mPay testuje w Warszawie usługę mobilnych płatności za parkowanie

Newsy
Opinie: 3

mPay, wraz z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie, uruchomiła testowo usługę płatności za parkowanie przy użyciu telefonów komórkowych. Pilotaż ma trwać trzy miesiące.

Testowe wdrożenie usługi płatności za parkowanie przy pomocy mPay zostało zrealizowane bez żadnych kosztów po stronie Miasta.
W okresie promocji, każdy kierowca, po zarejestrowaniu się w systemie mPay, otrzymuje 5zł na pierwsze wydatki – co rekompensuje koszt zakupu karty parkingowej w kiosku. Chcąc w pełni skorzystać z usługi mPay należy zasilić swoje konto dodatkową kwotą pieniędzy, które oprócz opłat za parkowanie mogą być wykorzystane w kilkuset innych punktach akceptujących płatności mPay.

Henryk Kułakowski, prezes mPay

Weryfikacja opłat za parkowanie odbywa się z wykorzystaniem technologii NFC (Near Field Communication) zastosowanej w karcie parkingowej. Strażnik miejski, wyposażony przez firmę mPay w telefon komórkowy z funkcją NFC, weryfikuje płatność przez przyłożenie go do karty parkingowej umieszczonej na szybie samochodu. Po przyłożeniu telefonu do karty parkingowej, generuje on pole elektromagnetyczne, które indukuje się w antenie umieszczonej w karcie i zasila znajdujący się tam mikroprocesor. W odpowiedzi, mikroprocesor drogą radiową, przesyła identyfikator karty parkingowej do telefonu, który następnie przekazuje go do serwera mPay. Po
sprawdzeniu identyfikatora, na telefon strażnika przesyłana jest informacja o stanie opłaty parkingowej. Cały proces trwa zaledwie kilka sekund. Wykorzystana technologia znacznie upraszcza i przyspiesza sprawdzenie opłaty w porównaniu z tradycyjnym biletem papierowym, w szczególności w sytuacji mocnego zabrudzenia szyb pojazdu, bądź opadów atmosferycznych.

mPay chce uruchomić podobne piloty także w innych miastach z płatną strefą parkowania.

Opis procesu aktywowania karty parkingowej i rozpoczęcia/zakończenia parkowania znajduje się tutaj

Każda transakcja może być wykonana również w wersji głosowej (IVR), co w przyszłości może stać się furtką do uruchomienia usługi dla klientów innych operatorów.

Obecnie mPay ma 15 tys. kont swoich klientów. Średnio każdy z nich wykonał 1.2 transakcji. mPay od swojego startu nie informował o pozyskaniu kolejnych partnerów swojego systemu.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: