Polski oddział Motoroli zdradził swoje najnowsze udziały w rynku. Dane podał Rami Khalife, Senior PR & Marketing Specialist.
Są to dane instytutu badawczego GfK, czyli główny benchmark dla producentów smartfonów.
Lenovo dobrze wykorzystuje aktualną słabość swoich rywali dodatkowo wspierając swoją aktywność wyższymi niż wcześniej wydatkami.
W Polsce na rynku smartfonów dominuje Samsung, którego udział zbliża się do 40% rynku. Drugą pozycję z udziałami o połowę niższymi zajmuje Xiaomi. Trzecią pozycję ma Apple. Czwarta jest Motorola. Różnice między miejscami 2 i 4 nie są duże i w każdym miesiącu i kwartale lista TOP4 może się dynamicznie zmieniać.
Jeśli chodzi o udziały wartościowe to nasz lokalny rynek jest od lat całkowicie zdominowany przez dwie marki: Samsunga i Apple (podobno mają w sumie około 70% rynku). Reszta graczy (z Chin) skupia się na sprzedawaniu tanich urządzeń, bo na razie ich strategia nie pozwala na mocne i długie inwestycje w budowę pozycji w segmencie premium.