Polski Standard Płatności w ramach rozwijanego rozwiązania płatniczego mPOS BLIK nawiązał współpracę z serwisem Przelewy24. Dzięki tej współpracy sprzedawca i kupujący mogą dokonać między sobą transakcji BLIKIEM mając w rękach wyłącznie smartfony z zainstalowaną aplikacją mPOS.
Rozwiązanie przeznaczone jest dla banków i agentów rozliczeniowych. Do tej pory pod pojęciem mPOSa rozumieliśmy niewielki, przenośny terminal, umożliwiający przyjmowanie płatności kartą, współpracujący również ze smartfonem lub tabletem. Tymczasem rozwiązanie mPOS, proponowane przez PSP jest niczym innym, jak mobilną aplikacją, którą klient i sprzedający muszą zainstalować w swoich telefonach. Przelewy24 jako pierwszy podmiot na rynku zacznie oferować to rozwiązanie. W tej chwili przygotowuje się do udostępnienia usługi z początkiem nowego roku.
Rozwiązanie jest w pełni software’owe. Z punktu widzenia sklepu lub punktu usługowego jest też bardzo funkcjonalne - nie ma bowiem potrzeby zamawiania urządzenia za kilkaset złotych, oczekiwania na jego dostawę, a następnie na certyfikację przez odpowiednie firmy.
Sprzedawca będzie musiał jedynie zainstalować aplikację mPOS BLIK w telefonie z AppStore, Google Play lub Windows Store oraz zgłosić się do swojego agenta rozliczeniowego z prośbą o aktywowanie aplikacji do przyjmowania płatności. Każdy nowy akceptant BLIKA, który ma smartfon z zainstalowaną aplikacją mPOS BLIK będzie mógł przyjmować płatności od dowolnego użytkownika BLIK na rynku.