Motorola - dział komórek z dużą stratą operacyjną i spadkiem sprzedaży

Newsy
Opinie: 9

Motorola ogłosiła swoje wyniki za III kw. 2008 r. Sprzedaż całego koncernu wyniosła 7.48 mld dolarów, w porównaniu do 8.811 mld dolarów rok wcześniej (spadek o 15%). Strata operacyjna koncernu wyniosła 452 mln dolarów, w porównaniu do straty na poziomie 10 mln dolarów rok wcześniej. Strata netto osiągnęła poziom 397 mln dolarów, w porównaniu do zysku 60 mln dolarów w III kw. 2007 r. Strata netto przez 9 miesięcy bieżącego roku wynosi w Motoroli 587 mln dolarów.

Sprzedaż działu Mobile Devices wyniosła 3.116 mld dolarów, w porównaniu do 4.496 mld dolarów rok wcześniej (spadek o 31%). Przez pierwsze 9 miesięcy tego roku dział Mobile Devices osiągnął sprzedaż na poziomie 9.749 mld dolarów - o 31% mniej niż rok wcześniej. Segment ten zanotował stratę operacyjną na poziomie 840 mln dolarów (rok wcześniej 248 mln dolarów).

Motorola sprzedała 25.4 mln telefonów w III kw. bieżącego roku. Rok wcześniej sprzedaż wynosiła 37.2 mln sztuk telefonów.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2008-11-01 09:46
    Przy takim wyborze modeli to się nie dziwię że słabo sprzedaja, na dodatek Amerykanie masowo ograniczają wydatki konsumpcyjne.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jazo pisze: 2008-11-01 13:35
    ...i kupują ajfony ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2008-11-01 13:57
    ilość sprzedanych iphonów to mały procent sprzedazy telefonów motoroli, więc nie ma co tego porównywac
    0
  • Users Avatars Mini
    Praktyk pisze: 2008-11-01 23:34
    Pare rad do szefostowa Motoroli: -Zwolnic caly dzial od prejektowania Menu ( motofon np.) -Zwolnic caly dzial od design'u -Zwolnic caly dzial od pudelek (IMEI odczytac z tej naklejki to makabra) -Testowac kazdy produkt pod wzgledem szybkosci -Oderwac mozgi od V3, to bylo fajne ale dawno temu PS. Ja rozumiem, ze kazdy ma jakas filozofie ukladu menu , ale Motorola to przez jakis debili jest robiona. Nie wiem tez jak mozna udupic taki fajny pomysl jak Motofon.
    0
  • Users Avatars Mini
    Olsen pisze: 2008-11-02 11:35
    Praktyk: tak jest! Tylko, czy Motorola zmieni swoją politykę kreowania nowych produktów na bazie V3?
    0
  • Users Avatars Mini
    arasson pisze: 2008-11-02 11:43
    Ja w Erze Motofonów nie sprzedawałem a jak ktos przychodził to tylko na podstawie instrukcji obsługi coś robiłem bo tak skomplikowanego telefonu jeszcze w rękach nie miałem. Coś co miało być przeznaczone dla starszych osób nie jest przeznaczone nawet dla osób biegle łapiących się w zakamarkach menu innych marek. Ten telefon jest dramatycznie trudny...
    0
  • Users Avatars Mini
    Praktyk pisze: 2008-11-02 12:51
    Motofon byl bardzo dobrym pomyslem, elektroniczny papier itp. Jak to udalo sie zarznac to nie wiem. Majac modulowy (segmentowy) wyswietlacz mozna bylo to zrobic normalnie. Menu jego "logika", nie wiem jak to moglo przejsc przez kolejne etapy akceptacji, kierownikow, dyrektorow, prezesow. Przeciez to musialo przejsc jakies badania rynku itp. A co robili betatesterzy?. Kolejna sprawa V8, po pierwsze ze numer juz znudzony na max, pod drugie, kampania reklamowa nie zsynchronizowana z dostepnoscia..
    0
  • Users Avatars Mini
    Praktyk pisze: 2008-11-02 12:54
    ..cenowa na rynku, po trzecie: z taka rzecza jak glosnosc dzwonkow (sa strasznie ciche, niewyrazne) to inne firmy sobie dawno daly rede. No i ostatnie jezeli reklamuje sie agresywnie High-End to w portofolio ma sie duzo Lowendow i Mid, na tym polega kreowanie marki za pomoca Highend. A tu reklamy V8 a Low-Mid puste jak beben. K1- porazka, v3, v3i, v3"bla bla", to juz bylo. Panowie z Motoroli nie to ze cche uwas pracowac ale przydalby sie wam ktos weryfikowalby pomysly na kazdym etapie.
    0
  • Users Avatars Mini
    matisoft pisze: 2008-11-03 00:33
    malo modeli, nie wdorzaja nowych technologi, wyglad, za malo mutlimedialne te telefony, soft, niech sie ucza od nokia albo najlepiej jak beda robic telefony na s60 3.2
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: