Strategy Analytics oceniło, że producenci sprzedali w II kw. 235 mln sztuk telefonów, a cały rynek urósł o prawie 26% w porównaniu rok do roku. Nokia i Motorola zdominowały rynek i w sumie mają już w nim ponad 55% udziału. Motorola przez ostatnie 4 kwartały zanotowała rekordowy wzrost na poziomie 52%, podczas gdy wzrost Nokii wynosił 32%. Jeśli Motorola utrzymałaby tempo wzrostu to w pierwszej połowie 2007 r. wyprzedziła by Nokię. Amerykański producent potrzebuje jednak nowych produktów, które odniosłyby podobny sukces do modelu RAZR.
II kw. był także szczęśliwy dla Sony Ericssona - firma pojawiła się po raz pierwszy od dwóch lat na 4 pozycji, głównie ze względu na duży popyt na telefony z serii Walkman. Samsung ma największy od 1999 r. dystans do poprzedzającej go Motoroli. Samsung nie wykorzystał boomu na rynkach typu "emerging".
Światowa sprzedaż telefonów komórkowych i udziały w rynku - 5 największych dostawców - II kw. 2006
Światowa sprzedaż (miliony) | Q2 '05 | Q3 '05 | Q4 '05 | 2005 | Q1 '06 | Q2 '06 |
Nokia | 60.8 | 66.6 | 83.7 | 264.9 | 75.1 | 78.4 |
Motorola | 33.9 | 38.7 | 44.7 | 146.0 | 46.1 | 51.9 |
Samsung | 24.4 | 26.8 | 27.2 | 102.9 | 29.0 | 26.3 |
Sony Ericsson | 11.8 | 13.8 | 16.1 | 51.1 | 13.3 | 15.7 |
LG | 12.1 | 15.5 | 16.2 | 54.9 | 15.6 | 15.3 |
Pozostali | 44.2 | 48.8 | 57.6 | 197.2 | 46.6 | 47.7 |
Suma | 187.2 | 210.2 | 245.5 | 817.0 | 225.7 | 235.3 |
Udziały w rynku % | Q2 '05 | Q3 '05 | Q4 '05 | 2005 | Q1 '06 | Q2 '06 |
Nokia | 32.5% | 31.7% | 34.1% | 32.4% | 33.3% | 33.3% |
Motorola | 18.1% | 18.4% | 18.2% | 17.9% | 20.4% | 22.1% |
Samsung | 13.0% | 12.8% | 11.1% | 12.6% | 12.8% | 11.2% |
Sony Ericsson | 6.3% | 6.6% | 6.6% | 6.3% | 5.9% | 6.7% |
LG | 6.5% | 7.4% | 6.6% | 6.7% | 6.9% | 6.5% |
Pozostali | 23.6% | 23.2% | 23.5% | 24.1% | 20.6% | 20.3% |
Suma | 100.0% | 100.0% | 100.0% | 100.0% | 100.0% | 100.0% |
Wzrost YoY | 17.6% | 25.5% | 24.9% | 20.1% | 29.6% | 25.7% |