Motorola uzyskała za miesiąc lipiec br. ponad 20 procentowy udział w rynku sprzedaży nowych telefonów komórkowych (według badań firmy GFK Polonia), i chciałaby ten poziom udziału utrzymać w całym 2002 r. Firma ma nadzieję, że to pozwoli jej na zajęcie drugiej pozycji wśród producentów obecnych na polskim rynku. W zeszłym roku amerykański producent zajmował trzecią pozycję, zaraz za Nokią i Siemensem.
Dobre wyniki sprzedaży to wynik zmian, jakie dokonały się w strategii sprzedaży Motoroli. Około 1.5 roku temu Motorola przeprowadziła duże badanie marketingowe, którego celem było wyłonienie kluczowych czynników skłaniających statystycznego Polaka do zakupu telefonu. W rezultacie badań okazało się, że najważniejsza dla potencjalnych klientów jest wygoda obsługi telefonu oraz prestiż związany z jego posiadaniem.
Motorola zadecydowała wiec, że w jej strategii sprzedaży wiodącą serią będzie linia V (czyli małe telefony z klapką). Wybór okazał się sukcesem. W ciągu kilkunastu miesięcy udało się sprzedać kilkaset tysięcy sztuk modeli V50, V51, V66. Pomimo przesunięcia strategii firmy w stronę aparatów sprzedawanych w ofercie postpaid, nadal, według Grzegorza Podgórskiego, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu Działu Telefonii Komórkowej Motoroli w Polsce, dobrze sprzedają się również telefony w ofercie prepaid: głównie modele T192, T190, T191. Według Podgórskiego, telefon oferowany w usłudze przedpłaconej nie może w Polsce kosztować więcej niż 300 zł brutto. Tylko taka cena gwarantuje, że aparat może sprzedać się w dużych ilościach.
Polska Motorola planuje też nowe premiery na polskim rynku. Jeszcze w listopadzie tego roku rozpocznie się duża kampania reklamowa związana z wprowadzeniem modelu T720, który wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz. Na początku roku 2003 r. pojawi się kolejny model T720i - pierwsza Motorola wyposażona w obsługę wiadomości multimedialnych i dołączaną kamerę wideo. Telefon ma być konkurencyjny cenowo z najtańszymi modelami wyposażonymi w obsługę standardu MMS. Na początku przyszłego roku pojawi się również, wciąż owiany tajemnicą, nowy model taniego aparatu z kolorowym wyświetlaczem (bez klapki, bez obsługi wiadomości multimedialnych). Zarówno w prepaidzie, jak i ofercie postpaid, sprzedawana będzie seria C300 - małe, proste aparaty, których cenę szacuje się na około 300 zł brutto w ofercie przedpłaconej.
Galeria zdjęć telefonu Motorola T720i z aparatem cyfrowym i Motorola C333 znajduje się tutaj (5 stron)