Canalys ogłosił, że w trzecim kwartale Motorola sprzedała 1.7 miliona smartfonów w Europie, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu do roku poprzedniego. Motorola stała się najbardziej dynamicznym graczem na rynku, zdobywając 5% udziału w europejskim rynku.
Według tych samych badań, w Polsce Motorola zanotowała wzrost sprzedaży o 33% w trzecim kwartale, osiągając obecnie 13% udziału w rynku. Chińska marka zajmuje trzecie miejsce, konkurując z Apple o udziały ilościowe.
W Zachodniej Europie Motorola również odnotowała szybki wzrost, sięgając prawie 30%. Obecnie posiada 4% udziału w rynku, wyprzedzając TCL.
Mimo to, globalnie Motorola nadal nie odgrywa znaczącej roli, a Canalys nie podaje jej udziałów w światowym rynku. Podobne dane prezentuje firma Counterpoint, która również zauważa dynamiczny rozwój Motoroli. Marka ta posiada 10% rynku w Ameryce Północnej i 22% rynku w Ameryce Południowej. Według Counterpoint, na razie Motorola nie odgrywa znaczącej roli w pozostałych regionach (Canalys podaje, że zajmuje 4. miejsce w Europie z symbolicznym udziałem na poziomie 5%).