Multimedia Polska w lipcu i sierpniu zwiększył liczbę sprzedanych usług (RGU) o około 20.000 netto. W stosunku do dwóch poprzednich miesięcy (maj i czerwiec 2007 r.) sprzedaż zwiększyła się o ponad 100%, nie uwzględniając dokonanej w lipcu akwizycji. Ponad połowa sprzedanych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy nowych usług przypadała na internet, a ok. 40% na cyfrową telewizję kablową. Od września spółka poszerzyła ofertę o darmowy dostęp do internetu.
Wzrost sprzedaży usług w miesiącach wakacyjnych to m.in. efekt zmian w systemie sprzedaży, dokonanych przez spółkę w I półroczu tego roku.
- Uznaliśmy, że efektywniejsze będzie stworzenie własnych struktur sprzedaży niż korzystanie z usług firm zewnętrznych. Stworzyliśmy więc własne zespoły przedstawicieli handlowych, oferując im dobry motywujący system wynagradzania, oparty na wynagrodzeniu prowizyjnym. Najlepsi z nich zostali przyjęci na umowy o pracę, czyli tzw. etaty. Pozytywne efekty widać już po pierwszych dwóch miesiącach – mówi Andrzej Rogowski, Prezes zarządu Multimedia Polska.
Sprzedaż usług za pośrednictwem własnych zespołów przedstawicieli handlowych to jeden z głównych kanałów sprzedaży Multimedia Polska. Spółka sprzedaje usługi również przez call center i bezpośrednio w biurach obsługi klienta. Multimedia Polska zakłada, że za pośrednictwem call center docelowo będzie sprzedawanych ok. 50% usług.
"Dzięki usłudze Internet Profit 1Mb chcemy wytworzyć dźwignię do cross-sellingu (odsprzedaży) innych usług, m.in. usług głosowych czy cyfrowej telewizji kablowej (DTV HD), na zakup których nasi klienci mogą przeznaczyć środki, zaoszczędzone dzięki niepłaceniu za dostęp do internetu" – dodaje Piotr Stryczek, dyrektor Pionu Marketingu i Produktów Multimedia Polska.
Na koniec I półrocza 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 874 tys. usług (telewizja, internet i telefon), z czego 175 tys. przypadało na internet (wzrost o ok. 50 proc. wobec I półrocza 2006 r.) Z więcej niż jednej usługi korzystało 180 tys. użytkowników, w tym z podwójnego pakietu (Double Play ) 141 tys. abonentów, a z potrójnego (Triple Play) - 39 tys.
Liczba usług przypadających na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,33 w pierwszej połowie 2006 r. do 1,45 w pierwszej połowie 2007 r. Ambicją spółki jest, aby w 2010 r. liczba sprzedanych usług na jednego użytkownika wzrosła do co najmniej 2,5.