Monitoring pojazdów on-line także poza granicami Polski

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 45

Firma OptoScan, która wspólnie z siecią Plus GSM od ponad roku, oferuje usługę monitoringu pojazdów w czasie rzeczywistym w oparciu o usługę GPRS, na początku lutego, jako pierwsza w Polsce, uruchomiła monitoring pojazdów on-line także poza granicami Polski. Stało się to możliwe dzięki implementacji usługi roamingu GPRS w sieci Plus GSM.

Po raz pierwszy możliwe jest podglądanie przemieszczających się pojazdów w czasie rzeczywistym także poza granicami kraju.
Dane biegnące z pojazdów znajdujących się za granicą, podobnie jak w Polsce, przesyłane są w obie strony co 1 minutę, w wydzielonej sieci GPRS (prywatny APN), dzięki czemu nie mają do nich dostępu osoby postronne. Ponadto wszystkie informacje są szyfrowane za pomocą zmiennego klucza, co dodatkowo podnosi bezpieczeństwo przesyłanych informacji. Takie rozwiązania pozwalają zaoferować Klientom najwyższej jakości usługę o niespotykanych dotąd funkcjonalnościach.

W ten sposób firmy transportowe otrzymały znakomite narzędzie do zarządzania swoją flotą pojazdów a także ciągłego jej nadzorowania, co pozwoli wyeliminować lewe kursy, kradzieże paliwa, przekraczanie dozwolonych prędkości, przekłamywania czasów przejazdów, itd.
W przypadku kradzieży auta poza granicami kraju po zgłoszeniu tego faktu przez Klienta do Centrum Monitoringu OptoScan, dzięki stałemu monitoringowi pojazdu, możliwe jest w prosty sposób prześledzenie co do minuty, drogi poruszania się pojazdu po kradzieży, ustaleniu miejsca jego przechowywania i ewentualnie zdalne zablokowanie pojazdu w najdogodniejszym miejscu.

Opinie:

Opinie archiwalne (45):

Komentuj

Komentarze / 45

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Misio pisze: 2003-02-24 18:05
    No, ciekawe tylko w ktorych krajach, czy jest ich wiecej niz 5 i dlaczego wszystkie leza na zachod od Polski. Sadze, ze taka kontrola na wschodzie cieszylaby sie duzym zainteresowaniem.
    0
  • Users Avatars Mini
    rashka pisze: 2003-02-24 19:12
    dobra rzecz, tylko kogo na nia stac....... ***misio *** heh kontrola na wschodzie raczej jest nie potrzebna bo nikt sie tam nie odwazy pchac wlasnym wozem :D :D
    0
  • Users Avatars Mini
    bidok pisze: 2003-02-24 19:13
    Jak zwykle Plus pierwszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 19:24
    Pewnie że tak, moim zdaniem plus jest Liderem. Teraz jestem tak-takowcem, ale od marca chcę się przenieść do Plusa.. myśle, że będzie to dobry krok. A odnośnie tego tematu, rewelacja, tylko szkoda, że odswieznie co minute.. lepiej by było, co co najmiej 10 sekund...
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-24 19:58
    A kiedy to się upowszechni?
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-02-24 20:09
    Mattle -co minute ze wzgledu na koszty, technicznie mozna to zrobic nawet co 1 sekunde tylko ze wtedy koszty rosna. Przy taktowaniu co minute koszt transmisji na terenie kraju to ok 25 zlotych. Oprocz tego system ma mozliwosc transmisji via sms (do 20 lokalizacji jednym sms-em) i bufora , czyli wysyla dokladna trase np dopiero po wjezdzie do kraju. Plus ma ten system od dluzszego czasu (praktycznie od poczatku gprs-a) a Optoscan sam do nich przyszedl bo probowali w innych sieciach i nie chcialo dzialac zreszta dzieki temu ze auta optoscanu jezdzily po Polsce i testowaly gprs plusowi teraz Plus ma najpewniej i najlepiej dzialajacy GPRS.
    0
  • Users Avatars Mini
    bomber pisze: 2003-02-24 20:10
    no ja nie wiem, jakos sceptycznie do tego podchodze- chyba sam sie musze przekonac na wlasnym aucie. Moze za jakies 10 lat bedzie mnie na to stac:-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 20:21
    a iule kosztuje w ogole taka usługa w Plusie? Zapewne slona kaske
    0
  • Users Avatars Mini
    ptasznik pisze: 2003-02-24 20:27
    pewnie bardzo duzo kasy ale jak ktos ma to dobra rzecz
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 20:59
    jasne.. ale zapewne..to zwyklym userom jest nie dane mieć.. może jakieś dobrze prosperujące firmy...
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 21:35
    Hehe pelna indygilacja!nawet poza krajem.No pisza ze osoby postronne nie maja dostepu ale juz zona moze mezowi w aucie komorke schowac i widzi gdzie jezdzi!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 21:37
    rashka chyba ze ktos musi albo chce.Wiele ludzi jednak jezdzi i wcale sie nei boja!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 21:40
    To usluga dla dzianych tak jak ubezpieczenie fona w Proficie!Ale w sumie sie zastanawiam ze to jednak nei jest takie glupie!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 21:42
    Mattle ale znowu jaki typ firmy??Przewozowe maja po kilkadziesiat albo i nawet po kilkaset aut to ich na to co by nie mowic nie stac.A zwyklego chlopka roztropka co ma 5 tirow na krzyz to raczej tez nei chyba ze kreci na boku jakies lody albo cos w tych tirach szmugluje i mu zalezy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 21:48
    No nie wiem kogo byloby bardziej stac - tego chlopk roztropka czy firme z kilkudziesiaciema autami? wiesz, takie firmy sa bardzo rozwazne i dbaja o swoje auta
    0
  • Users Avatars Mini
    Dilvish pisze: 2003-02-24 21:56
    Niewatpliwie brawa dla plusa... Ale ile taka rzecz chyba "troche" bedzie kosztowac.... Moze z czasem pojdzie w dol... Czas pokarze
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 21:59
    za 20 lat na pewno...
    0
  • Users Avatars Mini
    martynka pisze: 2003-02-24 22:36
    Ktoś tutaj twierdzi, że mało kogo na to stać. Pewie i jest to drogie, ale nikt nie wziął pod uwagę faktu, że ubezpieczyciel takiej firmie przyzna z pewnością znaczne zniżki skałdki. Tak więc taka inwestycja z pewnością po jakims czasie eksploatacji się zwróci. A biorąc pod uwagę, że włąściciel takiej firmy będzie mogł wyeliminować różnego rodzaju lewizny, jakie niewąpliwie maja miejsce, to na pewno się to opłaci. Trzeba na sprawę spojrzeć w szerszym zakresie, a nie tylko na koszty samej usługi. Ale to przecież tylko moje domysły, co ja tam mogę w koncu wiedzieć.
    0
  • Users Avatars Mini
    martynka pisze: 2003-02-24 22:51
    A jeżeli chodzi o operatorów, z ktorymi PLUS ma podpisane umowy i gdzie można będzie z tych usług w związku z tymi umowami korzystać, to mogę podpowiedzieć. Są to: Connect/Austria, Eurotel/Czechy, TDC/Denmark, D2/Germany, E-PLUS/Germany, Vodafone/Hungary, Omnitel/Italy, Telia/Sweden, Vodafone/UK. Czyli już nie jest tak źle, no i oczywiście ciągle są podpisywane nowe umowy. A zwazywszy na fakt,że niemal każdy z tych operatorów pokrywa swoim zasięgiem cały obszar poszczególnych krajów, wystarczy to, aby móc w tych 8 krajach korzystać z tej usługi.
    0
  • Users Avatars Mini
    gilmour pisze: 2003-02-24 23:09
    czyli nic tylko firme otwierac :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 23:12
    he he he i kupować TIRy
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-24 23:54
    A może policja zastosuje? bo im podobno ostatnio jakoś radiowozy gina nagminnie? Podobno w Szczecinie Policjanci już cosik takiego testują?
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-25 00:03
    testuja testuja.. bylem u znajomego i mi to samo mowia.
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-02-25 00:11
    koszt urzadzenia musi byc konkurencyjny do namierzania satelitarnego a taki alarm w dobym samochodzie kosztuje 3-4 tys. zł. Wiec sądzę ze bedzie to sporo tańsze bo i sprzęt jest tańszy - terminal gps to koszt od 1000 zł w górę a telefon z gprs'em jest sporo tanszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-02-25 00:13
    poza tym jedna rzecz - tego typu alarm warto wkładać w samochod drogi który łatwo "stracić"... a jesli kogoś stać na brykę za miliard, to 3 tys. to pikuś ;-) Poza tym z tego co wiem przy tego typu alarmie jest spory rabat na AC więc warto ! :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Merol pisze: 2003-02-25 00:25
    CiepliX to urzadzenie Plusa i optoscan ma wbudowany odbiornik GPS. Tak wiec jest to namierzanie satelitarne i nie kosztuje 3-4 tys. Zgadzam sie z Toba ze to powinno byc 1000zl i tak jest. Oferuja to w 2 abonamentach w jednym za 1000 a w drugim za 1600zl. Plus bije innych na max! i tak trzymac! Abonament i transmisja to 100-150zł miesięcznie. Czyli do malucha troche drogo;) Wiem ze mozna dostac znizke w AC cos kolo 15% kwoty, ktora trzeba zaplacic czyli okolo 50% czesci kradziezowej AC!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pułkownik pisze: 2003-02-25 01:02
    Plus coraz lepszy, ale cena jak zawsze ;-) mgłaby być niższa
    0
  • Users Avatars Mini
    zadymiarz pisze: 2003-02-25 01:23
    W Poznaniu system ten od stycznia mają już wszystkie radiowozy !! Od razu Policja zaczęła lepiej działać !! na ulicach w nocy więcej radiowozów, bo się już nie mogą chować, szybciej przyjeżdżają na interwencje, skończyło się także odwożenie żony do pracy :). Jednak nie wszystkim Policjantom w Polsce jest to na rękę więc system w innych miastach przebija się z trudem.
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2003-02-25 08:10
    no i wielki brat jest wszedzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-25 08:15
    ...system systemem, ale kiedy te nowe taryfy w Plusie. Podobna ma to byc bomba....czekam z niecierpliwością pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-02-25 08:46
    Jest to bardzo niemila sprawa dla uzytkownika, ktorego sprawdza ktos osadzony wyrzej w piramidzie zaleznosci w firmie!
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-02-25 11:16
    potwierdzam merola to jest GPS+GPRS (i ew sms) koszty nawet nizsze ponizej 100zl/mc . Struktura systemu bazuje na modelu klient-serwer czyli centralny serwer gromadzi dane caly czas. Mozna sie do niego podlaczac przez WWW,specjalna aplikacja na PC oraz wersji na IPAQ-a. Czyli mozna sledzic swoja flote (lub zone) wygodnie majac urzadzenie przy sobie w kieszeni .System dzieki plusnet wysyla sms-y o podejrzanych operacjach wyjechaniu ze strefy wybranej na mapie, wlaczeniu kluczyka nie o tej porze kiedy zwykle sie wlacza ,aktywnosci autoalarmu , tankowaniu i w cholere dodatkowych parametrow. Wlasciciele firm przewozowych ktorzy to odpalili twierdza ze nagle tiry pala im o 10 litrow mniej na setke (ponoc na granicy dziala regularna mafia skupujaca paliwo z tirow).
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-02-25 11:23
    Qba - to masz racje tez nie chcial bym byc jako pracownik monitorowany ale sa firmy i szefowie ktore to kochaja . Instaluja to przedstawiciela handlowym i bynajmniej nie chodzi im o bezpieczenstwo pracownika a oto zeby np. o 18 przestal jezdzic samochodem. Co do tirowcow to inna sprawa oni sa ze swoim samochodem zbyt cenni dla zlodziei a ze sami sa naklaniani przez kolegow na granicy na kanty na paliwie to taki system to nieraz dla nich alibi.
    0
  • Users Avatars Mini
    gledzio pisze: 2003-02-25 14:24
    Mattle*** a po co co 10 sekund. Samochody nie osiągają jeszcze takiej prędkości, żeby zmieniały położenie w ciągu minuty o odległość zauważalną np. na ekranie komputera. Co minutę wystarcza w zupełności nawet z naddatkiem
    0
  • Users Avatars Mini
    nikt pisze: 2003-02-25 17:28
    Jestem przeciwnikiem stałego monitorowania pracowników przez szefostwo, choć nie przeczę, że jest to wygodne. Ale nie przypomina Wam to czasów niewolnictwa? Pan pilnuje swojego stadka niewolników. Ja będąc minitorowany prawdopodobnie pracowałbym mniej efektywnie. Powoli i równo przez 8 godzin. A potem do domciu i spokój. Z drugiej strony wiem, że użytkownicy służbowych samochodów raczej z własnej kieszeni pokrywają spore koszty użytkowania samochodów. Za to, że mogą pojechać na weekend.
    0
  • Users Avatars Mini
    fero pisze: 2003-02-25 19:10
    bardzo ciekawe ale mysle moglo by to miec swoje zle strony pozatym jest to droga zabawka i jezeli juz to dla ludzi z duza kasa i niezla brykajest jak najbardziej odpowiednie ale zobaczymy kiedy ijak to bedzie unas sie pojawialo
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-25 23:07
    ...BIG BROTHER nie śpi....
    0
  • Users Avatars Mini
    GGT pisze: 2003-02-25 23:12
    \"Dane biegnące z pojazdów znajdujących się za granicą, podobnie jak w Polsce, przesyłane są w obie strony co 1 minutę, w wydzielonej sieci GPRS (prywatny APN), dzięki ...\" W jakiej wydzielonej sieci ?? Bzdura !! GPRS u operatora jest jeden, natomiast roaming GPRS\'a robiony jest przez wybraną sieć GRX (kilku operatorów różnych sieci GRX na świecie) i przez taką wybraną sieć GRX przechodzi cały ruch GPRS\'owy abonenta w roamingu, niezależnie od APN\'a z jakim w danej chwili pracuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-26 08:33
    to chyba dobrze, co?
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-02-26 11:00
    GGT- z punktu widzenia uzytkownika i poziomu bezpieczenstwa to prywatny APN jest dla niego jego wlasnym GPRS-em .
    0
  • Users Avatars Mini
    zadymiarz pisze: 2003-02-26 15:27
    GGT-widać chłopie, że za bardzo to ty się na tym GPRS'ie nie znasz, a na prywatnych APN'ach to już wcale. Jeżeli wg Ciebie cały GPRS to jedno, to mam w takim razie dla Ciebie zabawę – spróbuj zalogować się w kraju lub za granicą do APN optoscan.pl !!!! (w tym APN'ie są monitorowane pojazdy systemu SpaceGUARD). Jak Ci się uda, to w nagrodę od mnie karton nowiutkich Noki 6310i bez aktywacji (kolor do wyboru).
    0
  • Users Avatars Mini
    GGT pisze: 2003-02-26 15:36
    zadymiarz, to wyjasnij mi co źle napisałem :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GGT pisze: 2003-02-26 15:48
    Zadymiarz, najwyrażniej mylisz pojecie GPRS z pojęciem APN, abonent w HLR ma wpisane z jakimi APN'ami może pracować (APN'y są natomiast definiowane w GGSN'ie), natomiast jeśli nie masz uprawnień do danego APN to nie bedziesz z nim nigdzie pracował i w kraju i za granicą. Co do kartonu telefonów... Hm chwilowo wystarcza mi 7110. Technika pozdrawia Sprzedaż.
    0
  • Users Avatars Mini
    GGT pisze: 2003-02-26 16:25
    Przeraszam za zamiesznie, w poprzednicch 2 komentarzach podałem omyłkowo błędny e-mail: właściwy to ggttt@wp.pl, ggt@wp.pl należy do kogos innego
    0
  • Users Avatars Mini
    kampos pisze: 2003-02-26 20:46
    A czy jest dobra wspolpraca z policja poza grnicami Polski??
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: