MPay (ATM), operator systemu płatności mobilnych, planuje w tym roku rozpoczęcie świadczenia powszechnej usługi płacenia przez komórki. Firma szuka źródeł finansowania. Spółka potrzebuje pieniędzy na inwestycje w infrastrukturę i marketing . "Obok NewConnect brane są pod uwagę także zagraniczne platformy obrotu dla innowacyjnych firm. Nie chcemy zwlekać i zamierzamy wyjść z naszą usługą także na rynki zagraniczne. Opcja bezpośredniego pozyskania inwestora też nie jest wykluczona" — mówi Henryk Kułakowski, prezes mPay. Testowy system ruszył w ubiegłym roku. Partnerami wdrożenia są Polkomtel i Raiffeisen Bank Polska. "Spodziewamy się, że podpiszemy umowy ze wszystkimi operatorami komórkowymi. W ciągu kilku miesięcy usługa będzie powszechnie dostępna w kraju. Ambicją firmy jest, aby jej projekt stał się standardem dla rynku płatniczego" — dodaje Sylwester Janik, doradca zarządu ds. grupy kapitałowej w ATM. Płatności w mPay odbywają się przy wykorzystaniu technologii kodów USSD. Każda usługa, punkt sprzedaży będzie miała swój specjalny kod. Klient tworzy na potrzeby mikropłatności dodatkowe konto, z którego może korzystać przy dokonywaniu opłat - mogą one być potwierdzane PIN-em lub nie.