Z początkiem stycznia 2016 roku, Lenovo będące właścicielem Motorola Mobility, wprowadza nowy branding mający na celu wyznaczenie nowych standardów w komunikacji marek znajdujących się w portfolio firmy.
Motorola Mobility w 2014 roku stała się częścią koncernu Lenovo. We wrześniu 2015 roku w ramach nowego działu Lenovo Mobile nastąpiło połączenie działów mobilnych Lenovo z Motorola Mobility.
Obecnie firma Lenovo wprowadza nową komunikację swoich marek mobilnych, tj. Motoroli oraz VIBE. Obydwa brandy zostaną skupione w ramach firmy Lenovo, odpowiednio jako: Lenovo moto oraz Lenovo VIBE.
Jeszcze w tym roku polscy konsumenci poznają smartfony Lenovo VIBE oraz nowości Lenovo Moto, w tym: Lenovo Moto X Force oraz Lenovo Moto G edycja Turbo.
Sama zmiana nazwy z Motorola na moto była już anonsowana poprzez dotychczasowe nazewnictwo produktów, tj. Moto E, Moto G, czy Moto 360. Nie pojawiała się na produktach od wprowadzenia na rynek Moto X w 2013 roku. Wszystkie produkty były sygnowane słynnym i rozpoznawalnym na całym świecie znakiem M nazywanym „emsignia”, który powstał w 1955 roku i przez kolejne lata przeszło kilka zmian stylistycznych. Nazwa Motorola nadal istnieje, ale będzie ona używana bardziej selektywnie. W dalszym ciągu będą także utrzymane marki DROID w Stanach Zjednoczonych oraz Le Meng w Chinach.
Wyraźny podział na dwa sub-brandy w ramach marki Lenovo ma także na celu dywersyfikację oferty produktowej. Nowy branding tworzy jednolita podstawę nowoczesnej komunikacji produktów mobilnych produkowanych przez firmę Lenovo i wyróżniających się swoimi nietuzinkowymi rozwiązaniami. Dział badawczo-projektowy Motorola Mobility jest od teraz motorem napędowym dla wszystkich urządzeń mobilnych, które będą wprowadzane na rynek.
Lenovo moto to brand stawiający stawiajacy na silną identyfikację z użytkownikiem dzięki możliwościom personalizacji urządzeń w myśl zasady, że to właśnie urządzenie powinno dostosować się do swojego użytkownika, a nie odwrotnie.
Z kolei Lenovo VIBE to marka smartfonów spełniających oczekiwania bardzo szerokiej grupy odbiorców, wyraźnie stkupiająca się na konkretnych potrzebach użytkowników. W Polsce premiera tych urządzeń spodziewana jest jeszcze w pierwszej połowie roku.
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy od dawna posługiwali się samą nazwą konkretnych produktów, czy też stosowali określenie „moto”. Z kolei podkreślenie przynależności do koncernu Lenovo jest dodatkowym gwarantem najwyższej jakości oferowanych produktów. Branża urządzeń mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie, równoczesnie jest to środowisko, w którym kilka czołowych firm wyznacza trendy. Lenovo na pierwszym miejscu zawsze stawia użytkowników i ich potrzeby, skupiamy się na funkcjonalnościach, które w praktyczny sposób wpływają na codzienne życie i je ułatwiają. Funkcjonalności te idą w parze z designem, a szerokie portfolio produktów sprawia, że każdy znajdzie w nim produkt odpowiadający jego potrzebom – komentuje Justyna Chmielewska, Brand Manager Lenovo Polska.
Polscy konsumenci już wkrótce będę mieli jeszcze większy wybór spośród urządzeń mobilnych Lenovo moto oraz VIBE.
My o zmianach w brandingu produktów Lenovo informowaliśmy tutaj w grudniu zeszłego roku.