interfejsu cyfrowych sygnałów np. EDW (Mercedes)

  • Napięcie na zaciskach zasilania głównego

  • Napięcia na zaciskach akumulatora rezerwowego

  • Status GPS (jakość pomiaru, ilość widocznych satelitów)

  • Stan anteny GPS (OK., zwarta, odłączona)

Aktualna data i czas

Dane techniczne urządzenia:

  • Obsługa transmisji SMS/DATA/VOICE/GPRS

  •  6 linii wejściowych umożliwiających pomiar sygnałów analogowych

  • 2 linie wyjściowe o obciążalności 1A

  • 1 obwód wejściowy przeznaczony do odbioru sygnałów z cyfrowych autoalarmów

  • 3 obwody zasilania (główne, rezerwowe, wewnętrzne buforowe)

  • wbudowany czujnik ruchu

  • wymiary 145x60x35

  • napięcie zasilania 12V

  • średni pobór prądu w trakcie transmisji < 65mA

Opinie:

Opinie archiwalne (33):

Komentuj

Komentarze / 33

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Lukas pisze: 2001-09-15 02:40
    A ile kosztuje zalozenie tego cuda za jedyne 55 zl miesiecznie (to tansze niz parking strzezony, ktory kosztuje ponad 100zl i trzeba zaprowadzac samochod...)!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    daminan pisze: 2001-09-15 04:25
    jak zwykle PLUS jest na przedzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymon pisze: 2001-09-15 12:49
    Kilka miesięcy temu słyszałem, że Era zaprezentowała podobną usługę... Nie piszę, że Era była pierwsza, bo może ktoś jeszcze słyszał wcześniej, że Idea wprowadziła coś podobnego... W każdym razie najbardziej się liczy to, kiedy dana usługa stanie się ogólnodostępna - dla wszystkich... do wprowadzenia tego na rynek chyba jeszcze trochę poczekamy...
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2001-09-15 13:34
    Plus oferował tą usługe już rok temu! Nawet reklamował ja w swoich miesiecznikach. Wyglada na to, że nie mając co zaprezentowc (tak jak Era UMTS, czy Idea GPRS) siegnąłdo do tego co już wczesniej oferował i tylko bardziej nagłośnił! To jest dowód na staczanie się tej firmy!!
    -1
  • Users Avatars Mini
    Łukasz pisze: 2001-09-15 14:34
    A gdzie i za ile to cacko można kupić?
    0
  • Users Avatars Mini
    waliza pisze: 2001-09-15 14:43
    tucoss-twój komentarz to dowód na to że ty już stoczyłeś się na samo dno wraz ze swoim alcatelem przy boku
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2001-09-15 15:00
    Tucoss: masz niestety racje, Plus stacza sie. I nie przejmuj sie ludzmi ktorzy zamiast argumentow uzywaja hmm... nazwijmy to "slownika emocjonalnego". Poke
    0
  • Users Avatars Mini
    Amiri pisze: 2001-09-15 16:19
    Tucoss: no rzeczywiœcie, Plus nie musiał pokazywac GPRSu jak Idea, bo już go dawno ma. A co do UMTSu - niech najpierw niech najpierw DoCoMo odpali komercyjnie siec, to zobaczymy czy będzie to opłacalne.
    0
  • Users Avatars Mini
    WK pisze: 2001-09-15 16:47
    Wydaje sie, że to swietne urządządzenie. Szkoda tylko,ze np. w Poznaniu coraz trudniej o nie zerwane polaczenie z uzytkownikeim sieci Plus GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2001-09-15 17:06
    do tucoss: jak plus mogl oferowac te usluge rok temu skoro opiera sie ona o gprs a wtedy tej uslugi plus nie mial w ofercie? A czy Plus sie stacza? wystarczy zobaczyc wyniki finansowe. no chyba ze ktos patrzy na inne czynniki dla oceny dzialalnosci firmy ktorej celem najwazniejszym jest zarabianie pieniedzy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr_D pisze: 2001-09-15 17:10
    Jakis czas temu zastanawialem sie nad wykupieniem tej uslugi, juz prawie umowilem sie z konsultantem, tyle ze cena tego urzadzenia (2000PLN - przy wybraniu tańszego abonamentu) jest dosc wysoka, a dokłądność zwłaszcza w mieście - zbyt mala. Tyle ze było to ERZE, która dawno temu, tak jak i Plus komercyjnie wdrożyła te usluge. Szkoda tylko ze dział marketingu dowiedzial sie o tym dopiero teraz i jeszcze bezczelnie afiszuje sie z tym jako nowoscia - pierwsza na rynku tego typu usluga!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kotu pisze: 2001-09-15 19:22
    Witam i dodaję że dla zainteresowanych zaprojektowalem podobny systemik oparty na GSM z lokalizacją i bez. Cena bez lokalizacji 700 zł -powiadamia o włamaniu na komorke sygnalem dzwonienia lub sms, wedle zyczenia. Z lokalizacją 700 + ok 1000 + oplata miesięczna ok 100 zł. Szukam zainteresowane firmy do współpracy dziękuję.
    0
  • Users Avatars Mini
    tombola pisze: 2001-09-15 20:18
    Istnieje gdzieś w stolycy, taka firma, która montuje do samochodów tych kasiastych klientów coś w tym rodzaju, acz opartego na systemie GPS. Opłata jest w formie abonamentu za cały rok. W biurze tej firmy siedzi sobie dwóch smutnych przed centrum dowodzenia z jakąś mapą i coś kontrolują. Między innymi gdzie jesteś mniej więcej, ile jedziesz na godzinę, gdzie pracujesz, gdzie masz kochankę, gdzie mieszkasz, z kim się spotykasz itd. Dziękuje, powiedziałem za taką usługę. Wolę żeby mi skroili malucha niż naruszali w ten sposób moją prywatność. Jakbym sie bał o samochód to bym sobie dla świętego spokoju kupił tańszy. Prawda jest taka że po kradzieży Twojego auta - odnajdą swój nadajnik GPS zapięty do jakiegoś spychacza i tyle ci to pomoże, mądry Polaku. A PLUS to niech się zajmnie GSMem w Polsce, jak nie chce pójść z torbami. To jest moje zdanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2001-09-16 00:28
    dobre
    0
  • Users Avatars Mini
    zadymiarz pisze: 2001-09-16 00:38
    Systemy oparte na lokalizacji za pomocą GPS'a istniały już od dawna. Z tego co widzę nowością w tym rozwiązaniu jest wykorzystanie GPRS&#8217;a jako medium do przekazywania lokalizacji z samochodu do centrum monitoringu, co w rezultacie dało możliwość śledzenia auto on-line za niewygórowaną kwotę na dużym obszarze. Z mojej wiedzy nie istnieje inny system na świecie, który za tak małe pieniądze potrafi lokalizować pojazd on-line na terenie kraju lub większym. Myślę, że jest to rozwiązanie adresowane głównie dla firm transportowych,kurierskich, ochroniarskich, służb celnych (np. nadzór nad konwojami), policji itd. Myślę, że należą się brawa dla Plusa za rozwiązanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    BURY pisze: 2001-09-16 01:30
    ZADYMIARZ - masz rację w tak zwanych 100%. Systemy monitoringu oparte o GPS i sieć GSM (SMS, transmisja danych) istniały od dawna. Natomiast swoistym novum jest połączenie GPS'a z GPRS'em, którego w Polsce nikt wcześniej komercyjnie nie odpalił. Efekt dla wszystkich (tucoss, PIOTR_D i reszta buraków odpadają)jest oczywisty: niższa cena za usługę niż w przypadku poprzednich rozwiązań, większa dostępność, masowość, resztę dopiszcie sami, to nie boli.... Dla Plusa - plusy +). PS. bodajże usługi na GSPR dostały medal na tegorocznych targach INFOSYSTEM w Poznaniu. Nie pytajcie się tylko jaka sieć...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gałeś pisze: 2001-09-16 01:46
    Słuchajcie, usług lokalizacji pojazdów było już wiele, Plus rzeczywiście oferował je pierwszy. Różnica polega na tym, że pierwsza wersja usługi korzystała z GPS'a i za pomocą SMS'a wysyłała odpowiednie informacje do centrum, które było prowadzone przez firmę Liberty (lokalizacja dokładna), inna usługa lokalizowała kartę SIM z odpowiednim Sim Tool Kit'em i za pomocą SMS wysyłała do systemu informację o aktualnie obsługującej jej stacji i poziomach sygnałów ze stacji sąsiednich, dane takie następnie korelowane z mapami pokrycia terenu i na tej podstawie wyznaczana jest przybliżona lokalizacja telefonu z kartą SIM (lokalizacja mniej dokładna - ale wystarczy wymienić tylko kartę SIM i kupić odpowiedni program) zdaje się, że tą usługę udostępnia firma Proteka. Następnie po kilku miesiącach Era ogłosiła (można sprawdzić w informacjach prasowych dostępnych na ich serwerze), że jako pierwsza i jedyna oferuje w Polsce usługę lokalizacji pojazdów itd. ... - bez komentarza. No i teraz Plus poszedł dalej w połączył to wszystko z zaletami GPRS. I właśnie to ma sens bo nie wystarczy udostępnić medium transmisyjnego (GPRS), ale trzeba dać użytkownikom możliwość wykorzystania zaawansowanych usług w oparciu o nie. Ja korzystam z GPRS (w Plusie) codziennie służbowo i po godzinach prywatnie, muszę Wam powiedzieć, że gdzie tylko jest przynajmniej jedna pałka na telefonie to GPRS działa bez problemu w całej Polsce. I właśnie dlatego wydaje mi się w przyszłości tego typu usługi będą chlebem powszednim. Brawo dla Plusa! Pozdrawiam wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2001-09-17 00:55
    waliza: twojego komentarza szkoda wogóle ruszac, bo jest zbyt plytki! waliza i Gadek: jak widać mój komentarz ma przeciwników tylko w waszych niezbyt dobrze zorientowanych osobach! wystarczy przeczytać inne komentarze, które podobnie jak mój, uświadamiają wpatrzonym i zapatrzonym w Plusa jak w niebieskooka blondynkę, że to już dawno oferowali i tylko teraz z braku innych nowych rozwiązań sie wygłupiają i oferują to co już dawno mięli jako nowość! PARANOJA!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2001-09-17 10:53
    Waliza - jesteś ze swoją N3310 jeszcze bardziej porąbany niż ktokolwiek z Alcatelem (notebene teraz zaczeli robić całkiem niezłe telefony)
    0
  • Users Avatars Mini
    Zdzisław Dyrman pisze: 2001-09-17 12:57
    Do tucoss: 16 lat, brak pieniędzy - na utrzymaniu rodziców, którzy dadzą od czasu do czasu na 20 POPa. To rodzi kompleksy, bezsilność i gniew. Na pocieszenie, mój Ty mleczaku, nic nie trwa wiecznie. A co poziomu wypowiedzi -trudno o zaskoczenie. Nie odbiegasz zbytnio od gołowąsów w Twym wieku.
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2001-09-17 14:35
    DYRMAN: co ty sobie wyobrazasz, ze możesz obrażać bezkarnie i bezpodstawnie ludzi, których wogóle nie znasz! Jesteś bardziej niż w błędzie odnosząc się do mojego wieku, statusu materialnego jak i sieci której używam! Łyso ci - jestem tego pewien, ale ktoś kto podpisuje się poważnym "Zdzichu Dyrman" sie do tego nie przyzna! Jesteś płytki i malutki! Niepozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Jannek pisze: 2001-09-17 14:59
    Z Dyrman: muszę przyznać tucoss całkowita racje! To co wypisujesz jest idiotyczne! Poza tym ta usługa była w ofercie Plusa znacznie wczesniej!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pitu pisze: 2001-09-17 15:21
    Małe podsumowanie: Usługi lokalizacji wprowadził Plus poprzez sieci sprzedaży Modexu oraz Liberty. Były to dwie konkurujące oferty. Oferta Modexu: 4000 zł urzadzenie, 25 zł abonament, koszt lokalizacji 1 sms. Liberty 2500 urządzenie, 200 zł abonament, koszt lokalizacji praktycznie 0. Nowa oferta opiera się na GPRS i dzięki temu stanie się dostępna dla większej ilości ludzi. Nie jest problemem wypuszczenie na rynek urządzenia, tylko problemem jest ogólnodostępność dla ludzi - po prostu niska cena. Oferta Plusa pozwoli mi na zainstalowanie urządzenia chroniącego mój samochód przed kradzieża za niską cenę - a nie za kilkaset złotych miesięcznie. To co jest ważne, to niska cena i dostępność. A Plus to właśnie daje.
    0
  • Users Avatars Mini
    waliza pisze: 2001-09-17 18:49
    problem w tym ze tucoss i inni typu xxx bardzo czesto nie wiedza o czym piszą i dlatego czepiaja sie plusa na kazdym kroku przeinaczajac prawde.plus to firma zdecydowanie najlepiej zarzadzana ze wszystkich naszych operatorow.nie bede sie rozpisywal dlaczego ale podam kilka faktow:przynosi zyski,nie lezy w takim glebokim gownie jak era (4,5 miliarda dlugu) przy tak marnych zyskach jakie ma teraz wykrwawi sie najdalej do 2007 roku,kolejny krezus Judea 600 milionow strat za ubiegly rok -bez komentarza. drogi buraku tukossie ,pamietaj ze zanim cokolwiek napiszesz kolejnym razem przemysl to dziesiec razy (jesli potrafisz liczyc do tylu)
    0
  • Users Avatars Mini
    Zdzisław Dyrman pisze: 2001-09-17 16:06
    Uderz w stół.... Puściły nerwy "poważnemu" człowiekowi o "poważnym" pseudonimie tucoss. Najśmieszniejsze jest to, że tacy osobnicy jak tucoss, eljocik wciąż zarzucają mi obrazę, a w najgorszym wypadku są to drwiny z mej strony. Inwektywy zaczynają się (niezmiennie) z drugiej strony. Bezustanne czepianie się Plus GSM, bez względu na to co ten operator wymyśli, bałwochwalczy zachwyt nad pomysłami typu UMTS itd, itp powodują moją drwiącą reakcję. Nic poza tym. Nie umieją w/w tej reakcji inteligentnie odparować (na to nie liczę zresztą) czy też przynajmniej próbować odparować - uciekają się do prostackiego krzyku. Będę dalej śledził Wasze poczynania "poważni chłopcy".
    0
  • Users Avatars Mini
    Prawy pisze: 2001-09-17 16:30
    Wyrazy poparcia dla p. Dyrmana. A \"tucoss\" i jemu podobni powinni najpierw się douczyć, a potem mogą zacząć się mądrzyć, że Plus coś tam miał już rok temu. Tucoss, gdybyś widział, o czym piszesz, to nie pisałbyś takich głupot.
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-09-17 20:34
    Coz z tego ze jest taka usluga nowoczesna i niby nie zawodna ale niestety przeciez juz sa zaklocacze sygnalu gsm np: w kinach teatrach i niektorych instytucjach wiec zlodzieje bede mieli kolejny sposob na kradziez tak zabezpieczonych aut, niestety pewnie zaczna wprowadzac to w polsce :-(( i z powrotem pozostanie wlascicielom luksusowych aut wrocic jednak do GPS`u
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2001-09-17 21:25
    Prawy: dlaczego twój komentarz to podlizywanie się Dyrmanowi! Skoro ja wypisuje głupoty ( a jestem w Plusoe od ponad 2 lat i mam znajomego, który ma zainstalowane owo urządenie od prawie roku) to może ty przedstawił byś swój punkt widzenia, a nie bezmyślnie podpisywał sie pod czyimś! Zgadzam sie, że obecnie system ten opiera sie również na GPRS, ale jego trzon już dawno istniał. Dyrman: czepiasz się mojego nicka, bo napisałem cos przeciw Plusowi, ale innych mających bardziej niż dziwne nicki (waliza, Prawy) zostawiasz w spokoju bo przyznają Ci rację! Nie na tym rzecz polega. Muszę Ci zwrócić uwage na fakt że niezbyt dokładnie czytasz moje wypowiedzi na temat Plusa i twierdzisz, że go tylko krytykuje - co jest nieprawdą. Gdybyś był bardziej uważny (albo chciał dojrzeć)to mógłbyś wyczytać moją dobrą opinię na temat Plusa. Ale skoro tak wolisz! Pozwolisz, że i ja zaczne drwić z twojego nicka ZDZICHU!!!!!!!! waliza: ćwoku (skoro tak wolisz)patrzenie na Plusa przez pryzmat jego zysków jest dla Ciebie jedynym wyznacznikiem, aby stwierdzić ze PLUS JEST NAJLEPSZY. Mnie jako uzytkownika nie interesują jakie firma ma zyski ale jakie świadczy usługi. A te w ostatnim czasie w PLUSIE są niezbyt dobre (chodzi mi o zasięg). Mam bezpośrednie porównanie z ERĄ i wiem co mówię - MATOLE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Prawy pisze: 2001-09-18 03:05
    tucoss: szkoda z tobą dyskutować... BREDZISZ!!! A do tego jesteś skończonym chamem. A ja nikomu się nie podlizuję, tylko wyrażam swoją opinię (jako człowiek, który się trochę na tej tematyce zna, a dodatkowo używa Plusa od 3,5 roku).
    0
  • Users Avatars Mini
    anonimowy czytelnik pisze: 2001-09-18 03:42
    HHHHEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJ Ludzie opamietajcie sie. Od \"próby\" oceny oferty rynkowej dochodzicie do \"wirtualnych rękoczynów\". Czy tak trudno oddzielić emocje od faktów i ocenić usługi bez PRowych \"obciążeń\" lub \"lizania operatorów\". W sumie jeśli rzeczywiście chcecie budować rzetelną ocenę dbajcie o rzeczową argumentację inaczej czytelnicy być może odnoszą podobne do mojego wrażenie że wypowiadają się \"szczawie\" którym internet daje dostęp do szerokich rzesz. Nie chcę wskazywać kto przedstawił najciekawszą argumentację bo i nie o to w tym wypadku chodzi - to niech ocenią mnie podobni czyli anonimowi czytelnicy GSMONLINE. 3majcie się i pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcew pisze: 2001-09-18 14:02
    TUCOSS - moze bys tak doczytal co pisza inni ludzie (lepiej od ciebie zorientowani). Dwa posty mowia o tym ze nowoscia jest oparcie uslugi o GPRS, i ze nikt poza +) na razie nie ma takiej uslugi, ale ty wiesz lepiej i pod tymi postami wypisujesz swoje banialuki, ze ta oferta juz byla i ze to zadna nowosc. Bez komentarza frustracie...
    0
  • Users Avatars Mini
    POgromca kretow pisze: 2001-09-20 02:40
    Wy wszyscy jestescie jacys dziwni i zakompleksieni. Jeden dyrman ktory sie sily na powage a drugi koles ktory sie przed nim broni. Zarowno ataki jak i proby obrony sa zalosne i nie na temat. Idzccie sobie na WP i tam sie bijcie z pobonym8i sobie lamami. Wyrazy uszanowania wszystkim loozakom :)
    0
  • Users Avatars Mini
    GARAGOS pisze: 2015-11-01 20:20
    My mamy FOL z http://www.finder.pl i pozwoliło nam to 1) eliminować nieuczciwych kierowców, którzy tankowali często w "baniak" na stacji 2) sprawdzać i robić korektę tras, które zwykle pokonują - bo okazało się, ze część lubi dłużej jechać ale bez np. tirów lub fotoradarów po drodze -w efekcie jechali dłuższą trasą po 160 -180 km/h spalajac więcej i ryzykujac więcej. 3) kwestia rozliczeń służbowe/prywatne jesli kierowca ma służbowy przez cały czas do dyspozycji 4) uzyskać mniejsze koszty ubezpieczeń - w praktyce pokryło nam to wydatki na system gps 5) wprowadzić "wewnętrzny" system nagradzania dobrych i uczciwych kierowców 6) polepszyć czas dostaw i zleceń - odbiło się to na większej ilości zleceń czyli zarabiamy. To tyle i aż tyle. Opłaca się
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: