Motorola znalazła się w gronie 31 pracodawców, którzy zostali docenieni w pierwszej edycji konkursu "Mama w pracy", organizowanego przez dziennik "Rzeczpospolita", Fundację Świętego Mikołaja i Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Jego celem było wyłonienie firm "nieprzeciętnie przyjaznych matkom". Pracowniczki z ponad 120 zgłoszonych przedsiębiorstw i instytucji anonimowo wypełniały ankiety i wysyłały je bezpośrednio do organizatora. Długofalowym efektem projektu "Mama w pracy" mają być pozytywne zmiany na rynku pracy oraz podniesienie standardów traktowania matek w ich miejscu zatrudnienia.
Metoda anonimowych ankiet gwarantowała szczerość i niezależność opinii. Odpowiedzi były analizowane przez instytut badawczy. Po ścisłej selekcji, która wykluczyła m.in. pracodawców z przeważającymi negatywnymi ocenami czy takich, którym kobiety nie chciałyby przyznać tytułu "przyjazny matkom", dokonano dodatkowej weryfikacji odpowiedzi. Przeprowadzili ją telefonicznie pracownicy instytutu badawczego.