Firma Strategy Analytics przygotowała raport analizujący przyczyny zakupu poszczególnych marek telefonów. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze telefonu przy pierwszym zakupie jest jego styl/wygląd oraz marka. Jeśli chodzi o styl to liderem jest Motorola ze swoim flagowym telefonem "trend-setterskim" V3 RAZR. Najbardziej zaufaną marką, i to zarówno w Europie, jak i w USA pozostaje Nokia. W przypadku kolejnego zakupu styl spada na piąte miejsce wśród najważniejszych czynników w USA i na szóstą pozycję w Zachodniej Europie, a najważniejsza staje się cena, łatwość użycia, jakość baterii oraz rozmiary i waga. Przy powtórnym zakupie Motorola jest na ostatnim miejscu wśród sześciu najważniejszych marek. Najbardziej lojalni są natomiast posiadacze Nokii z Zachodniej Europy. Aż 70% z nich deklaruje chęć ponownego zakupu telefonu właśnie tego producenta. Fani zaawansowanych rozwiązań z Zachodniej Europy preferują telefony Sony Ericsson, a technofile z USA preferują aparaty Sanyo. 49% badanych w Zachodniej Europie wybrałoby produkt SE ze względu na jego zaawansowane funkcje i technologię.