Motorola ściga w Polsce Xiaomi i Apple

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Motorola ściga w Polsce Xiaomi

Polski oddział Motoroli zdradził swoje najnowsze udziały w rynku. Dane podał Rami Khalife, Senior PR & Marketing Specialist.

Khalife podał, że udział jego firmy w sprzedaży smartfonów w maju 2023 r. wyniósł 13,1%.

Są to dane instytutu badawczego GfK, czyli główny benchmark dla producentów smartfonów.

Oznacza to, że Motorola (Lenovo) w tym roku może powalczyć o drugą lub trzecią pozycję na naszym lokalnym rynku rywalizując z Xiaomi i Apple.

Lenovo dobrze wykorzystuje aktualną słabość swoich rywali dodatkowo wspierając swoją aktywność wyższymi niż wcześniej wydatkami.

W Polsce na rynku smartfonów dominuje Samsung, którego udział zbliża się do 40% rynku. Drugą pozycję z udziałami o połowę niższymi zajmuje Xiaomi. Trzecią pozycję ma Apple. Czwarta jest Motorola. Różnice między miejscami 2 i 4 nie są duże i w każdym miesiącu i kwartale lista TOP4 może się dynamicznie zmieniać.

Jeśli chodzi o udziały wartościowe to nasz lokalny rynek jest od lat całkowicie zdominowany przez dwie marki: Samsunga i Apple (podobno mają w sumie około 70% rynku). Reszta graczy (z Chin) skupia się na sprzedawaniu tanich urządzeń, bo na razie ich strategia nie pozwala na mocne i długie inwestycje w budowę pozycji w segmencie premium.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: