AOL Time Warner oraz Motorola Inc. zawarły umowę w zakresie marketingu oraz wymiany technologii, która umożliwi Motoroli sprzedaż za pośrednictwem AOL Time Warner, a także dostarczanie wiadomości oraz usług użytkownikom telefonów bezprzewodowych i stacjonarnych. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu pakietu rozwiązań bezprzewodowych oraz technologii instant messaging.
Motorola wykupi licencję na materiały publikowane przez Warner Bros, w tym na wykorzystanie kreskówek Looney Tunes do tworzenia dzwonków telefonicznych, wygaszaczy ekranu oraz gier. Motorola zamierza również zwiększać swoją obecność na rynku za pośrednictwem produktów firmy AOL Time Warner - w ramach kampanii obejmującej promocję w telewizji, prasie oraz serwisach internetowych. Zostaną w niej wykorzystane między innymi produkty stanowiące własność sieci Turner, czasopisma Time Inc. oraz interaktywne marki America Online, takie jak AOL, CompuServe oraz Netscape.
Umowa o wartości wielu milionów dolarów, przewidziana na wiele lat, umożliwia wspólne opracowywanie technologii oraz produktów, wzajemną wymianę licencji oraz marketing, sprzedaż, instalację i wspieranie wspólnie opracowanych produktów. Umowa umożliwi także tworzenie nowych aplikacji oraz dostarczanie nowych, interesujących usług klientom indywidualnym oraz przedsiębiorstwom przez operatorów sieci.
Jedną z takich usług jest AOL Instant Messenger, który zostanie udostępniony m.in. w telefonach komórkowych Motoroli.
Bob Pittman, Zastępca Dyrektora Naczelnego ds. Operacyjnych firmy AOL Time Warner, powiedział: "Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z firmą Motorola, która jest jednym z najważniejszych twórców technologii. Niniejsza umowa pozwoli nam rozszerzyć strategię "AOL bez granic" oraz pomoże opracować technologię umożliwiającą szybsze stworzenie "cyfrowego domu". Dzięki tej współpracy Motorola będzie miała możliwość dotarcia do większej liczby klientów, za pomocą zintegrowanych programów marketingowych w niepowtarzalnej rodzinie produktów firmy AOL Time Warner."
Chris Galvin, Prezes i Dyrektor Naczelny (CEO) Motoroli powiedział: "Uważamy, że klienci powinni mieć możliwość "zabierania" własnego świata ze sobą - bez względu na to, dokąd się udają. Dzięki współpracy Motoroli z America Online umożliwimy to wszystkim, którzy polubili środowisko AOL. Łącząc bogactwo treści i usług dostarczanych drogą kablową przez AOL, Warner Bros. oraz Time Warner z doświadczeniem i pozycją Motoroli na światowym rynku multimedialnej łączności bezprzewodowej, opracujemy produkty i rozwiązania cenne z punktu widzenia klientów, którzy będą mogli z nich korzystać w pracy, w domu czy podczas zabawy."